Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Att tvingas dö två gånger

 Jag hade inte tänkt skriva något om det absolut värsta jag hört på länge, just för att jag blev så ruskigt illa berörd. Jag vet inte i vilken bubbla jag själv befunnit mig i som faktiskt alltid trott att alla aborterade barn är döda när de kommer ut. Även de som aborteras väldigt sent i en graviditet. Men tydligen sker det att barnen lever.

Detta är inte bara grymt mot mamman utan även mot personalen. Tänk er att tvingas lägga undan ett barn som lever men vars öde är att dö. Alla normala människor har tror jag en inbyggd reflex som talar om för oss att liv ska skyddas och räddas. Vilket dilemma i en sådan här situation. För meningen är ju faktiskt att barnet ska dö i och med att mamman valt abort av olika anledningar.

Tänk alla kvinnor som gjort abort, undrar hur dåligt många av dem ska må när de läser sånt här. För de som tror att kvinnor som väljer abort är känslokalla monster har så fel man bara kan ha det. Det finns säker en promille som inte bryr sig, men jag vågar påstå att minnet av en abort för alltid lever kvar och gör sig påmint så länge man lever. Det skulle det göra för mig åtminstone tror jag.

Jag är inte emot abort, för ibland är det den bästa lösningen oavsett hur hemskt det är. Man får aldrig skuldbelägga en kvinna som tar det beslutet, för man vet inte vad orsaken var. Tilläggas ska att det faktiskt finns många som gör det mot sin vilja. Det ska man inte glömma om man gillar att döma folk.

Tycker det var oerhört bra av den sjuksköterskan som fick nog och kontaktade socialstyrelsen. Jag undrar bara varför ingen gjort det tidigare.

 

One comment on “Att tvingas dö två gånger

  1. jesse fransson
    18 maj, 2011

    Ja du har levt i en bubbla om du trott det, sanningen är att många barn kan leva upp till 2 timmar efter tortyren. Mord är mord oavsett vad det kallas

Kommentera

Information

This entry was posted on 18 maj, 2011 by in Okategoriserade.
