Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Allt har sin tid. Nu tid för avslut.

 

 

Var sak har sin tid sägs det ofta. Ibland handlar det om början på något och ibland är det slutet på något. Men en sak är säker, var sak har sin tid. Min tid har kommit nu, att sluta att följa den nationella rörelsen på just det sätt jag gjort så här långt. Ett beslut jag tagit under en lång tid men som tyvärr fått påskyndas lite av privata skäl.

Att hävda att det senaste året i mitt liv varit händelserikt är en underdrift. Det har varit fantastiskt på många sätt. Så många nya insikter om både vänner, fiender och framför allt medmänniskor. Jag har knutit vänskapsband som jag kommer att vårda öm. Lärt mig saker jag aldrig trodde att jag skulle komma i närheten av. Sett och hört berättelser om människors livsöden. Jag har vågat att lyfta på lock som jag innan aldrig i hela mitt liv ens skulle nudda vid. Min nyfikenhet har definitivt inte stillats, utan den har växt.

Jag har byggt relationsplattformar, jag har raserat såna. Fått träffat människor jag aldrig trodde jag skulle få komma närmare än att läsa om och av.

Det har inte bara varit roliga stunder. Intrigerna bakom den öppna skådespelsarenan ,som t.ex. Twitter, Facebook och min egen blogg, har varit många och stundtals väldigt svåra och energikrävande. Det har varit hot och kärlek i en salig röra. Det är inte undra på att jag har blivit gråhårig på riktigt under detta år. Men SÅ värt varje minut.

Så mycket det finns att berätta men som för tid och evighet kommer att förbli nedpackade i mitt hemliga arkiv. Gömt på ett ställe där inte ens SÄPO och FRA kan komma åt dem. I mitt minne.

Jag vill tacka alla er som spottat på mig, kallat mig för diverse saker, ni som vänt mig ryggen. Utan ert janusansikte så hade jag aldrig fortsatt. Och hade jag inte fortsatt så hade jag inte hamnat där jag är i dag. Ni ville att jag skulle bli brännmärkt, kanske har ni lyckats. Vad vet jag. Jag bryr mig i alla fall inte om vilket. Ni ville få mig att känna mig ensam utan er, men istället blev jag stärkt på ett sätt jag inte kan sätta ord på.

Jag vill tacka alla er som trott på mig. Som stöttat och förstått vad jag velat uppnå. Ni som vågat se att det inte funnits en dold agenda eller ett avlöningskonto från SÄPO. Alla ni som hatar det jag skrivit om och skytt mitt sätt att behandla människor på. Med respekt. Oavsett val av ideologi. Ni är mina guldstjärnor.

Jag låter dramatisk och blödig. Speciellt för en utomstående som inte vet vad jag satsat och vad jag fått. Men denna resa har handlat om så sjukt mycket mer än politik och analyser av SD, SvP och SMR i huvudsak. Brukar säga att detta år har varit mitt egna lilla konstprojekt. Det började som en sak och slutade som något helt annat. Resultatet är inget andra än jag själv som kan se. Lustigt hur det kan bli.

Tack igen. Ingen nämnd och ingen glömd.
Ps! Jag kommer aldrig att försvinna. Jag kommer bara att hitta på något nytt från och med nu. Vad det blir är för tidigt att säga. Först måste saker och ting få återgå till vad det borde vara.

13 comments on “Allt har sin tid. Nu tid för avslut.

  1. fdfdfddf@fdfdffd.com
    11 juli, 2013

    Så med andra ord ger du nu upp och omfamnar vansinnet som pågår i allt fortare takt, nu när just sådana som du behövs mer än någonsin? Riktigt lågt. Riktigt sjukt.

    Man behöver inte ÄLSKA den nationella rörelsen, till stor del befolkad av idioter, för att HATA de andra — de KOMPLETTA idioterna, folkmördarna och svenskutrotarna. Du får ju välja det MINST vansinniga alternativet.

    Snacka om att man blir besviken. Ta ditt jävla ”konstprojekt” och kör upp i röven. Förrädare.

  2. Camilla
    11 juli, 2013

    Så nu är jag förrädare? Kvittar fan hur jag än gör så bli ni aldrig nöjda.

