Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Svenska Motståndsrörelsen och jag.

Efter att jag skrev det korta inlägget om den så kallade historikern och fascistexperten Henrik Arnstad så har det varit full rulle. Inte på honom, för han låtsas som om det regnar. Önskar att jag hade hans förmåga att bara låta mina misstag rinna av mig. Helt opåverkad. Sån är inte jag. Därför känner jag att jag ( återigen ) behöver bena ut vissa saker samt förklara en del av mina ställningstaganden samt ageranden. En sista gång.
Varför jag tar illa upp av Henrik Arnstads påstående taget helt ur det blå beror inte på att jag inte vill förknippas med SMR. För det gör jag redan. Däremot är det kränkande att tillskrivas åsikter jag inte har, och han förminskar den unika kunskap om SMR som jag är en av få utomstående att ha. En kunskap jag skaffat mig genom hårt slit. Jag har aldrig fått något gratis.

Jag kan göra det för att jag har valt att ställa mina egna starka åsikter åt sidan. En annan anledning till att jag kan göra det är för att SMR aldrig någonsin som organisation har betett sig illa mot mig. Och jag har aldrig ljugit eller hittat på saker. Skulle någon av de två sakerna ha skett så hade det förtroendekapital som byggts upp raserats för längesen.

Varför är det viktigt för mig att se till att bibehålla just detta förtroendekapital?

Jag vet så innerligt vad det provocerar många människor. Tro mig, många gånger har det varit så svårt även för mig att skriva vissa saker. Jag har helst velat låta mina egna åsikter och känslor ta överhand. Men. Det finns en sak som är oerhört viktig för mig. Det är att själv få veta sanningen. För bakom allt vi läser så finns det alltid något mera. Och jag är så fräck så jag delger er det. Gör det mig till sympatisör med SMR? Nej. Så klart inte.

Tror någon i sin vildaste fantasi att dessa två år har varit utan problem?

Lovar er. Om ni visste vad hatad jag är bland en hel del inom SMR så skulle nog era munnar tystna när ni påstår att jag polar med dödsknarkarnazisterna.

Däremot så har jag hela tiden varit noga med att lösa dessa konflikter om de skulle komma att påverka den kontakt jag har med organisationen. För jag gör som alltid, särskiljer individ och organisation.

Det pågår sinnessjuka spekulationer om mig och speciellt en person inom denna organisation. Vad ska jag säga? Spekulera på tror jag blir ett bra svar.

För om den dagen kommer då jag på något sätt skulle drabbas av lojalitetskriser i form av att stå på två ben så kommer jag utan att tveka återigen ställa mig på ett av de två benen. Men ni kan andas ut. Jag står idag på ett ben. Samma jag stått på i två år.

I skrivande stund väntar jag faktiskt på svar på en del frågor inför en intervju med Pär Öberg som sitter i riksledningen. Där har jag ställt just denna fråga: varför just jag? Jag har ingen aning vad de kommer att svara. Men ovanstående är mitt svar. Likaså kommande text.

Jag är människa. Jag skapar kontakter varje dag. Vissa människor handlar enbart om yrkesrelaterade bitar. Andra blir vänner och några blir löst hängande men de finns där iaf. Kallas livet. Vissa avpolletterar jag ganska brutalt när något sker så den osynliga gräns jag har för vad jag kan acceptera. ( den ser olika ut beroende på relation ) Man kan säga att trots att många inte ser det eller tror det så har jag en stark integritet. Och bara för att jag öppet på Twitter är oftast ganska timid med “fel sorts människor” så säger inte det ett dugg om vilka diskussioner som förs bakom den öppna ridån. Så allt ni ser är inte alltid hela sanningen.

Även fast saker blivit betydligt svårare nu efter både Kärrtorp och Malmö så kommer jag att fortsätta göra det jag gör. För den som tror att vi snackar comeback av 90-talet där skinheads sprang på stan och slog ner folk i fyllan har så fel. Det rörelsen gjort sista 10 åren är att förfina sig. Och de har resten av Europa med sig. Vare sig AFA eller RF kan misshandla tillräckligt många nationella eller NS-are för att de ska dö ut. Kvittar även om tre tongivande namn från SMR hamnar bakom lås och bom.

Ni får helt enkelt välja: Stå ut med mig och mitt sätt att arbete på eller så köper ni beskrivningar som i det mesta stämmer men tyvärr så har de ofta ett syfte. Och det är att samtidigt som man informerar så vill man stoppa och det gör man genom att inte återge rätt riktigt varje gång. Plus det viktigaste: Man saknar helt förståelse för hur människorna fungerar. Eller. Man väljer att inte ta med det i sina analyser. Kan man då besegra sin fiende? Nej. Man kan bara fortsätta att göra sina redan troende nöjda.

