Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Nazister använder twitter för att lokalisera antirasister

Ingen har väl missat de stora krigsrubrikerna?

Ett tjugotal nazister gav sig på två unga antirasister! Detta efter att Pär Sjögren nästeschef för SMR i Dalarna sett dem sitta på stan i Borlänge och twittrade ut en uppmaning till alla sina vänner under taggen #vänsterspotting att vara medvetna om att de befanns sig på platsen.

Han spelar dock oskyldig idag och menar på att han varnade enbart för att ingen av hans vänner skulle råka gå förbi där och se dessa två. Dock borde han ha förstått att hans uppmaning är att klassas som uppvigling. På exakt samma vis som artikeln i realisten häromdagen var där man namngav alla de som lämnat in en anmälan till polisen om att SVP:s demotillstånd på 1 maj ska dras in.

Jag har inte gjort något annat sen detta hände än att läsa den ena artikel efter den andra. Hela landet gungar i ilska. Twitter har gått bananas. Vi måste få ett slut på detta hemska oprovocerade våld! Det var nog ren tur att ingen drog kniv. Men man vet aldrig vad som sker nästa gång.

Tänk om det hade varit omvänt? Då hade vi inte reagerat så värst. För våld är helt okej i de flestas moraliska böcker. Bara det riktas mot de nationella. För det är ju de som står för precis allt våld i vårt land. Och skulle de nån gång råka vara oskyldiga så blundar vi för det va? Jag menar.. Det är ju ändå hemska och onda människor. Vi kanske kan sträcka oss till att pipa lite lamt: Jag är emot allt våld. Så spar vi på krafterna till att prata om nåt som inte är lika jobbigt. För jag menar: Herregud. Vår sida får ju faktiskt slå ner andra i överläge. För vi är de goda! Jajamensan.

Ja. Jag är ironisk. Detta har inte skett. Däremot det omvända.

För den som inte fattar vad jag säger: Jag är gode så trött på alla dubbla måttstockar och hyckleri.

Har egentligen bara en sak att säga: Grina inte när det omvända sker. För tiden då man inte gav igen med samma mynt är förbi. Det har redan dragit igång. Som ett brev på posten.

Vill man ha ett samhälle fritt från våld så kan man tyvärr inte välja när man ska blunda och när man ska skrika sig hes. Det finns nämligen inget bra våld. Men dubbelmoral finns det gott om.

Lovar er även att ni inte behöver vara oroliga för fenomenet Guilty By Association bara för att ni ryter i om vänstervåldet. Ni blir inte per automatik nazister. Däremot bidrar ni till att visa vad vi accepterar på våra gator och inte.

 

 

 

20 comments on “Nazister använder twitter för att lokalisera antirasister

  1. svenskinfo
    6 april, 2014

    Mycket bra skrivet, Camilla. Jag håller helt och fullständigt med, som du vet. Kunde inte ha sagt det bättre själv.🙂

  2. Fredrik Thorsson
    7 april, 2014

    Haha. Du är fantastisk. Till och med detta lyckas du vända till att handla om att det är ”vänsterextremister” och ”antirastister” är problemet. Imponerande.

    • Camilla
      7 april, 2014

      Och du har fortfarande inte tränat på detta med läsförståelse ser jag🙂 jaja du ska se att det lossnar en dag för dig med. Vi väntar tålmodigt så känn ingen stress.

  3. Fredrik Thorsson
    7 april, 2014

    Jag är övertygad om att ditt angrepp på min läsförmåga leder till många ryggdunkningar från dina nationalistiska fans. Grattis!🙂

    • Camilla
      7 april, 2014

      Nu ska du inte ha sån övertro på deras vilja att ryggdunka mig. Vi bråkar mest. Vilket du borde veta om du hade lite bättre koll på mig..men lättare att bara tro en massa saker🙂

  4. Svensk Nationalist
    7 april, 2014

    @Fredrik Thorsson

    Hur lyckas du missförstå vad artikeln handlar om? Den handlar inte om att belysa varken vänsterextremt eller nationalistiskt våldsanvändande. Det handlar om medias syn på våldsanvändningen. Våld mot antirasister= superhemskt, våld mot nationalister= inte så farligt. Det är dessa dubbla måttstockar som kritiseras.

    • Camilla
      7 april, 2014

      Vet vad @svensk nationalist? Jag tror herr Thorsson vill missförstå för han tycker om att få prata med oss🙂

  5. Svensk Nationalist
    7 april, 2014

    Hehe. Jo, det verkar ju så ibland.

