Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Ett hårdare & brutalare samhälle kommer.

Igår blev det känt att tre unga killar har anhållits ( en i frånvaro ) för det brutala mordet på Joakim Karlsson i Vallentuna. Hans mördare stack först ett vasst föremål i hans bröst och sedan stampade man på Joakims huvud så till den grad att han blev hjärndöd. Detta dåd har upprört många. Innan igår så var väldigt många säkra på att det var invandrare som var skyldiga, och de rasistiska kommentarerna haglade hej vilt. Nu är dessa tysta.

I alla artiklar som jag läst så framgår det att killarna redan är belastade med brott. Två av dem satt redan anhållna för en tidigare misshandel samt för brott mot HMF. De hade även någon form av propaganda på sig för SMR (Svenska motståndsrörelsen ) Däremot är det inte fastställt att de faktiskt är medlemmar i organisationen och det är så länge som de inte är dömda för brottet ointressant. Med ointressant menar jag att man ska akta sig för att peka ut grupper om det inte stämmer.

Jag hade en del diskussioner igår om mordet, de anhållna och eventuellt koppling det finns till SMR. Kan lugnt säga att jag diskuterade, medan andra bara hade en sak i princip att säga: SMR är skitglada över mordet, de utbildar ju sina medlemmar till detta. De är alla idioter. Punkt.

Jag håller inte riktigt med då jag envisas så besvärligt med att skilja på organisation och person. Däremot så är man naiv om man inte tror att det en person får lära sig eller när sig på åsiktsmässigt i en politisk organisation eller religiös dito påverkar en.

Vad jag menar är att individer kan begå brott och handlingar som inte är sanktionerat av den organisation man tillhör. Lika väl som organisationer och samfund måste inse att det man försöker odla fram kan explodera på helt fel sätt. Frågan är, ska alla ta ansvar för vad en individ beslutar sig för att göra, enkom för att man delar organisation? I vissa fall ja.

Som i detta hemska mord.

Skulle de unga männen som nu är anhållna visa sig vara skyldiga så är det enligt mig inget som gynnar SMR. Man har under sista tiden visat på en helt annan bild än den vi alltid läser om på Expo. Att deras organisation består av flertalet brottslingar, att de uppmanas att bära kniv och även gör det i många fall, att de inte drar sig för att slå tillbaka mot sina motståndare så hårt det bara går. Detta är sant. Men man har som sagt visat en annan sida som startade i Bollnäs. Jag följde dem väldigt nära under den tiden och jag vet att bråk och våld var det sista man var ute efter då. Märk väl att jag pratar om organisationen, inte de individer som hade en helt annan önskan.

Sen vet inte jag hur SMR själva ser på detta, om dom anhållna visar sig vara skyldiga. Ris eller ros. Kan vara vilket som. Jag har ställt frågan men av begripliga skäl inte fått något svar. Man ska inte uttala sig om sådant här innan laga dom har fallit.

När jag pratar med människor som tillhör den nationalistiska rörelsen, inte enbart SMR, så är en sak väldigt tydlig. Ju mer man åtalas för HMF för texter man skrivit där brottet är att ha uttryckt sin åsikt, ju oftare man blir attackerad av polisen av fel anledningar, ju mer motstånd man möter via journalister där man medvetet inte varit korrekt i sin bevakning och ju fler angrepp vänsterautonoma och antirasister gör mot deras hem eller deras sammankomster så ökar hatet.

Med ökat hat så ökar aggressionerna, som förr eller senare kommer att ta sig ut på något sätt.

I Norge blev gruppledaren för Norges motståndsrörelse i Trondheim uppsökt av 40 st antirasister i sitt hem. I media efteråt handlade allt fokus om hur han och hans två vänner gett sig på antirasisterna med kniv. Inte en rad ( där jag läst ) om att det var dessa som angrep en individ i hans hem. Och de bara skyddade sig själva.

I våra ögon så är det ju bara vi i majoritet som kan ha rätt. Bara vi som äger rätten till att bestämma vad som är gott och vad som är ont. Vi bestämmer vilka blodiga krig som ska hyllas, och vilka som ska fördömas. Men, precis på samma sätt resonerar dom vi ser som feltänkare. De anser att vi har nåt så in i helvete fel och det tänker dom arbeta emot. Precis som vi gör mot dom.

Varje gång vi agerar odemokratiskt mot en grupp vi anser är odemokratiska så ökar vi bara på spänningarna. Det hela trissas upp mer och mer. Vi borde kanske bli bättre på att vara demokratiska? Jag tror vi vinner mer på det i längden. Hur äckligt det än må smaka.

Jag pratade med en person inom SMR tidigare idag, och han svarade mig så här när vi diskuterade mordet i Vallentuna och läget över lag för många som valt att stå utanför den socialt accepterade normen:

Kolla på vänstern. De drar sig inte för att hugga någon med kniv, senast var på spelningen.
Vavra Suk har blivit angripen Martin Kinnunen och hans tjej bara för att nämna några.

