Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Stellan Bojerud (SD), står du för detta?

Jag läser ytterst sällan tvättäkta SD-bloggar längre pga av det faktum att det mest genomsyras av hat och åter hat. Det är så ledamt för många va dessa bloggar var en gång I tiden riktigt bra men när sekttänkandet har tagit över så märker man ju hur stolliga människor det finns. Men, en som jag ofta läst är Stellan Bojeruds blogg “Mopsen”. Han är intelligent och skicklig på att formulera sig och ytterst sällan är det rent stolleri som kommer ur hans penna.

Men… Vad hände hos Stellan igår?

De svenskfödda som svikit sitt folk och gått främmande krafters ärenden skall straffas genom att uutlämnas till den behandling deras huvudmän föreskriver för otrogna.

Jag blir allvarligt fan rädd när jag läser följande inlägg skrivet av SD:s mest erfarne och pålästa politiker. Han har även tjänstgjort I riksdagen. Därmed är han ju bedtrodd av ledningen måste man ju ta för givet.

Är detta det riktiga SD måntro?

28 comments on “Stellan Bojerud (SD), står du för detta?

  1. mopsen
    2 juli, 2011

    Jajamän. De som svikit det arbetande svenska folket kan gott själva få känna på det de oombett gett oss, nämligen underkastelse under islam. Islam är lika totalitär som hitlerismen och jag är till döden fiende till alla ismer.

    För mig finns det bara individer med olika förväntningar och förmågor. Detta utan hänsyn till ras, härkomst eller eventuella religion. En god människa är god och en ond är en skurk, om så vore det min egen bror.

    Varför skall det arbetande svenska folket tvingas försörja sådana, som inte vill lära sig svenska och som inte åstadkomma annat än att elda upp skolor och bilar samt kasta sten på brandkår och polis. Varför skall hederliga människor – oavsett födelseland – behöva tolerera sådan huliganism? Varför?

    Ansvar måste utkrävas av de politiker som åstadkommit detta sönderfall av det som för en generation sedan var ett harmoniskt samhälle.

    Stellan Bojerud

  2. rksmrgs
    2 juli, 2011

    Bra Stellan!

    Bland det värsta som finns är falskt beröm.

    Akta dig noga för människor som säger att de håller med dig, men hugger dig i strupen när du tror du kan lita på dem.

  3. janrume
    2 juli, 2011

    Stellan är rent bedrövlig, men lång sjukdomsperiod mm. har väl satt sina spår och vad jag vet var han glad åt att slippa vikariera i riksdagen då han var så svag så de fick köra in honom i rullstol.

    Är det någon som har mer info om detta som jag fann på en SD blekings logg på fejjan ? Intresseanta grejer 😀

    ”Hej. Nu är SD på gång igen med fiffel av medlemspengar, först YY i gbg och nu avd Värmland som blåser mellerud på pengar. ”

    ”Vill bara föra fram. Jimmie åkesson bygger hus i sölvesborg, vem tror ni han anlitar, jo en polsk firma. Tror ni att han betalar marknadsmässiga priser?? Tror ni att han tar kvitton på allt??? Men i rikstan sitter han i knäet på sossarn och rösta för att det skall bli svårare att anlita utlänsk arbetskraft. Nej det ynkliga partiet sd God natt med er.”

    • matspp
      2 juli, 2011

      Vad bidrar du med? Är du bara korkad eller arbets-skygg ?

  4. Camilla
    2 juli, 2011

    Okej Stellan.. Du anser alltså att alla människor som inte är så uppenbart religionsfientlig som du är ska drabbas av just de sharia lagar som du och majoriteten av SD tror ska fängsla hela världen?

    Vad har du då tänkt dig som straff för dessa svenskar som inte är lika hysteriskt rädda som vissa r för islam?

  5. Camilla
    2 juli, 2011

    @Jan: Vem har skrivit det? Har du nån dump?

  6. janrume
    2 juli, 2011

    jo jag har dump och jag har även lyckats få tag i vederbörande som ska ge mig bilder på bygget och namn på firman som utfört detta.Så vi får väl se vad som kommer fram. Gällande Mellerud var de visst XX som varit i farten igen fick tyvärr inte så mycket info om det men verkade vara så att pengar som skulle sänts mellerud sändes till XX och då snöt han dessa, vad jag förstod vad som skett.Mellerud hade klagat och det ogillades.Trevlig Helg på dig och återkommer när jag vet mer 🙂

  7. Camilla
    2 juli, 2011

    Märkligt, tror nästan att den personen kan ha fel..för Mellerud tillhör ju Dalsland, så hur kan deras pengar ha hamnat hos SD Värmland?

    Hur som, bara för att ingen ska kunna komma och säga att de blivit förtalade så XX:ar jag namnet du skrev nyss.. bara så du vet varför det är ändrat 🙂

    Trevlig helg o ska bli intressant och se om du får fram något som stämmer av det du nämnt 🙂

  8. mopsen
    2 juli, 2011

    Camilla, hur skulle jag vara religionsfientlig? Tvärtom. Därför är jag i kraft av min religiösa tro motståndare till islam. Skulle min religionsfrihet vara mindre än vissa andras? Vilken lagstiftning stöder en sådan gradering?

    Muslimer, som utövar sin religion som privatsak stör mig inte alls. Jag har utan religiösa problem levt i Indonesien. Men när de mer militanta islamisterna vill återföra samhället till 600-talet, vill jag kraftfullt anmäla avvikande mening.

    Jag önskar inte explicit att de ansvariga för Sveriges debacle skall straffas enligt sharia, men de kan gärna få känna av att leva som dhimmies, blott vi andra slipper. Särskilt hoppas jag att mina barnbarn skall förskonas från islamitiska påfund.

    De som inte har ansvarsställning (statsråd eller motsvarande) anser jag blott vilseförda. Varför skall lurade människor straffas?

    Så kommer den evige Jan Rume in i bilden. Han kretsar som en gam över mig, för han känner vittring att jag är svårt sjuk och snart kanske är ett lik som lämpar sig att förhåna.

    För tillfället avböjer jag dock att lägga mig i den av Jan Rume så omtänksamt tillhandahållna likkistan och måste med till hans förtret meddela att jag numera går utan rollator.

  9. Camilla
    2 juli, 2011

    Jag tror Stellan att alla normala människor, oavsett om man är liberal eller inte när det gäller invandringsfrågor är emot allt det negativa som vissa religioner innehar.

    Tror du verkligen att dessa människor som är för fri invandring (för det är ju vad detta handlar om, eftersom allt som berör SD på ett eller annat sätt alltid kommer dit) tycker att det är Okej att man stenar kvinnor? Att man hugger händerna av en tjuv eller dödar sina döttrar för att hon blivit kär i fel kille?

    Ingen..absolut ingen mer än ytterst få extrema islamutövare vill ha Sharialagar, det är ju dessa de har flytt ufrån. Och även om majoriteten av alla muslimer i Sverige skulle vilja det (vilket de INTE vill, men rent hypotetiskt) så kommer det aldrig att lagligen införas. Det fattar alla. Till och med den mest inbitna SD_:aren borde ha fattat det ..

    Men, när du skriver ”De svenskfödda som svikit sitt folk och gått främmande krafters ärenden skall straffas genom att uutlämnas till den behandling deras huvudmän föreskriver för otrogna.”..så har du verkligen gått över gränsen.

    Jag tror att många haft stort förtroende för just dig eftersom du är en mjuk man med stor intelligens.. Så kommer detta så typiska hatet som är så vanligt bland ettriga SD:are.. Det får inte fler att tycka att SD är ett stabilt parti utan snarare tvärsom, man känner verkligen de vidriga vibbarna som bara två bröder annars lyckas förmedla allt för bra.

    När det gäller din hälsa så är jag den första att beklaga att du har varit svårt sjuk, och jag hoppas så innerligt att du mår bättre och kommer att ha mycket kvar att ge.

    Men snälla Stellan, inse att det du skrev igår på din blogg faktiskt är väldigt upprörande. Att önska såna hemskheter på folk som inte tycker som Sverigedemokraterna är bedrövligt.

  10. mopsen
    2 juli, 2011

    Ja, Camilla det blev en för hård formulering av ett upprört sinne, Jag hade just från säker poliskälla upplysts om att NN, som dömts för överfallsvåldtäkt hade undgått utvisning p g a att Amnesty och media .kampanjat för honom nu återigen var internationellt efterlyst för grov överfallsvåldtäkt.

    Jag önskar inte de vidriga sharialagarnas tillämpning på någon, men skall det ändå ske föredrar jag att detta drabbar dem som släppt in eländet och inte mina och andras barnbarn.

    Märk att jag talar inte om ”folk som inte tycker som Sverigedemokraterna”. Jag bryr mig inte om vad folk tycker. Det finns åsiktsfrihet .- eller? Jag talar om ANSVARIGA STATSRÅD som enligt min mening har mält sig ur samhället och kan betraktas som envars niding.

    Tack för din omtanke om min hälsa!

    Men på allvar: Vad händer i framtiden? Kommer våra barnbarn att leva under sharialagar? Min hemkommun Sundbyberg beräknas 2014 få invandrarmajoritet. Men innan dess kommer det troligen bli ett shoot-out, för de kristna syrianerna hatar somalierna och syrianerna förses med vapen från landsmän i Södertälje.

    Och allt detta på grund av svensk ”snällism”, Blåögdheten att tro, att samma sekund en person från främmande land beträder svensk mark, är denne god demokrat. Helt fel, personen har århundraden av missämja och etniskt våld i sin ryggsäck.

    Du tillönskas en trevlig sommar,’
    Stellan

  11. mopsen
    2 juli, 2011

    PS! Du har gett mig ett ”l” för mycket i rubriken, men det kanske jag förtjänade efter min inte helt välbalanserade bloggpost.

  12. janrume
    2 juli, 2011

    önskar verkligen inte dig ned i en kista stellan, du är en av de som bemöter vettigast utan att kalla folk för rättshaverister mentalt svaga osv som övriga i SD gör

  13. mopsen
    2 juli, 2011

    OK, Jan Rume, Som du förstår har jag läst mycket om dig. Där framgår bl a vissa interna förhållanden i Ronneby. Eftersom allt jag erfarit är hörsägner, så kan jag inte ta till mig sådan information.

    Som alla andra i vårt land är du förtjänt av en god och avkopplande sommar!

    Stellan

  14. Camilla
    3 juli, 2011

    Stellan

    NU känner jag igen den Stellan som jag så gärna läser och har respekt för.

    Alla kan vi bli känslosamma och förbannade över saker och ting som sker. Jag är övertygad om att de flesta känner och tycker som du när det gäller skyddandet av grova brottslingar. Och det finns många gånger en rättvisa som ter sig ytterst märkligt. Men så är det när det finns lagar och förordningar från flera olika håll, och vare sig vi vill eller inte i enskilda fall så måste dessa respekteras.

    Jag kan varken säga bu eller bä om vad som kommer att ske i framtiden, men det jag vet är att hat och intolerans ger tillbaka just det samma.

    Det som är tragiskt och trist just nu med SD är att man har fokuserat så kraftigt på en religon, man har gått från att säga att man skulle få¨ordning på just de problemen som du nämde i början om NN. Man skulle ge sig på sakpolitiken osv. Men något hände 2009. Helt plötsligt handlar det inte om felaktiga politiska beslut, utan om muslimer.

    Ps! Tack för att du uppmärksammade mig på det extra ”L”, jag har en engelskpratade dator som vanligtvis får mig att missa å-ä-ö men som synes, jag lägger även till . 😉 Ska fixa det!

  15. OveRFalun
    4 juli, 2011

    Har sommarblomstrens alla dofter stigit er åt huvudet eller har ett allmänt hjärnsläpp orsakat en total kollaps.
    Läser inte ni vad ni själva skriver, funderar ni inte över hur ni formulerar er och ser ni aldrig bortom de åsikter ni här tar fram.
    En person som uppenbarligen tillhör den absoluta toppen i SD skriver ett mycket otäckt och hotfullt blogginlägg där han anser att personer som inte delar hans mycket sjuka inställning till demokratisk parlamentarism och yttrandefrihet skall offras på något kryptiskt men blodigt sätt i en kamp initierad av honom för ett Sverige som aldrig existerat utom i några få idealistiska galningars inskränkta tankevärld.
    Som Sverigedemokrat vill jag arbeta för ett demokrartiskt Sverige befolkat av människor med en djup och äkta känsla för vad demokrati innebär.
    Stellan Bojerud däremot hetsar grupper av människor med olika livsåskådningar mot varandra och förespråkar totala lösningar på problem, lösningar som alltid leder till katastrofala vidräkningar och en tidlös skam.
    Som svensk, uppfostrad i Sverige och med de värderingar som arbetarrörelsen förde fram under sin framväxt, vill jag fortsätta att arbeta för ett Sverige där Stellan Bojeruds åsikter bemöts med förnuft och kunskap.
    Jag är nu hotad av Medlemsutskottet i Sd att bli utesluten eftersom jag framför kritik mot den utveckling som Sd genomgår och som jag anser vara helt befängd och inte på något sätt motsvara de förväntnningar som jag hade på partiet när jag inträdde som medlem.
    Om Stellan Bojerud och hans anhängare skall vara tongivare när det gäller Sverigedemokraternas framtid kommer jag inte bara att se en uteslutning av mig själv med välbehag, jag kommer att kräva en sådan.
    ”De svenskfödda som svikit sitt folk”.
    Fy faan, det var det värsta jag någonsin läst.

  16. Camilla
    4 juli, 2011

    Ove.. Nu är det väl ingen här mer än en som har hållit med Stellan eller hur?

    Men som du skriver på slutet, att bli utesluten ur ett parti som har den synen är faktiskt inget man ska grina över, snarare tvärsom 🙂

    • OveRFalun
      4 juli, 2011

      Men snälla Stellan, nu känner jag igen den Stellan, inte vill jag och så vidare, man kan hålla med på olika sätt.
      Uppe i Hassela har man rest ett trettio meter högt djäkla kors som ska symbolisera vad då?
      Häxbränningar, förföljelser, terror, ta vad som helst där människor plågas och nog farao finns där en liten kristen djäkel med på ett hörn och styr och ställer.
      Om vi inte reagerar med en total ilska över sådant som är odemokratiskt, inskränkande och nedvärderande så kommer snart personer av Stellan Bojeruds kaliber att i lugn och ro genomföra det dom i sin galenskap tror är sant och riktigt.
      Han och hans gelikar vill få oss att fokusera bort från dem själva så att de kan manipulera oss dit de vill, därför tycker jag att en tystnad eller en utebliven ilska är ett medhåll.
      Där jag arbetar har man en vana att kalla alla som inte räcker till för idioter.
      Jag har startat en diskussion där och tar då upp det här med att prata nedvärdernade om människor som inte är som oss, alltså perfekta.
      En del blev ju förbannade men med tiden så förstår de att om inte nedlåtande kommentarer är okey så är de ju själva säkra, ingen pratar ju skit om dem heller.
      Om nu den där Stellan skall företräda mig i riksdagen så ska han banne mig förklara sina perverterade åsikter om hur ”svenskar som har svikit sitt land” ska behandlas.
      Om någon har svikit de svenska idealen så är det ju han.
      Om en neger har ramlat i en sjö, skall jag då straffas om jag drar upp negern i fråga?
      Det är nog dags för ett klarläggande.
      Alltså, kort sagt, en mer ilsken attityd utan att för den skull nedvärdera personen efterlyses eller är det kanske så här att när kärringen har fått stryk av sin man och han har nyktrat till, då känner hon igen sin gamle nallebjörn och låter udda vara jämnt?

  17. Camilla
    4 juli, 2011

    Man behöver faktiskt inte hålla med folk bara för att man håller en normal samtalston. Det är iaf något som är viktigt för mig.

    Sen får väl alla andra gapa och skrika bäst de vill, men vad uppnår man med det?

    • OveRFalun
      5 juli, 2011

      Jag kanske är lite osvensk men för mig är det viktigt att säga ifrån och då banne mig inte i en normal, eller typisk undanglidande svensk, ton.
      Om Stellan anser sig få uttrycka sig på det sättet han gör och som en hel del andra gör så ska de banne mig få veta att det finns en del gaphalsar som inte slåss, inte hotar, inte förnedrar utan som gapar och skriker för att påkalla allmänhetens uppmärksamhet.
      Hela vårt svenska samhälle idag har fått den inställningen att man ska ha en normal samhällston och då skriker jag i helvete heller…….!
      Man ska skrika och gorma men ändå vara snäll, om du förstår.

      • Camilla
        5 juli, 2011

        Vet du Ove.. Förr, då var jag som dig. Otroligt slängd i käften och slagkraftig. 🙂 På ett bra sätt, så jag tycker inte att det är fel eller att man inte ska agera så när det behövs. För mig handlar det mer om att jag personligen har förändrats. Jag tappar direkt intresset att diskutera med människor som inte kan vara sakliga och hålla en låg ton. Men..jag kan också bita ifrån när det behövs..Men i Stellan fall så handlar det även om att jag har respekt för honom, han är en skicklig historiker och författare. Plus så är han vanligtvis väldigt klok och sympatisk, då anser jag att han förtjänar att bemötas med respekt. Även om hans inlägg detta gäller verkligen är illavarslande…är detta den syn SD har på folk som inte tycker exkat som dem och handlar det verkligen egentligen bara om muslimer, inte invandringsproblematiken över lag?

        Det är dessa frågor alla behöver ställa sig.

        • OveRFalun
          10 juli, 2011

          Förr, det verkar som takterna sitter i fast det nu då är alldeles nyss.
          I alla fall, oavsett om personen var så är det nuet som bör gälla. Om vi reagerar med ilska över de värsta övertrampen så ger vi ju övertramparna en chans att förklara och kanske tänka en gång till,om vi håller en låg profil kan ju de få för sig att det de säger är helt okej.
          Det du skriver om vad SD har för syn på vad det nu är är lite oroväckande, SD är för mig en salig blandning av människor med ganska olika föreställningar om det mesta, alltså inte en enda kropp eller en identitet.
          De inom SD som jag träffat påminner om religiösa människor, de påstår sig tro på något men få vet vad och det sammanför de till en enda förklaring, SD eller Gud.
          Kittet som håller dem samman existerar bara i en tankevärld och är mycket lätt att lösa upp.

  18. janrume
    5 juli, 2011

    Cirkus SD fortsätter nu i Almedalen 😀 Känns skönt att veta att skattepengar går åt att köra sprit till SD.

    http://janrumes.wordpress.com/2011/07/05/sd-fortsatter-att-vara-ett-fylleparti/

    • Camilla
      5 juli, 2011

      Man tycker ju att Kent borde ha insett hur jävla illa sånt här ser ut, men som vanligt så hånskrattar han bara.. En normal politiker hade skickat nån annan att köpa all den spriten..men men..

      • janrume
        5 juli, 2011

        Jo han hånskrattar men folk börjar dra öronen åt sig nu och börjar inse att dennes stil och hat är en orsak till att SD angrips. Vet flera som påtalat detta och lämnat partiet av rädsla för de vill ju inte drabbas av saker bröderna Ekeroth förosakat. Så troligtvis inser partitoppen runt ”bröderna hat” att deras agerande börjar bli en belastning för partiet som gör att medlemmar flyr så frågan är hur många till de tillåter ska lämna partiet innan man tar Ekeroth bröderna i örat.

  19. Camilla
    6 juli, 2011

    Nja, jag vet faktiskt inte om det stämmer att SD tappar medlemmar pga av sånt här. Jag tror snarare att det drar till sig yngre personer som egentligen skiter i politik men gillar unga moderna människor med attityd. Rebeller i kostym kan man kanske kallla dem haha

    Däremot så vet jag att vuxet folk och mer konservativa drar åt sig öronen och ogillar sånt här.

    Att man skulle ta Kent E i örat tror jag aldrig kommer att hända, han har för mycket makt. Utan honom faller deras islam-hats kampanj. För är det något han kan så är det att hetsa upp stämmningen runt islam (för invandringspolitiken rent allmänt har man lagt åt sidan)

    • janrume
      6 juli, 2011

      Så är det säkert med Camilla att de drar till sig folk för de tycker det är häftigt (inte för inte de de springer på Stureplan och bögklubbar och anlitat Alexandra ”brunis” Brunell) , jo helt klart har han makt i de frågorna men vad jag vet från Blekinge är dessa frågor oviktiga för väldigt många av fotfolket, så det tror jag slår tillbaka detta muslimhets.Dels pga. att vanligt folk blir rädda över vad som kan hända(de har inga livvakter) och dels för att väldigt många inte är insatta i ämnet och tycker det blir ointressant när det rapas gång på gång och det gav många uttryck för på de mötena jag bevistade där det klagades på just att man la ned för mycket på just detta.

  20. janrume
    6 juli, 2011

    and the show must go on haha eller vad de nu säger 😛 SD cirkusen fortsätter och det tycks gå dåligt för partiet i Almedalen.

    http://janrumes.wordpress.com/2011/07/06/sd-hjalte-twittrar/

Kommentera

Information

This entry was posted on 2 juli, 2011 by in Okategoriserade.
