Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

SÄPO, dagens farligaste skämt.

Jag är så där naiv ibland att jag tror att polismyndigheter faktiskt kan skydda mig och mina kära. Ofta blir jag överbevisad men fortsätter att tro på dem. Vilket man ska göra. Däremot när det avslöjas av Arbetaren att SÄPO är så oprofessionella att man av “misstag” avslöjar namn och adresser på informatörer/källor så blir jag mörkrädd.

Det finns ingen ursäkt till detta fatala amatörmässiga agerande. Vissa saker får aldrig någonsin ske. De människor som väljer att hjälpa SÄPO är oftast involverade i den organisation man läcker uppgifter om. Rimligtvis bör detta då handla om fall där det som utförs av dessa grupper är ett hot mot samhället. På olika sätt. Jag förutsätter att den som är informatör åt SÄPO tar enorma risker för att utsättas för olika repressalier om det skulle komma ut att de agerar råttor.

 

 

 

Förvisso så anser jag att det är ett svek mot den grupp man tillhör, jag är faktiskt löjligt lojal själv med dem jag samarbetar med. Dock så är jag ju förvisso varken kriminell eller har en önskan om att störta staten eller spränga ryggsäcksbomber. Så jag ska nog vara tacksam som samhällsmedborgare att det finns de som vaknar upp och hjälper polisen att stoppa vissa gärningar.

Nu är det fem personer som är livrädd. Hur många fler bör vara rädda?

Jag har ju otroligt svårt att se hur detta kommer att öka benägenheten att bistå SÄPO med information? Personligen skulle jag nu aldrig ens svara i telefon om SÄPO ringde. Glöm det. Då har jag inte ens något att bistå dem med. Gissa vad deras tipsare idag och framtida känner?

Bra jobbat SÄPO!

Ni kanske ska fortsätta att anordna James Bond-fester istället för att bedriva underrättelsetjänst. Åtminstone så länge ni inte klarar av att ens skydda dem som hjälper er. Utan dessa står Beatrice Ask sig slätt.

 

 

Kommentera

Information

This entry was posted on 4 oktober, 2012 by in Okategoriserade.