Sanningen är jävligt brutal ibland. Och ibland är den inte riktigt som vi önskar. Men hur den än ser ut så ska den inte mörkas. Slår bara tillbaka. Och en annan viktig sak. Sanningen kommer aldrig från bara en person. Därför är det viktigt att man tar del av många människors variant av sanningen och sen sätter ihop den. Man får pussla.

Avslutar med att ber alla er som jag sårar eller upprör med mina texter om ursäkt. Likadant ber jag er om ursäkt som anser att jag gör nazismen rumsren. Tyvärr kan jag inte säga att jag kommer att ändra mig. Ni behöver inte hata. Ni kan ju välja den lättare vägen. Låt bli att läsa vad jag skriver och surfa vidare till exempelvis Expo. De är grymma på sitt sätt, jag är grymmare. På mitt sätt. Två sidor av ett mynt.

 

29 comments on “Svenska Motståndsrörelsen och jag.

  1. svenskinfo
    15 mars, 2014

    Nån borde granska expo, AFA och RF också, de är minst lika allvarliga för samhället, eller hur… Jag menar, våld föder våld, oavsett vilket läger det kommer ifrån.

  2. Johan
    15 mars, 2014

    PÅ vilket sätt är Expo grymma? Att Du är grym håller jag dock med om.

    • Camilla
      15 mars, 2014

      Johan: de är grymma på att kartlägga individer och hålla koll på alla som någon gång dykt upp i sammanhang som är vad de anser fel.

      Jag har en egen mapp hos Bengtsson som han skapade som tonåring 1997. Nästan sött.

      Men de är en bra källa på historiska händelser och de lyckas få nationella att snacka med dem. Det är skickligt. Eller nåt.

      deras minus är att de inte håller sig till fakta alla gånger. Plus att de ändrar på saker för att det ska passa bättre. Jag gav dem alla chanser i världen att motbevisa mig och under en lång period av skriverier om en SD-grej här i Värmland så bevisade iaf Johannes att han var en mkt bra journalist. Ingen ideolog. Sen har jag tyvärr blivit besviken några gånger när jag sett att man skriver saker som är helt felaktiga. Synd. För de vill väl.

  3. Johan
    15 mars, 2014

    Tur att Expo är så konsekventa att de även hatar judisk nationalism😉
    Jag kan väl inte vara den ende som upprörs över deras dubbla måttstockar?

    • Camilla
      15 mars, 2014

      Alltså Johan.. Jag kan förstår hur du tänker😉 Men till deras försvar måste jag säga en sak. Jag tror ju benhårt på att om man ska kallas sig expert på något så bör man i allra högst mån det går lägga bort sina egna åsikter.. Fram till det att jag fattade att Expo inte alls är intresserade av det så retade det mig också på att de allt för ofta var ( vad jag ansåg inkonsekventa ) Men de gör det stiftelsen ska göra.. Man får ta det för just det
      🙂

  4. Johan
    15 mars, 2014

    Alltså Camilla, när tar EXPO avstånd ifrån judisk nationalism? Är stiftelsen sund för Sverige å svenskarna? Vilka äger massmedia i hela västvärlden? Dom där jävla finnarna😉

    • Camilla
      15 mars, 2014

      Du.. det där är det tråkigaste jag vet. Att diskutera judar. Jag gör det hela dagarna och efter två år av samma prat så har ingen ännu lyckats övertyga mig om att det är …ja vad vi nu ska kalla det. Sanningen som bara ett fåtal utsedda har sett..Vi andra är ju bara förblindade.

      Men finnarna var nåt nytt. DET kan jag däremot prata om hur mycket som helst😀

  5. svenskinfo
    15 mars, 2014

    Läs det här om expo och AFA:

    https://avpixlat.info/2014/03/11/freudiansk-felsagning-av-expos-dabiel-poohl/

    och

    http://avpixlat.info/2014/03/14/ung-vanster-hotade-av-afa

    Det säger allt, om hur man ser på saken tycker jag.