Det handlar helt enkelt om att freda sig och visa att det gör ont att angripa oss och att det kan ske med livet som insats. Våra spelregler är ju likadana det handlar om att anpassa sig.

Skulle vänstern komma och bjuda på saft och bullar skulle inte dessa situationer uppstå.

I det aktuella fallet vet jag dock inte vad som har hänt men det kommer säkert en FUP inom några månader.

Det ska även tilläggas att dom jag pratat med eller sett vad dom själva uttryckt om Vallentuna-mordet så är det enhälligt. Ingen tänker ta ansvar för vad en annan vuxen person gjort. Är man stor nog att mörda, är man även stor nog att ta sitt straff också.

 
Min poäng med dessa rader är ganska enkel, vill vi bara se hatet så är det allt vi kommer att få se. Vi är delaktiga många gånger i att odla fram det. Samt att dom som vill bli behandlade efter demokratiska normer också får ta ansvar för vad dom sår. Skörden kommer på ett eller annat sätt att hamna i deras lada, om jag får uttrycka mig lite metaforiskt.

Vi är inne i en allvarlig tid. Det blir bara mer och mer allvar.

4 comments on “Ett hårdare & brutalare samhälle kommer.

  1. manen
    31 oktober, 2012

    såvitt jag förstår så ser vänstern(eller ja den ickeliberala vänstern iaf) att om man inte visar att man är redo att stå emot nationaliströrelser här i Sverige, om så krävs med våld, så kommer vi att få se en upprepning av Tyskland 1933 här, så det är väl närmast ett preventivt självförsvar.

    Inte för att jag är någon slags talesperson för t ex AFA eller så.

  2. Christopher Pedersen
    31 oktober, 2012

    manen: Ja så kan man ju alltid motivera sig om man vill- om inte vi nationella dödar alla våra fiender och deras barn samt alla de någonsin pratat med så kommer vi se en direkt upprepning av Sovjets skräckvälde… Det är såklart helt ologiskt och förutsätter en dogmatisk världsbild utan nyanser där det bara existerar extremer. Jag har mött en del vänsterextremister som dock på allvar försvarar sig med sådan logik.

    Faktum är att vänsterextremisterna agerar med hjälp av våld för att kväsa oliktänkande- inte som en form av självförsvar utan som ett aktivt angrepp. Problemet i det handlandet är såklart att det är kortsiktigt och fungerar dåligt när vi nationella har ett avsevärt högre våldskapital, precis så som även SÄPO anser det vara. Vi å andra sidan brukar defensivt våld- rent organisatoriskt, även om det även finns individuella undantag, vilket såklart beror på hur samhället ser ut. Vi har med andra ord inga organiserade angrepp eller ”motdemonstrationer” mot andra politiska yttringar, vi tror på vår egen politik som bärkraftig nog för vår del till skillnad från vänsterextremisterna som (eftersom de är accepterade av staten/massmedia) enbart fokuserar på att försöka motverka andra åsikter.

    Men jag skall inte gå in på det allt för mycket, det är komplicerade frågor eftersom både vi och rödingarna har våra respektive motiveringar, världsbilder och moraliska grundsyner invävda i vår kulturer. En del människor brukar våld enkom för att de tycker om det, majoriteten försvarar sig genom moraliska argument, en del enbart med logik. I vilket fall som så står vi såklart inför en allt våldsammare framtid oavsett motiveringarna till det. Men så är det såklart min subjektiva uppfattning eftersom jag i hög grad är involverad.

  3. conny
    1 november, 2012

    Alla som har ögon att se med, och öron att höra med, vet att vänstern inte tolererar någon form av demokrati, och har aldrig gjort det någonstans på den här planeten. Något mer behövs egentligen inte sägas om vänstern.

    Det som jag personligen är intresserad av, och nyfiken på är varför det finns finns så många vänsterdårar i det här lilla landet. Jag skulle vilja forska i ämnet, för mig veterligt finns det inget liknande i något annat land. I rena diktaturstater är det regimen som står för våld och odemokratiska metoder. I Sverige är det en stor del av befolkningen som står för våldet och odemokratiska metoder, medan regimen, tv och press hejar på.

    Lite av det här gåtfulla beteendet finns i Norge också, men inte alls i samma grad som i Sverige. Jag skulle vilja ha en sån där galning som kastar sten på folk med andra åsikter bredvid mig i soffan, och verkligen försöka utröna hur de tänker. Något måste ju hända i deras hjärnor när de hör eller ser någon med en åsikt som inte stämmer överens med deras egen, MEN VAD?

    I Malmö kastade dårarna tomater och skit på Geert Wilders samtidigt som de utstötte konstiga ljud när han skulle prata om islam!

    För det första; Vad har de med saken att göra? Och för det andra; Varför skulle han inte få göra det?

    Det är mycket underligt! Sverige är underligt!

  4. Roger Salle Sahlström
    1 november, 2012

    Bra

Kommentera

Information

This entry was posted on 31 oktober, 2012 by in Okategoriserade.