    Jag skrev tydligt att jag kommer att fortsätta men på ett annat sätt. Hur vet jag inte just nu. Och det är av ytterst personliga skäl som jag tagit detta valet. Du förstår, mina barn och mitt egna liv och väl går före.

    Kom fan ALDRIG och säg att jag valt den lätta vägen. Du har ingen aning …

  3. ÅMÅL
    11 juli, 2013

    Familjen är viktigast.
    Du gör rätt i att prioritera den.
    Allt man är med om måste processas.

  4. rabarberpolisen
    11 juli, 2013

    Tack Camilla för lektionen. Jag har lärt mig mycket när jag läst din fina blogg. Framför allt har man fått tänka till både en och två gånger. Sen skriver du bra också. Hoppas du fortsätter med det och lycka till med nästa ”projekt”.

  5. Camilla
    11 juli, 2013

    Det har varit mitt syfte. Att dels få en inblick i en rörelse som tidigare varit omskriven enbart som sjukt våldsam och utan insikt om människorna som är medlemmar ( tänker då på smr ) Ett annat syfte har varit att ”tolka” mellan deras värld och vår. Är så glad över att ha sett att det nått fram. ( tänker då på hela den nationella rörelsen )

    Men nu är det dags för mig att göra något annat. Och saker har skett sista tiden som kommer att få konsekvenser. Men tro mig, mig får man inte tyst på. Jag kommer att fortsätta🙂

  6. Erik
    12 juli, 2013

    Hej Camilla
    Tack för den tiden. Du har skrivit en mycket intressant blogg om sånt som det annars var mycket svårt att få inblick i. Du kommer att lämna ett stort tomrum efter dig. Lycka till i framtiden.
    mvh
    Erik

  7. Camilla
    12 juli, 2013

    Tack Erik!

    Förhoppningsvis så kommer saker att lösa sig och då är jag tillbaka igen så fort det går. På ett eller annat sätt. Men jag finns ju kvar på bland annat Twitter och svårt lär jag ha för att INTE utdela mina åsikter.

  8. Mia
    12 juli, 2013

    Du har gjort ett bra jobb. Det är inte lätt att stå emot PK eliten. Tack för intressanta inlägg och lycka till med framtiden:-)

  9. manen
    12 juli, 2013

    Wow! Du har varit ett ljus i mörkret är väl de enda ord undslipper mig just nu.

  10. Klara
    12 juli, 2013

    Jag är jättetacksam för allt du skrivit. Mycket du skrivit har jag inte hållt med men det behöver läsas ändå! Du har fått mig att tänka och ifrågasätta saker, både mig själv och andra. Hoppas du hittar nåt annat att fokusera din underbara hjärna på. Mycket tacksam för allt du gjort!

  11. Lycka till
    13 juli, 2013

    Camilla, din blogg har fyllt en viktig funktion. Du har gjort ett bra jobb. Och du önskas all lycka till i framtiden vad du än företar dig. Du verkar vara en modern kvinna med både stil och sting i. Det blir tomt att inte kunna följa dina tankar, men varför slutar både du och sunnebloggen sd?

  12. Camilla
    13 juli, 2013

    Tack snälla för era fina ord. Blir riktigt glad. och tack själva som läst, utan er hade det varit meningslöst.

    Som svar till @Lycka Till så slutar jag blogga just på denna blogg av två primära anledningar. Den största för att jag vill hitta på ett annat sätt att nå ut med min syn på den nationella världen. Har en del planer på G. Men mest troligtvis så kommer jag att starta en annan typ av blogg som inte enbart fokuserar på en sak som denna gjort mestadels. Orsak nummer två är av privata skäl. Det som orsaker det är inget som kommer att tysta mig, men jag måste just nu sätta min familj före allt annat. Livet är så ibland.

    Jag finns ju kvar på Twitter så tyst blir jag aldrig. : )

    Varför sunnebloggen slutar vet jag inte. Trodde den var nedlagd för längesen? Inte kollat på länge som du märker.

  13. Josef Boberg
    5 oktober, 2013

    ”Det började som en sak och slutade som något helt annat. Resultatet är inget andra än jag själv som kan se. Lustigt hur det kan bli.”

    Jo… – så är det ju med det mesta – som jag ser det.

Kommentera

Information

This entry was posted on 11 juli, 2013 by in Okategoriserade.
