Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Är detta nya Politiskt Inkorrekt av Demofon/Dagerlind ?

Uppdaterat: Efter att Mats Dagerlind medgett att materialet faktiskt funnits på hans blogg men att det inte är någons ensak vad han eller andra pysslar med där så raderade han hela vår konversation. Antar att han förstod att han själv bidrog till att intresset växt i och med att han snubblade omkring som en blind höna i desperat jakt på en förklaring som höll. Men som vi alla vet, sanningen funkar alltid och när den väl kom så kan vi väl anse att case closed tills alternativet till PI lanseras. Dock enligt Dagerlind så är det inte av honom.

Igår skrev jag om att Politiskt Inkorrekt ska läggas ner. Många spekulationer har förts om vad som är på gång, för den känslan har ju alla.

Fick tag på detta, skrivet av vad jag förmodar Mats Dagerlind, eftersom det ligger på hans sajt Demofon.

Mats Dagerlind är ju frilansskribent  för PI men även för SD-kuriren arbetar han som Krönikör enligt honom själv, dock står det Redaktör i SD-K.

Kan det vara som så att detta är nya PI man ser första andetaget av? Nån som vet bättre får gärna upplysa mig om mer detaljer.

Sidan var en sk dold sida, åtminstone igår. Och med tanke på snarlikheten med PI samt det faktum att flera i den kretsen glatt berättade igår att PI kommer att uppstå så är det inte så konstigt om man antar att detta kan vara en början.

Uppdaterat: Tämligen snabbt efter att Mats Dagerlind blev uppmärksam på att detta kommit fram så tas länken bort. På min fråga om varför han nekar till att något ens existerat på denna andress svarar han på twitter så här ” Om något funnits där är det mer än jag vet och dessutom inget som har med bloggen att göra utan i sånt fall något nån hackat. Vad jag kan se av skärmdumpen är det ju PIs blogginlägg , de kopieras ju på flertalet sajter”

Visst kan det vara som Dagerlind säger, men är det då inte märkligt att adressen går till just Hans blogg? Fortsättning lär följa.

Här kan man även tydligt se ca 2300 olika artiklar som har legat ute på Demofon.se/pi_test. Alla är raderade, men klicka på cache så ser ni publiceringsdatumet. Dessa gör att det blir ännu svårare för Mats Dagerlind att få sin teori om att något hackat hans blogg trovärdig. För varför skulle någon för längesedan hacka hans blogg och vips ta bort allt i samma veva det blir allmänt känt? http://www.google.se/search?gcx=c&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=site%3Ademofon.se%2Fpi_test%2F

Här är lite av vad som finns på Google Cache: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:-YUW3bcYCVAJ:demofon.se/pi_test/+http://demofon.se/pi_test/&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

http://demofon.se/pi_test/?p=102007#more-102007 

Här kan ni även läsa själva vad Mats Dagerlind svarade på mina frågor:

Läs även vad Beelzebjörn skriver om PI:s förtidiga reinkarnation

22 comments on “Är detta nya Politiskt Inkorrekt av Demofon/Dagerlind ?

  1. Varg i Veum
    17 oktober, 2011

    Härligt!

  2. steve roper
    17 oktober, 2011

    Det är verkligen fantastiskt att hela PI:s bibliotek lagts in på Dagerlinds webhotellkonto av någon som hackat den, för att sedan försvinna timmar efter att Demofon-Dagerlind exponerats. Var det hackaren som var vänlig nog att ta bort dem då?

    Haha. Storartat.

    Grabben lever i föreställningen att omvälden är idioter. Det är samma man som några dagar efter utöya började publicera texter som kryllade av Breiviks signaturord ”kulturmarxister”.

    En sann SD-tillgång.

    • Camilla
      17 oktober, 2011

      Ja, det hela är faktiskt pinsamt märkligt. Och hans twitter-svar kändes lite lätt panikartade. Men jag kan ju så klart ha fel, kanske finns det schyssta hackare ….(?)

      • Dragan Klarić
        18 oktober, 2011

        Mats Dagerlind blev påkommen med byxorna nere och nu vet han inte hur han ska hantera det. Att påstå att någon ska ha hackat hans blogg för att lägga upp en hel subdomän på hans domänadress är bara befängt. Det skulle då innebära att den som gjorde det har tillgång till PI:s hela databas. Föga troligt som sagt.

        Frågan som nu uppstår är följande, är Mats Dagerlinds agerande att betrakta som partiskadligt? Enligt min åsikt så är det partiskadligt att sammankopplas med en sajt som tillåter främlingsfientlighet och rasism.

        Då kommer vi till nästa fråga, kommer man nu från SD riks att starta en uteslutningsprocess mot Mats Dagerlind? Med tanke på att man utesluter folk till vänster, till höger och lite på måfå så skulle man ju kunna tro att Mats Dagerlinfs tid inom SD är vid vägs ände.

        Men NEJ jag tror inte att man kommer att utesluta Mats Dagerlind, Mats är ju av det rätta virket så att säga. Så hur tror ni att denna saga om Mats Dagerlind kommer att sluta?

        • steve roper
          18 oktober, 2011

          Dagerlind är av det rätta, inte särskilt begåvade, virket, menar du…

          Trist för dom att nu tvingas bygga om logga/namn på siten till på söndag vid den utlovade nypremiären, annars försvinner den sista möjligheten för Dagerlind att ljuga sig ur det faktum att han på sin egen site suttit och byggt om PI till nya versionen, hur icke-trovärdigt det än är, och att han därmed haft åtalbart material på demofon.se. Mer bevis än googles cacheversioner är fö svårt att få…

          http://www.sydsvenskan.se/kultur-och-nojen/article1562194/Det-vattenkammade-hatet.html

    • denaknakejsarna
      17 oktober, 2011

      ”Det är samma man som några dagar efter utöya började publicera texter som kryllade av Breiviks signaturord ”kulturmarxister”.”

      Vilket givetvis betyder..?

      • steve roper
        17 oktober, 2011

        Det betyder att Dagerlind antingen är ett freudianskt mysterium, eller att han faktiskt tagit intryck av Breiviks så kallade manifest. Helt klart är han enligt min personliga mening en ren politisk idiot som inte fattar hur det såg ut. Är man nazist 2011 i själ och hjärta så gör man ändå inte nazihälsning på öppen gata… Jag säger inte att Dagerlind är nazist men jag hoppas att liknelsen sätter ljuset på SD-Dagerlinds problematiska förstånd.

  3. Gen Omtänkt
    17 oktober, 2011

    Så någon hackare lade upp en sida kallad pi_test på hans blogg.. Jisses, och han kallar andra för lögnare.

  4. denaknakejsarna
    17 oktober, 2011

    Jaså, han är ingen nazist, säger du…det var ju skönt att höra.

    Du tycker Dagerlind borde använt sig av ett annat begrepp då det såg illa ut?
    Tja, kanske. Fast det betyder ju inte att han nödvändigtvis tagit intryck av Breiviks manifest.
    Du vet väl att det inte var han som myntade uttrycket? Om du lever under den villfarelsen förstår jag din naivitet.
    Annars framstår ditt inlägg bara som ännu ett menlöst försök till guilt by association i Expo-skolan.

  5. steve roper
    17 oktober, 2011

    Senaste från Demofån på Rågfors Twitter:

    CamillaRagfors camilla rågfors
    Enligt @Demofon har hans blogg blivit hackad ”eller nåt” Snälla hackare i sånt fall som själva tar bort det j.mp/ooLzxo #svpol
    1 hour ago

    Demofon Mats Dagerlind
    @
    @CamillaRagfors Vad jag sa var att de som tillskansat sig dumpen och uppgiften hackat sig till dem, inget annat – vari består f ö intresset?
    6 minutes ago
    in reply to ↑

    @CamillaRagfors
    camilla rågfors
    @Demofon Hackat sig till den? Knappast, var bara att googla kan jag ju berätta. Lite efterkonstruktion? Ett tips, dölja dina verk bättre 🙂
    3 minutes ago via TweetDeck
    replies ↓

    Demofon Mats Dagerlind
    @
    @CamillaRagfors Så Googles sökrobot är hackern då – ja ja där ser man

    —————-
    Det här blir roligare och roligare. Fattar killen inte att det redan är ett antal personer som oberoende av varandra gått in via länken http://demofon.se/pi_test/ – innan Dagerlind antagligen i ren panik tog bort allt från servern?

    Värt att upprepa: Det behövs ingen ”hacker” eftersom sidan låg helt öppen på nätet, för alla att se. Uppenbarligen tror Dagerlind att han döljt sidan, men kapitalt misslyckats med detta. Snart daga att korrigera mitt tidigare utlåtande om Dagerlind från ”politisk idiot” till bara ”idiot”. Är han så jävla pantad (ursäkta franskan) så han inte begriper hur han låter?

    Stor underhållning.

  6. steve roper
    17 oktober, 2011

    Det krävs ingen einstein för att begripa att Dagerlinds-Demofåns krumbukter i ärendet bottnar i en nervositet över att ha blivit påkommen med att ha allt PI-bloggmaterial på den egna hemsidan, varav en inte obetydlig del bör vara åtalbart, eftersom PIs verksamhet byggt och bygger på svartmålning av enskilda individer. Svårare att se igenom dennes bullshit är det inte.

  7. Camilla
    17 oktober, 2011

    Jag tror iofs inte att detta avslöjande kommer att ha någon effekt av större värde. Men det är inte dessto mindre intressant.

    Att ett nytt alternativ kommer att komma till PI är ju solklart, och det ligger ju nära till hands att tro att det blir just Dagerlind som kommer att vara först ut.

    Jag säger som Beelzebjörn gör i sin blogg idag att det är bra att det finns en sajt som denna. Inte min då så klart utan PI alt PI:s lillasyster.

    Läs mer vad han skriver, kloka ord som jag håller med om till 100%

    http://outad.blogspot.com/2011/10/politiskt-inkorrekt-for-tidig.html

  8. Pia Sahlen
    17 oktober, 2011

    Hej Camilla! Jag brukar följa din blogg och dina kommentarer på Twitter. Du verkar ha haft en intressant politisk bakgrund, då jag har förstått att du har varit med i både Ny Demokrati och SD. Jag undrar lite var du står idag och kanske inte minst var du står i frågan om vår invandringspolitik. Hoppas du har tid och lust att svara. Kram

    • Camilla
      18 oktober, 2011

      Hej Pia, Nej, jag har aldrig varit med i Ny Demokrati. Däremot när jag inte var torr bakom öronen så var jag med när Ian W startade Det Nya Partiet. Det är något som är väldigt ointressant, mer intressant kan vara att jag varit med i SD,ja.

      Att svara här fullt korrekt vad jag anser är omöjligt, pga att det innefattar så många olika aspekter och situationer. Du kan däremot kolla igenom bloggen så ser du vad jag skrivit tidigare.

      Kortfattat så platsade jag aldrig i SD från första början. Fick ofta kritik för att jag var ”för snäll”. Men visst, jag anser absolut att det finns politiska beslut som vi måste arbeta om. Jag är lika kritisk idag som förr, men jag har förändrats mycket sen Utöya. Man kan kritisera på olika sätt, provokativt (som SD gör) eller sakligt utan att få människor att hamna i kläm. Vilket iofs är jäkligt svårt.

      • Pia Sahlen
        18 oktober, 2011

        Wow, det var en bakgrund som heter duga 🙂 Skämt åsido, tack för att du tog dig tid att svara! Anledningen till att jag frågar är att jag själv vacklar i många frågor. Just blockpolitiken, gör att man inte alltid får det man har röstat på. Tyvärr skapar det också en stor politisk feghet. Vi får hoppas att vi båda hittar det vi söker. Tack än en gång för ditt svar, ha det bäst!

        • Camilla
          18 oktober, 2011

          haha Närå, det är absolut inget speciellt med den. Förutom att det är erfarenheter jag inte vill vara utan.

          Det är jättesvårt att bli fullt nöjd idag när det gäller politiska frågor. Jag kan lätt plocka bra saker från alla partierna. Men det viktigaste är att välja block efter den typ av samhälle man vill ha. Ha det gott du med!

  9. Camilla
    18 oktober, 2011

    Antar att Dagerlind nu insett att han inte kan ljuga sig fri från detta iom det han skrev i dag till mig på Twitter: ” Vad jag eller andra experimenterar med bakom kulisserna på min server är strängt taget vår ensak menar jag bara ”

    Måste väl kunna tas som ett medgivande eller hur?

    • Dragan Klarić
      18 oktober, 2011

      Ska bli spännande att följa detta och se hur SD ska förklara att en redaktionsmedarbetare för partiets officiella partitidning SD kuriren samtidigt är skribent på PI och tydligen har tillgång till PI:s databas.

    • steve roper
      18 oktober, 2011

      Det behövs inget erkännande från Dagerlind, det är redan utrett.

      Nästa gång han gör något ”bakom kulisserna” så kan han åtminstone försöka komma ihåg att göra det ”bakom kulisserna” och inte helt öppet på internet.

      Men nu vet vi att Dagerlind har ljugit, vinklat, steppat undan och allmänt försökt slingra sig ur något som varje annan partirepresentant i varje annat parti skulle ha fått stå till svars för. Det är amatörmässigt, och det bidrar framför allt till att SDs pestflagg förblir där den är, i topp av masten. Sedan ska de inte, med alla dessa affärer och snuskiga relationer, komma och snacka om att de blir bojkottade.

      Man tar inte gärna i skit.

  10. Bobben (@Bobben79)
    24 oktober, 2011

    Få se nu: Två sidsteppade svärjedemokrater som försöker koka soppa på en spik kombinera detta med två högst medelmåttliga skribenter som tidigare seglat omkring under piratpartiets flagg.

    De har liksom PP hamnat i kronisk medieskugga och måste nu snylta lite på SD och PI för behålla sin ”attentionwhore-status”. Vad kom då fram ur detta? Att det kan göras en höna av en fjäder?, Ni är lite komiska ändå, sandlådan är inte långt borta här i camillas vrå.

    ”Det behövs inget erkännande gott folk det är redan utrett”.
    Get a life!

    • Dragan Klarić
      24 oktober, 2011

      Bobben vem fan du nu än är, jag ligger här dubbelvikt av skratt av att behöva läsa det svammel du just presenterat i skrift. Tack än en gång för att du bevisar hypotesen om att ni anhängare till SD är hjärntvättade drönare utan egen förmåga till tänkande.

  11. Pingback: Näthatet i sin fullaste blomsterprakt « Tankar åt alla håll & kanter

Kommentera

Information

This entry was posted on 17 oktober, 2011 by in Okategoriserade.
