Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Hur man blir nazist genom sex.

Känner ett behov av att få skriva om något annat än det jag brukar skriva om. Ändå så hör det samman. Jag vill skriva lite om sex och kärlek. Sven Wollter och nån dödsknarkande nazist. Gärna med ett litet inslag om den fina feminism som antifascister står för. Så då gör jag det. Jag gör nämligen alltid som jag själv vill. Min egen väg har jag valt självmant. Ingen ska ens försöka sig på att ta ifrån mig den rätten.

Jag har nyligen fyllt magiska 40 år. Siffror som låter som att man är nära dödens rand och förbrukad på alla sätt och vis. Speciellt när det kommer till saker som handlar om sex och även kärlek. Visst, jag kan aldrig mer mäta mig med ungdomens skönhet som det så vackert heter. Gör det mig ledsen och nedbruten? Är mitt självförtroende knäckt? Nä. Jag har nog aldrig mått bättre. På alla sätt.

Det bästa med att komma en bit in på livsstigen är att man vet vart man har ställt sina fötter. Trygg i mina åsikter som rotat sig ett bo genom åren. Jag vet även skillnaden mellan att vara kåt och att älska någon. Livet har även lärt mig att ta beslut. Inte alltid dock att man tar de smartaste men man vet ändå att man alltid har minst två val.

Med åren får man något som kallas för livserfarenhet. Man kan tillåta sig att bli attraherad av vem som helst. Man vet att den fysiska attraktionen inte påverkar så värst mycket annat i ens liv. Man kan ha sex utan förpliktelser. Man kan ha vänskapsrelationer med människor utan att behöva få ett godkännande av resten av världen. Man kan bli vansinnigt förälskad i vem som helst. Tappa huvudet och komma ut på andra sidan med ett helt hjärta eller ett krossat. Allting är så lätt. Utom kärlek. Men många blandar ihop saker.

1. Om man som kvinna har en bra och mycket vänskaplig relation till en man så bara måste de knulla. Så är det ju eller hur?

2. Vänskap mellan två människor måste innebära att de bär på exakt samma åsikter. Så är de ju eller hur?

3. Två människor som har sex med varandra måste ju definitivt vara av samma åsikter? Så är det ju eller hur?

4. Om två ideologiska fiender kan samarbeta så måste de betyda att de knullar varandra och att den ene egentligen i smyg är som den andre? Så är det ju eller hur?

Dessa resonemang cirkulerar kring mig hela tiden. Just nu är det inne i en fas då det bara blir allt sjukare. De som står för det är de fina antifascisterna. Nej. Inte hela gruppen så klart. Men tillräckligt många för att jag ska uppmärksamma det och le lite i smyg. Jag vet ju varför man håller på att misskreditera mig. Jag är en fet nagel i ögat. Jag nöjer mig inte med att bara skrika rakt ut att alla nazister ska dö. Jag visar även på deras arbetsmetoder och jag vägrar att acceptera deras våld lika mycket som jag vägrar att acceptera nazisternas.

dimmu

dimmu 2

dimmju 3

Ni vet. Jag är ganska säker på att det snart dyker upp skärmdumpar på samtal jag haft med en sån där ruskig nazist. Samtal som kommer visa på att vi kan skoja med varandra. De visar även att vi kan prata om helt andra saker än våld och nazism. Har man hackat mitt Twitter-konto i tid så kommer man nog även att få med när nazisten ger mig råd angående träning. Plus lite prat om innebandy. Säkert också skärmdumpar på när jag förbannar alla människor som valt ut mig som sin fiende fast vi alla inte vill se den nationella rörelsen få riktig makt i vårt land.

Jag är inte dum vet ni.

När jag var yngre så tyckte jag att hard core-kommunisten Sven Wollter var sjukt sexig. Med deras resonemang så borde jag ha blivit kommunist. För jag hade ju en attraktion gentemot honom som fysisk person. Blev jag det?

Så logiken man nu använder för att misskreditera mig haltar. Jag är ingen smygnazist bara för att jag kanske tycker att en viss nazist är jävligt snygg. Inte heller blir jag det för att jag respektera en människa för dennes egenskaper som människa gentemot mig. Jag är inte född blond och jag kommer inte dö blond.

Och vad är det för kvinnoförakt? Att hävda att jag som kvinna skulle vara så svag att jag knullar till mig mina åsikter?

Eller att använda ordet som ” Cougar ” som journalist med specialisering på högerextrema rörelser. Ajaj.

Och är man feminist om man använder den lägsta formen av härskarteknik som görs nu? Exakt samma metoder som Radom patetiskt SD-troll på avpixlat gjort i alla tider och som man säger sig vilja bekämpa.

Luktar dubbelmoral här pojkar.

Tro mig. Jag blir sällan kär. Och jag älskar sällan en annan människa. Den dagen det sker och det i en för mig politisk fiende så kommer jag att göra ett val. Jag kommer däremot aldrig bli nazist.

Och hur mycket sex jag än må ha så blir jag inte vare sig kommunist, nazist eller pastafari. Jag förblir Camilla. Var så jävla säker.

Så kära hedersamma antifascister. Lägg bara ner.

Och ni som kallar er vänner till både dessa och mig. Men som håller käften. Jag ser er tystnad och ibland säger tystnaden mer än tusen ord.

26 comments on “Hur man blir nazist genom sex.

  1. Yvonne Norberg
    24 mars, 2014

    Camilla:.. Du skriver som vanligt ”skitbra” eller ska vi kalla det ”sexbra”????

  2. Mark
    24 mars, 2014

    Tror du missat en hyfsat väsentlig negation i din text Camilla.😉

    • Camilla
      24 mars, 2014

      Vilken då?? Please tell me😀

  3. Mark
    24 mars, 2014

    ”Säkert också skärmdumpar på när jag förbannar alla människor som valt ut mig som sin fiende fast vi alla vill se den nationella rörelsen få riktig makt i vårt land.”

    Man kunde med tanke på ämnet skriva något fyndigt om freudianska felsägelser men jag avstår😉

  4. Fredrik Thorsson
    24 mars, 2014

    Jag har faktiskt aldrig hört någon av påståendena i punkt 1-4 faktiskt. Och då skulle jag ändå påstå att jag har ganska mycket erfarenhet av antirasistiska rörelser. Vi måste helt enkelt röra oss i olika kretsar.

    Självklart måste man inte ha samma åsikter som den man ligger med eller är tillsammans med. Jag har verkligen haft olika åsikter med mina flickvänner och tillfälligt bekanta. Däremot tycker jag att man måste skilja på människosyn och politiska åsikter. Jag har vänner av många olika nationaliteter och med olika sexuell läggning – då är det klart att jag inte finner det attraktivt med personer som hatar andra på denna grund. Och jag skulle aldrig kunna ha ett förhållande med en sådan person, för jag skulle aldrig ge upp mina vänner. Förstår du att det är en skillnad? Gärna en moderat, kommunist eller folkpartist, men aldrig en nazist.

    Jag hade en nära vän som blev övertygad SD:are däremot. Jag valde att upprätthålla kontakten och vi undvek att prata politik. Någon gång blev det dock ofrånkomligt. Det hela slutade med att han valde att säga upp kontakten med mig. Tråkigt, men jag var inte den enda. Han bytte helt vänskapskrets till sådana han träffat genom SDU:

    Slutligen vill jag bara säga att de exempel du ger på män som antytt att du ligger med nazister eller att de bara vill ligga med dig är sexistiska och vidriga. Som tur är är de enligt mina erfarenheter inte representativa för den antirasistiska rörelsen som tvärtom innehåller många feminister. Men det måste ändå sägas: sexistiska och kvinnofientliga uttalanden är vidriga och måste fördömas oavsett avsändare.

  5. Leif Erlingsson
    24 mars, 2014

    Och ni som kallar er vänner till både dessa och mig. Men som håller käften. Jag ser er tystnad och ibland säger tystnaden mer än tusen ord.
    Precis, tystnad säger ibland mer än 1000 ord.

  6. Camilla
    24 mars, 2014

    Mark: hahaha Den där missen var ju faktiskt så sjukt bra😀 Du kan ju gissa hur många det är som nu skärmdumpat det där och nu har ”beeeevis”

    Tack för uppmärksamheten, jag ska ändra direkt🙂

    Fredrik. Vad bra att du aldrig hört talas om dem. Blir faktiskt väldigt glad att höra det. Det betyder att det finns hopp.- Men eftersom jag tar upp dem så kan du ju vara säker på att de är vanligt förekommande.

    Sen tror jag du missar en poäng som jag verkligen blåst upp här. Handlar inte om att jag ska bli kär i en nazist utan att jag har rätten att vara kär i precis vem jag vill., ligga med vem jag vill. Oavsett att få nazist-stämpel satt i ansiktet. Den dagen nån kan komma med ett bevis för att jag har dessa åsikter så kan det ju så klart vara intressant… Men just nu är det bara en massa jävla dravel som jag vägrar ta.

    Och sen måste jag säga en sak till bara för att det är så jag funkar: Jag kan mycket väl tänka tanken att jag en dag blir vansinnigt kär i en nazist. Men lik förbaskat så är det då jag som gör valet: Är min kärlek till honom starkare än min kärlek till mina vänner och andra människor runt omkring? Det är precis som du säger, en situation som skulle vara enormt svårt. Men fortfarande: Det gör mig INTE själv till nazist.

  7. Fredrik Thorsson
    24 mars, 2014

    Visst. Ingen hindrar dig eller någon annan för att bli kär i vem som helst eller ligga med vem som helst. Hoppas jag.

    Jag har svårt att förstå att man kan bli kär i en nazist, det måste jag säga. Det gör en förstås inte till nazist, men det är märkligt. För mig är det ju insidan som räknas. Det tyder på en väldigt privilegierad situation att kunna stå neutral inför nazism, för de flesta av oss kan av olika skäl inte göra det.

    Det finns många tecken på att du sympatiserar med fascistiska och nazistiska tankemönster, men ditt eventuella sex- eller kärleksliv skulle jag aldrig blanda in i diskussionen.

  8. Camilla
    24 mars, 2014

    Du är riktigt humoristisk Fredrik. Men eftersom jag en gång i tiden sa att alla, även nazister skulle få kommentera på min blogg så ska ju så klart även du få det.

    Fast du är en uppenbar försvarare av en våldstanke, minst lika illa som den som nazister bär på som lösning. Tänker på din tidigare kommentar om RF.

    Jag skulle verkligen vilja att du länkar till mina sk nazistiska och fascistiska tankemönster. Klarar du inte av det utan fortsätter att dra fram en rad påståenden som du saknar helt grund för så tror jag inte att vi två har något mer att ge varandra och du kan fortsätta att kanske själv slåss på gatan eller heja på dem som gör det. Så fortsätter jag det jag gör bäst.

    Så sitter och väntar på dina bevis🙂 detta kan bli kul. För nåt säger mig att du inte riktigt vet vad du yrar om just nu. Mer handlar det om att du vill försvara Rev Fronten och deras våldsmetoder som något fint och värdigt. Men majoriteten av människor anser att både ert hat och våld är lika mycket skit för samhället som det nazistiska.

  9. Svensk Nationalist
    24 mars, 2014

    @Fredrik

    ”…då är det klart att jag inte finner det attraktivt med personer som hatar andra på denna grund.”

    Att vi ”nazister” skulle hata personer på grund av deras sexuella läggning eller biologiska ursprung är en jäkla lögn. Vi värnar svenskar och vita folk allmänhet precis som vi värnar den naturliga kärnfamiljen. Det handlar inte om hat. Det är lika lögnaktigt som att påstå att du hatar vita människor och kärnfamiljer eftersom du stödjer en ideologi som vill upplösa dessa. Men vad vet jag, det kanske du gör.

    För övrigt är det uppenbart för mig som ”nazist” att Camilla inte på något sätt delar vårt tankemönster.

    • Camilla
      24 mars, 2014

      @svensk nationalist

      Ja det är du nog inte ensam om att se tydligt. Men när argumenten tar slut så kommer lögnerna. Och taktiken att förminska eller misskrediterar är ju lättare att använda sig istället för något annat.
      🙂

  10. Fredrik Thorsson
    25 mars, 2014

    Camilla:
    När har jag förespråkat våld?

    Du skriver inte mycket om nazismen som ideologi (utom kanske när du nyss kallade den utopi) så det går ju inte att veta var du står utifrån. Däremot verkar du generellt köpa nazisternas beskrivning av saker och det är väl ingen slump att ditt kommentarsfält domineras av nazister och rasister som applåderar?

    Vad vet inte vad som driver dig, men om du inte gillar nazism är det väl dumt att gå deras ärenden?

    • Camilla
      25 mars, 2014

      Kanske jag går deras ärende. Det är då ett pris jag är villig att betala. Eftersom jag vägrar köpa vare sig vänsterns eller deras propagandakrig.

      Borde du testa på själv.

      Och om man läser mina texter vet man också att de ytterst sällan ens är tänkta att handla om mina egna åsikter. jag har inget behov av att sätta dem främst.

      Jag är mer intresserad av vad som verkligen är sant och inte. Och tyvärr har jag ju flera gånger fått se med egna ögon att det är de jag anser är mina ideologiska fiender som har visst uns av mer rätt. Plus att jag anser att det är av vikt att berätta om vissa på ett sakligt sätt då jag själv kräks på vinklingar.

      Men anser du att DET är bevis på att jag bär på nazistiska tankesätt så har du otroligt dålig koll på vad för ideologi det är du slåss emot.

      Blev besviken. Trodde du kunde leverera bättre än så. Dock inte förvånad eftersom jag själv och normalt folk vet vart jag står.

  11. svenskinfo
    25 mars, 2014

    Bravo Camilla. Du fräser verkligen till, som smöret i stekpannan. Inte lätt med kärleken idag. Och inte heller med åtrån. Komplicerad värld vi lever i idag. Och mestadels sjuk.

  12. Leif Erlingsson
    25 mars, 2014

    Fredrik Thorsson: Mark skrev 22 mars (den andra i den tråden den dagen) vad jag instämmer i, att Camilla bryter den oskrivna regeln att man inte får avslöja lögnerna om vår verklighet som även SvP och SMR avslöjar.
    Jonathan Leman och hans norska ”kollega” John Faerseth menade för några dagar sedan att det är högerextremism att berätta om det officiellt förnekade, vilket de kallade ”konspirationsteorier”.
    Själv menar jag att ska mänskligheten ha en framtid så måste det officiellt förnekade talas om. Och då gör Camilla oss en fantastisk tjänst genom att göra skillnad på ”nazisternas beskrivning av saker” och deras ideologi.

  13. Fredrik Thorsson
    25 mars, 2014

    Visst är det märkligt att den nationella rörelsen, som du tidigare sympatiserade med, har blivit dina ”fiender”, men ibland har ett uns mer rätt. Är det så jag ska tolka det? Hör du inte själv hur falskt det låter?

    Vi är alltså överens om att du går nazisternas ärenden och är deras budbärare? Då vet jag.

    • Camilla
      25 mars, 2014

      Herregud. Du får tro vad du vill och anse vad du vill. Det är du som lägger orden i min mun och påstår jag är både nazist och fascist. Men du lyckas inte komma med ett enda bevis.

      Du är bra sorglig.

  14. Svensk Nationalist
    25 mars, 2014

    Haha,du är rolig du Fredrik. Du menar att, till skillnad från etablerad media, vilja rapportera så objektivt som möjligt gör alltså att man blir en ”budbärare” åt nazister?

    Ett hypotetiskt exempel baserat på flera verkliga händelser.
    Nationalister står på stan och delar ut flygblad till förbipasserande. Några kommunister kommer fram och försöker rycka till sig nationalisternas flygblad och fanor, kanske till och med angripa dem fysiskt. Nationalisterna svarar med att ge dem några smällar så att de ger sig därifrån, helt enligt nödvärnsrätten. Nästa morgon kan man läsa i lokaltidningen om hur det skett en nazistattack mot oskyldiga meningsmotståndare.

    Om man då försöker ta reda på, och rapportera om vad som faktiskt hände blir man enligt dig då en nazist-sympatisör?

  15. Mark
    25 mars, 2014

    Fredrik Thorsson (och alla ni som läser här och tycker att han har rätt): Så att skriva om en ideologi gör en alltså till förespråkare för denna? Någon borde varna Henrik Arnstad! =)

    Skämt åsido. I artikeln där Camilla skriver om nationalsocialismen som en utopi skriver hon: ”Var medvetna om att medans vi demonstrerar mot våld på våra gator så pågår kampen i det tysta mycket subtilt. Och förstår vi inte vår fienden kommer han en dag att bita oss i nacken och slita omkull oss.” Om den där skrivelsen där är att sympatisera med en rörelse så undrar jag vad anti-sympati är. Läste du ens artikeln eller hoppade du bara på rubriken?

    Jag tycker att Camilla är den enda i den svenska offentliga debatten som fattat postmodernismen och dess normkritik ur dess vetenskapliga perspektiv och därmed når denna modells fördelar.

    Människan har ofta väldigt svårt att förstå att andra människor inte har samma normer och utopier än de som man själv har. Därför har man mycket svårt att förstå orsaksamband eller förutsäga händelser som händer utanför den egna normens gränser.

    1979 stod t ex nästan hela västvärlden fullständigt förbluffade inför händelseutvecklingen i Iran. Man kunde liksom inte få in att det skulle finnas människor som INTE ville välja västerländsk sekulär demokrati nu när shahen störtats och man hade chansen. För det är vad man själv skulle valt. Det var det ”naturliga” valet. Därför missade man i många kretsar att förutse vad som var på gång att ske. I den svenska debatten 2012-2014 om den ”arabiska våren” visade man också att man i Sverige inte heller lärt sig mycket sedan dess.

    Postmodernism och normkritik innebär att du själv kartlägger dina egna normer och utopier för att du sedan ska kunna lägga dessa åt sidan. Vill du förstå ett fenomen, dess orsaks-samband och speciellt om du vill påverka dess förlopp måste du göra förstå fenomenet utifrån DESS normer och utopier.

    I Sverige har många uppfattat det som att postmodernistisk normkritik är att kritiskt granska SVENSKA normer. Och sen använder liberalister detta som ett argument att slå traditionalister i huvudet med: ”Jag är normkritisk och det är inte du så jag är bättre än du och du borde lägga din förlegade världsbild åt sidan och anamma min fina bild”. Det där är dock inte att kritisera sina EGNA normer, det är att oförblommat hylla dem. Det blir extra galet om det man vill studera och förstå är inomsvenska fenomen, som t ex dagens svenska nationalism.

    Jag är inte nationalsocialist helt enkelt för att jag hittills inte sett något argument som jag bedömt trovärdigt och hållbart för tesen att juden är roten till allt ont och att om bara juden försvann skulle världen bli ett paradis. Däremot tycker jag mer och mer att etno-nationalismen har en hel del argument som håller. Jag är dock inte säker än utan jag lyssnar åt alla håll och kanter och väger argument för och emot.

    Jag är alltså en av de personer som en väldigt stor del av vår tyckarelit vill påverka till att INTE ta det steget utan de vill att jag ska fortsätta att tycka ”rätt”, dvs som dem.

    Hur gör de då detta? Jo, de skriver en massa banala artiklar som inte alls berör sakfrågorna jag funderar på. De går ut och skanderar slagord på gatorna och hotar med repressalier om jag skulle börja tänka ”fel”. De 100 första banala artiklarna kommenterade jag sakligt med mina ärliga tankar. I samtliga fall blev jag omedelbart raderad, med metaanalysargumentet att låta uttryck för sådana tankar stå och ”ta debatten” kan få just sådana som mig att börja tänka fel! Logik? Njaa…

    Till sist blev jag frustrerad och förbannad. Jag skrev några mindre sakliga kommentarer, det ska jag erkänna, både under dessa artiklar (fast att jag visste att skulle bli raderad) och på Avpixlat (för att lätta på trycket). Jag är inte stolt över dessa utfall, det erkänner jag villigt. Jag var arg. Jag var superbesviken. Det är ingen ursäkt men det är förklaringen. Detta inlägg är mer jag.

    Att jag är mindre arg idag handlar inte om att etablissemanget ändrats i sin hållning. Inte heller beror det på att de nått mig med vare sig argument eller hot. Det handlar inte om att de vare sig ”avstått debatten” eller ”tagit debatten” – för det senare har de gjort utifrån helt sina egna villkor och då blir ”debatten” helt meningslös. Slutargumentet är klart från första start. Nej, det handlar om att jag inte längre lyssnar på dem! Jag har slutat se svenska nyheter på TV och jag läser tidningar med urval. Jag tror inte på dem längre. De har helt tappat sin möjlighet att påverka mig. Jag är också kartlagd av Researchgruppen med allt det hot det innebär. De fick pris för detta av sina medjournalister vilket än mer alienerat mig mot dem. De har trovärdighet noll i min värld.

    Men jag har fortsatt mina tankar och funderingar. Och här har jag nyligen hittat Camilla. I min värld ett guldkorn! Hon har inte alltid rätt i sina analyser, enligt mig🙂, men när hon säger att ”jag tror att ilskan i det nationella lägret just nu beror på detta” så är hon väldigt mycket närmre sanningen än någon annan jag vet som inte själv är nationalist.

    I andra debatter får jag mest höra att jag tycker som jag tycker för att jag antingen är a) korkad eller b) ond rasist eller c) båda dessa. Då detta är långt ifrån sanningen så slutar jag lyssna.

    Med Camilla däremot kan jag säga ”ja, där har du rätt, det är därför jag är arg”. Man kan ju se det där som en hyllning från en blivande ond etno-nationalist om man vill. Men inse också att hon är en av de ytterst få från vänstersidan som fortfarande kan nå mig med sina motargument. Som jag lyssnar på med respekt även om vi tycker olika. Man får själv bedöma vems ärenden man tycker hon springer utifrån det.

    Detta blev långt men jag hoppas folk orkar läsa. Denna gång. Speciellt ni från vänstern som häcklar Camilla. Jag är precis den ni vill nå. Ni når mig aldrig. Hon gör det. Och denna gång blir jag nog inte raderad =). Och bara det…

  16. Camilla
    25 mars, 2014

    Jag blir så glad av att läsa vad ni skriver.

    Det du Mark skriver satte sig i hjärtat på mig. För det är sån jag är. Gör felaktiga analyser ibland och förstår inte allt. Men jag tror på att om jag kan sitta och dingla med fötterna på en brygga i Juni och käka mjukglass med min ideologiska fiende utan att vi dödar varandra så har jag nått dit jag vill.🙂

    Sen tar jag med mig det jag får ta del av hem, tänker en massa kring det och så hamnar det på pränt. Ibland blir analysen till och med rätt.

    Jag har heller aldrig under denna resa haft ambitionen att omvända någon. Jag vill förstå. Och jag vill och tänker fortsätta att förmedla det. Sen är det upp till var och en att tolka det hur man vill och göra vad man vill det.

    Uppskattar att ni kommenterar. Oavsett politisk sida.
    🙂

  17. Leif Erlingsson
    25 mars, 2014

    Mark, din text är fantastiskt bra. Vill klicka ”Gilla”.

  18. Johan
    25 mars, 2014

    Är nazismen en smittsam könssjukdom?😉
    Träffande text Mark. Har nog själv gjort samma resa ang. MSM rapportering.
    Mitt första besök här stannade jag här i säkerligen i tre timmar. Camilla verkar vara en äkta sanningssökare. Mkt intressant text bland kommentarerna åxå.

  19. Fredrik Thorsson
    25 mars, 2014

    Leif Erlingsson:
    Med all respekt, jag har läst en del på din blogg, och maken till förvirrade och konspiratoriska texter får man leta efter. Jag är ingen anhängare av mainstreammedia, men det betyder inte att jag virrar in mig i den enda konspirationsteorin efter det andra.

  20. Leif Erlingsson
    26 mars, 2014

    Fredrik Thorsson. Själv menar jag att ska mänskligheten ha en framtid så måste det officiellt förnekade talas om. Sådan dialog sker på min blogg. Nu var det på Camillas blogg du tog upp detta stickspår så därför bör vi här lämna ämnet.

  21. svenskinfo
    27 mars, 2014

    Så Hitler hade rätt.

    Jaha, där ser man. Och samma försvar också, hade denna dolkstötare, som socialisterna i Versailles.

    http://www.historia.gotland.se/tyskland1900.htm

    http://www.expressen.se/nyheter/vansterextremisten-slass-mot-nazisterna/

    Ja, där ser man hur de våldsbenägna antirasisterna är. Och erkänner gör de heller inte.
    Nu frågar jag vad är värst, och vad är självförsvar. Detta eller de 6 nazisternas knivanvändande i en trängd situation, när de attackerades av 25 antirasister i Malmö?

    Vad är värst, och vad är äkta och sant, tycker du Camilla?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Information

This entry was posted on 24 mars, 2014 by in Okategoriserade.
%d bloggare gillar detta: