Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Varför firar man att Bin Laden är död?

 Jag möttes av en fullständigt oväntad nyhet i morse när jag klev upp runt 05. Osama Bin Laden är död stod det överallt i mitt nyhetsflöde. Trodde faktiskt att det var ett försenat aprilskämt eller ett ytterst lyckat hoax. Men snart gick det upp för mig att så var fallet. Den mest hatade personen i världen är död. Och nu firar världen.

Frågan är dock: Ska vi verkligen fira?

Vad firar vi? Att USA äntligen efter nästan 10 år lyckats skjuta honom eller firar vi att det nu kommer att bli världsfred?

Det sist nämnda kommer tyvärr inte att ske i och med Osama Bin Ladens död. Snarare tvärsom.

Man kan läsa lite olika bud från sk experter angående risken för ökat terrorhot världen över. En del säger att det kommer att förbli oförändrat medans vissa andra lutar åt att vilja säga att det nog kommer att öka.

Al-Quida har inte förlorat en ledare, de har vunnit en martyr. Och vad slår högst för dessa våldsbenägna människor? Jo, en martyr som man kan helgonförklara och så kommer man att fortsätta att föra krig mot speciellt det hatade USA i Bin Ladens namn. Hämndaktionen för detta mord kommer inte att utebli.

Det kan till och med jag räkna ut. Sen får experterna säga vad de vill. Jag förväntar mig inte ens att det ska slås på stora varningstrumman, för då tar man ju bort de ack så viktiga politiska poängen det innebär att ha dödat The most wanted man.

Jag blev inte lycklig av nyheten av Bin ladens död. Jag blev obehagligt påmind om vilken vidrig värld vi lever i. En värld som borde genomsyras av lycka och kärlek blandat med framtidshopp jorden över. Nu är det tvärsom för allt för många. Även vi här i trygga Sverige är rädda, om än inte i lika stor utsträckning som man är i t.ex. USA.

Vart ska det sluta?

 

 

36 comments on “Varför firar man att Bin Laden är död?

  1. janrume
    2 maj, 2011

    inte en aning , men nu var det dags igen för SD att få problem… Facken lär jubla när nu åter partiets lista finns på nätet http://sdfolk.com/

  2. janrume
    2 maj, 2011

    skandal är detta och partitoppens svar över det som tidigare hänt är ju rent löjeväckande. Partiet kan inte ett skit om datasäkerhet och det visar väl om inte deras hackade hemsida, men menar för alla de millarna borde de ju kunnat anställa nån duktig och inte Ekrothbröderna som är rena fiaskot.

    ”SD:s pressekreterare Erik Almqvist säger att listan kommer från en tidigare partihemsida. Han tycker att de som registrerat sig med hjälp av formuläret på sidan har ett eget ansvar för uppgifterna.” Sydsvenskan

    • jesse fransson
      2 maj, 2011

      Du bara spyr galla du din bidragsnisse, hade inte du gått vidare i livet efter du blev utesluten???

      • janrume
        2 maj, 2011

        När blev jag utesluten Jesse ? Jag lämnade partiet självmant efter att man satt en alkis som nämndeman och försvarade detta . Sen att fjanten Söder öppnar ett uteslutningsärende i efterhand det får stå för han. bemödar du dig med Jesse och leta fakta så finner du detta i pappersversionen utav BLT (Blekinge Läns Tidning) Där Jomshof bekräftar att jag lämnat partiet självmant. Så bara lägg du ner ditt skitprat Jesse och krama du om geten och ska du bemöta trovärdigt kom då med fakta inte massa skitsnack. Sen kan jag glädja dig med att en till i Blekinge lämnat SD och vaknat upp efter senaste tidens skandaler här. Ha en bra kväll Jesse 🙂

        http://janrumes.wordpress.com/2011/05/02/sverigedemokrat-lamnar-i-solvesborg/

        • jesse fransson
          2 maj, 2011

          Men din svammel jag vet att du blev utesluten. men skit samma. Ge upp med att skicka spam och skadlig kod till min blogg via kommentarsfältet. Inser du inte att du är en bortgjord bidragsnisse som ser urlöjlig ut på bilden. Hur gammal va du igen??? mentalt ca 11-max 15 år

          • janrume
            2 maj, 2011

            Synd Jesse men jag lämnade SD hösten 2009 självmant , men du tycks veta mer än vad jag vet . Resten utav dina påhopp bemöter jag inte utan det visar bara på vilken jävla idiot du är en tvättäkta SD stolle som gör att folk lämnar partiet.