  6. svenskinfo
    7 april, 2014

    Helt rätt ”Svensk Nationalist”. Så tycker jag också, vilket jag poängterar överst. Men det är inte våld Thorsson är emot, utan ”fel” åsikter, som enligt han, som det verkar, ska sättas åt med våld. HELT förkastligt. Alla ska ha rätt till åsikter offentligt, oavsett vilka. Först då får vi ett sant demokratiskt samhälle. Men vilken rätt har någon, att sätta sig över någon annan. INGEN. Absolut ingen alls, anser jag, även om åsikterna hur extrema som helst. Men accepterar man inte deras rätt, är man lika extrem själv, och har därmed ingen rätt själv, och förtjänar samma behandling. Därmed var Kärrtorp, bara vad vänstern förtjänade, efter år av terror mot de Sverigevänliga. Nu fick de bara betalt med samma mynt, för en gångs skull. Alltså inget att hetsa upp sig för. Även om jag i grunden tycker det är fel. Men det är vänstern som först måste lägga ner alla trakasserier av de Sverigevänliga, om jag ska tycka att de förtjänar att själva vara fredade från detta. Som nu t ex, när de trakasserar SDU:s framträdande på skolor m fl. ställen. Det är djupt odemokratiskt, att blockera deras rätt. Så varför beklaga sig över Kärrtorp, eller liknande i så fall. ”Som man bäddar får man ligga”.

  7. Fredrik Thorsson
    8 april, 2014

    Svensk Nationalist & Camilla:

    Jag vet inte vilka medier ni läser, men generellt vill ju media och opinionsbildare väldigt ofta tillgripa ”lika goda kålsupare-teorin”. Och när det handlar till exempel om nazistiskt våld så ska man ändå alltid lyfta fram att det minsann finns våld inom vänstern och att man är emot allt våld (vilket förstås i sig är en orimlig hållning när vi har polis och militär). Detta upplever jag som en förändring, så här såg det inte riktigt ut för ca 15 år sedan, men rasismen har normaliserats och det påverkar även på detta sätt.

    Låt mig då säga något om s.k. vänstervåld och s.k. nazistiskt våld. Om vi nu ändå ska prata om båda samtidigt, så är det väl värt att belysa några saker.

    1. Det finns ingen verklighet där det är två sidor av extremister som står mot varandra. Det finns en liten extremistgrupp som är nazistisk. Alla andra är antinazister.

    2. Det är felaktigt att prata om dessa grupper som två ”supportergrupper” som står mot varandra. Framförallt är det kontraproduktivt om vi är emot nazism eftersom nazismen måste bekämpas med ett folkligt motstånd som är ännu större än idag.

    3. Vi behöver inte nämna att det finns vänsterextremister som använder våld så fort vi tar upp nazismens våld. Nazismens våld är värt att diskutera helt fristående och det är en falsk form av neutralitet och förminskande av det nazistiska våldet att hålla på som media ofta gör.

    4. Nazister har dödat i snitt en per år i Sverige de senaste 20 åren. Vänsterextremister har aldrig dödat någon. Det s.k. vänstervåldet riktar sig sällan direkt mot personer. Nazismen är det största terrorhotet i Sverige och går knappt ens att jämföra med islamism och vänsterextremism.

    5. Det nazistiska våldet riktar sig mot oskyldiga, i alla fall ur den synvinkel vi icke-nazister ser det, d.v.s. invandrare, homosexuella, vanliga vänstersympatisörer, etc.

    6. Det vänsterextrema våldet är ett svar på att nazismen tillåts växa sig starkare och utgöra ett hot mot vänstern. Det vänsterextrema våldet uppstår alltid i opposition mot nazismen och i ett tomrum som uppstår när samhället eller vänstern i stort inte klarar av att upprätthålla säkerheten.

    7. Om vi vill ha mindre politiskt våld bör fokus självklart riktas mot att bekämpa det nazistiska våldet av följande skäl, som väl sammanfattar ovanstående punkter:
    – Nazisternas våld är oändligt mycket mer omfattande och våldsamt än andra politiska gruppers
    – Nazisternas närvaro hotar ”oskyldiga” människor
    – Ett effektivt bekämpande av nazismen från samhällets sida gör de våldsamma grupper som uppstått på vänsterkanten överflödiga och i den mån de lever kvar är deras stöd då väsentligt minskat.