  6. Johan
    15 mars, 2014

    Intressant eftersom judar påstår att de styr över Hollywood, men fortfarande inget fördömande emot judisk nationalism, vi gillar olika😉

    • Camilla
      15 mars, 2014

      Behöver det verkligen vara en konspiration då? Kan det inte bara vara som så att judar faktiskt är fantastiska affärsmän och lyckas med sina företag?🙂

  7. svenskinfo
    15 mars, 2014

    Alla har sin syn på saken. Och det får dom ha, tycker jag, så länge det inte går till nå terror och våld.
    Och nåt judevåld, har i varje fall jag inte sett till i vårt land.
    Däremot… läs ovan.

  8. Johan
    15 mars, 2014

    en svensk som önskar samma sak som en jude är en nazist. Sant eller falskt?

    • Camilla
      15 mars, 2014

      Nu hänger jag inte med alls vad du menar Johan?

    • Camilla
      15 mars, 2014

      aha.. du syftar på det där med den judiska nationalismen?

  9. Johan
    15 mars, 2014

    Jag menar att det finns olika måttstockar🙂 Hoppas Du har en trevlig kväll!

  10. Johan
    15 mars, 2014

    ja delvis viss nationalism är helt ok

    • Camilla
      15 mars, 2014

      Hoppas du också får en riktigt bra kväll🙂

  11. svenskinfo
    15 mars, 2014

    Totalt osant. Totalt mot sig självt.

  12. Johan
    15 mars, 2014

    Desamma fröken, vore trevligt å skypa me fröken vid tillfälle. Jag gillar äkta sanningsökare!

    • Camilla
      15 mars, 2014

      Det går så bra det.. sök på camrag så hitar du mig

  13. svenskinfo
    15 mars, 2014

    Svarade på 12.

  14. svenskinfo
    15 mars, 2014

    Ni tycks inte veta vad ni pratar om. Tro inte att allt är grönt, bara på egna sidan. Det finns torra öknar och sankmarker även där, om man skärskådar det hela. Så öppna era ögon, och se, hur det verkligen är.

  15. svenskinfo
    15 mars, 2014

    Läs det här Camilla:

    http://avpixlat.info/2014/03/15/den-akademiska-roran/

    Det är en mycket intressant artikel, om tillståndet i vårt land.

  16. occidentfaust
    16 mars, 2014

    Jag spånade faktiskt tidigare idag om framtiden utifrån förra veckans händelser.
    http://occidentfaust.wordpress.com/2014/03/15/propagandakriget-och-liberalismens-kris/

    Jag måste dock säga att det framkommer inte speciellt mycket om din relation till motståndsrörelsen (SMR får man tydligen inte kalla dem). Har du någon insyn eller rör det sig enbart om att höra av sig till och intervjua enskilda företrädare?

  17. Camilla
    16 mars, 2014

    Svenskinfo. Jag ska läsa bara för att du ber mig, men jag läser inte avpixlat. Pga principiella skäl.-

  18. Camilla
    16 mars, 2014

    Occidentfaust: Ska läsa din text alldeles strax.

    Jag vet inte riktigt hur jag ska svara på din fråga. Kan ju börja med att fråga vart ifrån du fått att man inte får kalla dem SMR?

    Jag har mina kontakter och hur de ser ut är ju inget jag berättar om. Vare sig om de handlar om en djupare insyn eller om de enbart rör sig om att jag kan mejla random medlem och få svar. Låt oss hålla oss till det faktum att jag kan det alla kan plus lite till.

  19. occidentfaust
    16 mars, 2014

    Jag umgicks en period med en medlem i rörelsen och fick av denna påpekat att man föredrar att inte benämnas SMR. Det kanske bara är en lokal företeelse, vad vet jag.

  20. Leif Erlingsson
    16 mars, 2014

    Delade denna på Google+ med presentationen:

    Intressant om Camilla Rågfors fleråriga dialog med Svenska Motståndsrörelsen för att verkligen förstå hur de tänker. Exakt vad jag själv menar är nödvändigt, att föra dialog med alla för att förstå hur alla tänker. Betyder inte att man delar åsikter, bara att man förstår varandra.

  21. Larsson
    17 mars, 2014

    Den delen av vänstern Arnstad samarbetar med (förmodligen också tillhör), arbetar hårt för att bränna och kleta ner var och en som ifrågasätter deras världsbild. Tror det bara var en tidsfråga innan de skulle sätta den stämpeln på dig. Välkommen till klubben. Det fanns ganska mycket i den artikeln som han skrev som går att ifrågasätta, och fler ”faktafel” än de du påpekade, men jag har inte sett någon djupare diskussion om detta tyvärr. Arnstad kallas fortfarande för ”expert”.

Kommentera

Information

This entry was posted on 15 mars, 2014 by in Okategoriserade.
