Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Vem vill skada SD från insidan?

Idag kom den kris som Sverigedemokraterna nog önskade att de skulle slippa. Resultatet blev att man förlorade en av sina mest kompetenta personer, Erik Almqvist. Detta är allvarligt och kan få stora effekter på partiet. Allting hänger på hur Åkesson och resten av hans toppskikt lyckas hantera det.

Personligen tycker jag att det är jobbigt att se på drevet mot Almqvist. Jag ogillar alla personliga drev, oavsett om det är Juholt eller Almqvist. Det är ett måste att det rör upp och mycket fokus läggs på det som är orsaken till drevet. När man blir hånfull och vidrig i tonen så har man passerat en gräns. Nog sagt om det.

Jag undrar varför någon har suttit och hållit på denna information så länge och varför man väljer att släppa den just nu? Teorierna är många, eftersom det i SD precis som i alla andra partier pågår en maktkamp. Men i just SD finns det en tydlig. Den mellan den mer traditionella falangen och Åkessons socialkonservativa. Detta är ju verkligen värsta sortens knivhugg i ryggen mellan de berörda.

Var jag Åkesson skulle jag oroa mig mycket över vem det är som är beredd att skada parti så här mycket, den personen bör finnas i deras närhet. Men innan han bryr sig om det så ska han ta i tu med allt annat som han nu tvingas ta ställning till.

Jag skrev mer om detta på Svt Debatt idag, så jag låter den artikeln få ta över här ifrån. Ett litet avslut bara till vissa individer, nej.. Jag har aldrig infiltrerat SD. Hur trist liv tror ni jag har egentligen? haha

 

4 comments on “Vem vill skada SD från insidan?

  1. blofeldt
    14 november, 2012

    Egen framgång är bäst – men andras olyckor är inte heller att förakta.

    Jag kan förstå skadeglädjen som nu spirar hos misslyckade och uteslutna fd. politiker inom SD.

  2. Camilla
    14 november, 2012

    Lika fel i dina analyser som du alltid har.

  3. Kan bara säga att jag tycker det är helt rätt åt den gamle fotbollshuliganen, våldsverkaren och rasistsvinet.

  4. Läsare
    15 november, 2012

    Ja vad ska man säga … omogna klantarslen eller äkta rasister (smånassar i kostym)? Vare sig eller så, tack och lov att händelsen är två år gammal och inte dagsfärsk. Jag hoppas att det sker en ytterligare tillnyktring så man slipper fler dylika idiotier. Med intåget i riksdagen så krävs mer professionalism.

Kommentera

Information

This entry was posted on 14 november, 2012 by in Okategoriserade.