    Ber om ursäkt för lång kommentar…

  8. svenskinfo
    8 april, 2014

    Vilket långt skitsnack. Inte ens värt att nästan kommentera. Men du har helt fel. Det är vänsterextremismen som är roten till allt våld. Utan vänsterterrorismen, inget nazistvåld heller. Det är vänsterns djupt odemokratiska samhälle, som ligger till grund för våldet. Hade inte AFA funnits, hade heller inte SMR funnits. Men det är vänsterns terror mot vanligt folk genom åren, som triggat igång dem och andra på denna sida. Vänsterns skit mot vanligt folk, väcker hat. Och din uppdelning stämmer inte alls. Alla är inte antingen nazister eller antinazister. Som du säger. Enligt mig, är det samma skit vilket som, som förpestar vårt land. Utan dem skulle vi ha ett mycket bättre land att leva i.

  9. Fredrik Thorsson
    8 april, 2014

    svenskinfo:

    Eh, ”ok”. Nazismen är en våldsideologi. Vad menar du med ”vänsterns djupt odemokratiska samhälle”? Vänsterns organisationer är för demokrati t.ex. från fascistiska organisationer, men vänstern har knappast något större inflytande i dagens samhälle. ”Vänsterns skit mot vanligt folk”, vad är det för trams? Och vad är vänstern om inte vanligt folk? Ovanligt folk?? :S Du verkar mer än lovligt förvirrad ärligt talat.

  10. svenskinfo
    8 april, 2014

    Det är snarare du som är förvirrad i din indoktrinerade hjärntvätt. Därför kan du heller inte förstå mig, och det jag säger. Så, ingen ide´ att förklara för ett yxskaft.

  11. Fredrik Thorsson
    8 april, 2014

    svenskinfo:
    Ok. Bra debatteknik du jobbar med. Haha

  12. Svensk Nationalist
    8 april, 2014

    @Fredrik Thorsson

    Du har fortfarande inte förstått meningen med den här artikeln. Det handlar inte om något ”lika goda kålsupare”-argument. Den tar bara upp det faktum att det inte ses som så allvarligt att två 15-åringar blir misshandlade av en mobb eftersom de, i medias ögon, har ett lägre värde.

    1. I vilken värld lever du? En stor del av svenska folket sympatiserar med våra idéer. Sedan att de inte sympatiserar med det nazistspöke som media skapat med diktatur, folkmord och allt vad det nu innefattar, det är en annan sak. Vanliga svenskar ogillar invandring, feminism och vill inte att svenska folket ska utrotas.

    2. Ja där håller jag med dig. Fast jag ser det åt andra hållet.

    3. Ja, visst kan man diskutera enskilda gruppers våldsanvändande enskilt. Men det är som sagt inte där skon klämmer.

    4. Den listan skulle jag gärna vilja se. Vad jag vet så har det endast skett ett politiskt mord från nationalister i Sverige. Att sen göra massa vaga kopplingar är bara löjligt. Liknande vaga kopplingar går att göra till ”er sida” också. Hur många av de mord som begås i Sverige varje år begås av folk som röstat på eller varit medlem hos sossarna tror du?

    Daniel Wretström mördades för att han var nationalist. Redaktören för DN-motor, Jaques Wallner, mördade på 80-talet en person som han trodde var fascist.

    5. Nationalisters våld riktar sig nästan helt uteslutet mot folk som angriper dem, vid tex demonstrationer eller flygbladsutdelningar. Vänsterns våld drabbar barn och andra anhöriga till nationalister när de får ”hembesök”, en aktivitet som nästan till 100% bedrivs av vänstern. Prova att läsa igenom FUP:en till RF-rättegången. Där framgår det tydligt, från RF själva, att det är ett extremt ensidigt våldsanvändande.

    6. Jag skulle vilja påstå att det är tvärtom. Hade de inte varit för våldsanvändande vänsterextremister hade de aldrig blivit något bråk vid nationalistiska demonstrationer. Nationalister hade heller inte haft behovet av att beväpna sig i sina hem för skydda sig själva och sin familj.

    7. Om man ska förhindra politiskt våld från samhället är det de vänsterextrema man ska bekämpa. För vi nationalister går inte att stoppa. Vi kommer bara att fortsätta växa tills den dagen Europa är befriat, var så säker.🙂

  13. Svensk Nationalist
    8 april, 2014
  14. Fredrik Thorsson
    8 april, 2014

    Svensk Nationalist:

    Problemet i media är att s.k. våld från vänster blåses upp till orimliga proportioner. Sen är det skillnad på människovärdet och att tycka illa om någons åsikt. Däremot inte sagt att det är rätt att slå någon pga dens åsikt.

    1. Jag lever i en värld där folk har invandrare som kollegor, grannar och vänner. En värld där folk har morsor eller syrror som de tycker ska ha samma lön som män och slippas utsättas för våld från män. Jag säger inte att vanligt folk är superfeminister eller älskar fri invandring, men de allra allra flesta har ingen förståelse för nationalisters anti-feminism eller rasism.

    4. Jag orkar inte leta fram någon lista just nu, men av alla politiskt motiverade mord och dråp som begåtts senaste 10 åren har samtliga utförts av s.k. nationalister. Här är en lista med några: http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-nazisterna-som-begatt-mord/

    Jag lovar dig att om du kollar på våldsbrott eller annan brottslighet bland sossar så är den mycket mycket lägre än om du kollar på företrädare för SD/nationella organisationer. Sen är antalet så klart fler eftersom sossar är så otroligt många fler. Dessutom är det skillnad på bara brottslighet och politiskt motiverade hatbrott så klart.

    5. Det stämmer inte. Om du tittar på t.ex. listan ovan så ser du att ytterst få av dessa mord varit kopplade till att nazisterna angripits av meningsmotståndare. Jag har själv utsatts för ringa misshandel av en s.k. nationell (fick smäll på käften). Anledningen var att jag var en ”blattejävel” som inte hör hemma i Sverige. Bara ett exempel. RF är en marginell företeelse i Sverige och inom vänstern. Anledningen till att RF agerar som de gör och får ett visst stöd för det är att polisen och samhället i övrigt inte agerar för att skydda människor mot nazister.

    7. Befriat från vad? Demokratin? Vi har redan haft andra världskriget och vi kan nog vinna ett världskrig till🙂 Jag hoppas dock verkligen att det inte behöver gå så långt denna gång.

  15. Svensk Nationalist
    8 april, 2014

    Haha, skojar du? Om det är något som blir uppblåst så är det våld ifrån nationalister.

    1. Eftersom du själv är etnisk främling så har du förmodligen inte hört om hur vanligt folk resonerar om er närvaro i landet när ni inte är i rummet.

    4. ..”av alla politiskt motiverade mord och dråp som begåtts senaste 10 åren har samtliga utförts av s.k. nationalister”
    Fast inget av dessa mord är politiskt motiverade. Det enda politiskt motiverade mordet är det på Björn Söder (1999). Resten av morden handlar om folk med vaga kopplingar eller psyksjuka som gått med i den nationella rörelsen för att de gått på medias bild av nationalism. Dessa kriminella och missanpassade individer hoppar samtliga av med tiden då det visat sig att nationalism inte är vad de trodde. Då blir de omfamnade av vänstern och åker runt i landet och föreläser om de hemska nazisterna, se kvinnomisshandlaren Kim Fredriksson tex.

    Själv blev jag en gång helt oprovocerat slagen av en invandrare eftersom han tyckte att jag tittade på honom.
    RF/AFA står för merparten av det politiska våldet i dagens samhälle, trots att de är marginaliserade. Detta framkommer utav polisutredningar.

    7. Befriat från den globala finansmaffian och dess lakejer som önskar att utrota de europeiska folken. Ja er sida har ju redan startat två världskrig för att uppnå era syften. Ni kommer säker att starta ett till för att förhindra ett fritt europeiskt Europa.

  16. svenskinfo
    8 april, 2014

    Väl talat ”Svensk Nationalist”. I båda dina senaste svar. Jag håller helt och fullständigt med.

    Du har helt rätt i precis allt utom i befrielsen. Som du vet, tror jag inte på det som du. Men jag tror också på befrielsen. Men befrielsen, från vänsterns terrorsystem. Från odemokratin, som idag råder. Men den är mer strukturell karaktär, än ekonomisk, anser jag.

  17. Svensk Nationalist
    9 april, 2014

    @svenskinfo

    Tack så mycket! Även om vi inte alltid står på samma sida eller till och med i opposition mot varandra ibland så finns det ingen anledning till att vi inte kan ha många gemensamma ståndpunkter och stödja varandra.

    Den biten av mitt inlägg var givetvis något förenklat. Det handlar om ett komplext politiskt, ekonomiskt och kulturellt folkfientligt system.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Information

This entry was posted on 6 april, 2014 by in Okategoriserade.
%d bloggare gillar detta: