Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Detta med att solen är slö oroar mig

Man ska kanske ta och sluta upp med att bry sig så mycket om saker ting? Kanske läge att hellre se över priserna på bostadsmarknaden på Nya Zeeland istället för att irritera sig på att Sverigedemokraterna är så populistiska att de svänger i frågan om utförsäkrade från en dag till en annan?

Hur många gånger har vi inte hört talas om Jordens undergång? Typ lika många gånger som det faktiskt inte skett. Senast ut med en sådan profetia var ju den söte lilla Pastorn i USA, som tyvärr återigen fick fel.

2012-12-21 är ju nästa magiska datum enligt Maya-folket. Då kommer vi bara att sluta att existera mer eller mindre.

Vi är ju snart där så vi får hs lite is i magen och vänta ut tiden för att se om vi överlever eller inte.

Skulle vi göra det så är inte eländet över. Det är tydligen potentiellt möjligt att vi om ca fem år kommer att få uppleva en ny istid. Inte en fullskalig som jämnar hela norra klotet med marken (eller rättare sagt under isen) men tillräckligt kraftig för att det nog inte ska bli så trevligt.

Tre oberoende studier visar på att solens aktivitet är väldigt låg.

Man hade beräknat att den skulle ha varit det motsatta idag. Något är det som inte stämmer riktigt enligt Peter Wintoft, forskar i Lund på Institutet för rymdforskning.

Någon som minns berättelsen om hur Karl X Gustav kunde tåga över till Danmark på isen? Inte jag, men så var det iaf på den tiden. För mellan 1645-1715 så inträffade det som man misstänker ha inträffat nu, nämligen Maunder minimum. Vilket kort och gott innebär att solens aktivitet är väldigt låg.

Så, ska vi satsa på en enkel biljett till värmen eller ska vi göra som Londonborna gjorde sist, åkte skridskor på Themsen?

Jag tror jag tar parasollet under armen och drar, för jag skulle avliva om jag tvingades leva i kyla i resten av mitt liv.

 Aftonbladet

One comment on “Detta med att solen är slö oroar mig

  1. japp
    23 juli, 2011

    På ren svenska, simple as that.,så uttrycker du dig !!! Vad menar du ???

Kommentera

Information

This entry was posted on 15 juni, 2011 by in Okategoriserade.