            • jesse fransson
              2 maj, 2011

              Jag ska visa camilla ditt ip,nt samt spamet du skickat, garanterat hon har samma ip i sitt kommentarsfönster

            • jesse fransson
              2 maj, 2011

              Skitsamma jag lägger ut det hä istället…. 83.209.92.17 Detta är det ip du skickat spam och skadlig kod via till min blogg. Du är en parasit på samhällskroppen

              • janrume
                2 maj, 2011

                spam skadlig kod skickat till dig ? Du vet inte vad sånt är märks det som. Du fick en länk tillsänd dig där jag varnade att SDs lista åter finns på nätet . så lugna ner dig nu Jesse brusa inte upp va inte bitter för att du inte klarar av att bemöta fakta sakligt. sen borde du som många skydda dig Jesse vet du vad anonym surfing är ? Kolla in denna länk https://www.relakks.com/index.php

                Sen om ja bara ville Jesse så skulle jag på 2 röda ta bort din simpla blogg som är som en cancersvulst i bloggosfären men den är både dålig och simpel så tycker det är roligare att folk skrattar åt dig när de ser den. Först trodde ja det var Billy Opel som öppnat en blogg LOL

                • jesse fransson
                  2 maj, 2011

                  Mycke du vill å gapar om din alkolodis. Med dina ”kunskaper” borde du väl ha ett jobb då å inte ränna på soc sedan 1993

                  • janrume
                    2 maj, 2011

                    har du inget annat och komma med Jesse ? Du är ju bara patetisk.

                    • jesse fransson
                      2 maj, 2011

                      Ähumm Gogla dej själv på nätet får du se vad patetisk betyder hi hi hi

                    • janrume
                      2 maj, 2011

                      haha och sånt tror du på , ja Jesse jag förstår varför din enda vän är en Get 🙂

                    • jesse fransson
                      2 maj, 2011

                      Är min enda vän en Get??? vadan detta antagande??? Har jag aldrig skrivit. Fast å andra sidan är han trofast och ej kappvändare

                    • janrume
                      3 maj, 2011

                      Då har du hamnat rätt i livet Jesse du o geten hand i hand 😉

                    • jesse fransson
                      3 maj, 2011

                      Det heter hand i Klöv o du okunnige

  3. Pingback: Terrorhoten kommer att öka « Pinglans Tankar – den ej politiskt korrekta bloggen

  4. jesse fransson
    2 maj, 2011

    Hämndaktionen för detta mord kommer inte att utebli.

    Öhhh!!!!!!! mord??? Nje du

    • Camilla
      2 maj, 2011

      Det är alltid ett mord när man dödar en människa uppsåtligen.

      • jesse fransson
        2 maj, 2011

        men du har fel, i krig och dylika attacker är det inte mord. Spelarna på båda sidor vet dessa regler

      • janrume
        2 maj, 2011

        exakt camilla …

  5. Klas
    2 maj, 2011

    En död muslim är en god muslim. Därför firar vi.

    • Camilla
      2 maj, 2011

      Sånt där skitsnack vill jag inte höra. Med den inställningen så är inte du ngt bättre än de fanatikerna som finns inom Islam som säger att en död otrogen är en bra otrogen (kristen, katolik, jude eller buddist för att nämna ngr ex)

      Vill man ändra på ngt får man aldrig lägga sig på samma nivå, funkar inte.

      • Klas
        2 maj, 2011

        Vilken nivå skall man lägga sig på då? Svenske neutrala-jag-ser-men-gör-inget?

        • Camilla
          3 maj, 2011

          Nej, man ska alltid bekämpa terrorism. Men är det inte väldigt inskränkt och fördomsfullt att dra alla muslimer över en kam?

          I alla religioner finns det fanatiker. Fanatikerna visar sig på olika sätt. Men bara för att de finns kan vi aldrig dra alla som jag skrev innan, över en och samma kam.

  6. ox
    2 maj, 2011

    Om dina anhöriga och vänner dödats av det här avskummet hade det låtit annorlunda. Jag hoppas du blir offret nästa gång, du förtjänar det.

    • Camilla
      2 maj, 2011

      haha Jisses. Kan man göra ngt annat än skratta åt dig?

      Är du så korkad att du inte ens kan göra en vuxen bedömning av det som skett? Utan tycker att det är moget att önska livet ur folk?

  7. z999
    2 maj, 2011

    Mer terror blir det säkert men jag tror inte på någon hämndaktion. Om han gripits först och sedan avrättats i USA hade varit en annan sak. Oskyldiga (stor gråzon) civila som stryker med under kriget mot islam tror jag har större betydelse. Jag har visserligen idag pratat med en muslim från Marocko och han trodde bestämt att det skulle skapa mer terrorism. Men som sagt, jag tror han har fel.

    • Camilla
      2 maj, 2011

      Jag tror att man kommer att använda detta som en orsak till att få igång dem som ser Jihad som enda lösningen. Terror kommer alltid att finnas men jag är av den tron att man kommer att hämmnad Bin Ladens död på ett eller annat sätt. Men vi får se..

  8. z999
    2 maj, 2011

    @Camilla:
    ”Det är alltid ett mord när man dödar en människa uppsåtligen.”

    Det var inte uppsåtligt. Självförsvar under eldstrid, det räknas möjligen som dråp. I krig så dör alltid folk, det är väl den främsta anledningen till att försöka hålla fred?

  9. Camilla
    3 maj, 2011

    Jesse och Jan: Ni beter er som två bröder 🙂 Nästan lite gulligt

  10. OveRFalun
    3 maj, 2011

    En av världens absolut värsta mördarnationer har duperat oss att tro att faran ligger inte i deras övergrepp, manipulationer och terror utan hos dem som förtvivlat och kanske korkat protesterar.
    Nästa mordoffer är väl Ghadaffi som vi också har förletts tro är en stor fara för oss när det i själva verket kan vara så att han är en av dem som historiskt kommer att beskrivas som en frihetskämpe som försökt befria araberna från det västerländska förtrycket.
    Läs vår egen historia och begrunda hur våra frihetskämpar behandlades av sin samtid.
    Ungefär likadant.
    Sedan kan man ju fundera lite över om det verkligen är så klokt att bygga demokrati och frihet på mord och terror.
    Det svenska samhället har ju grundats på helt andra premisser och fungerar utan större konflikter, främst med sina grannländer, än idag vilket kanske borde kunna tas upp i en debatt när det gäller våra insatser militärt i främmande länder.
    Folkets jubel vittnar om ett primitivt och i demokratisk synvinkel helt förkastligt agerande, landssorg borde utlysas.

  11. OveRFalun
    5 maj, 2011

    Jag kom att tänka på en sak, har inte Obama fått Nobels Fredspris?
    Precis som Mother Theresa.
    Har inte ”läkare utan gränser” fått det?
    Har inte Dalai lama fått det?
    Har inte Klas Pontus Arnoldsson fått det?
    Har inte en hel del människor fått det?
    För att de arbetat på ett hedervärt sätt för människors bästa, för en fredligare värld och för ett mänskligare samhälle.
    Jag undrar om någon av dem beställt mord och slakt av människor för att uppnå sina syften?
    Mother Theresa till exempel.
    Eller Dalai lama?
    Jo, jag vet en som gjort det!
    Nu, fast man kunde ju ana det redan för flera år sedan.
    Nu har en som mottagit Nobels fredspris beordrat slakt på obeväpnade människor för att uppnå Alfred Nobels intentioner med sitt pris.
    Hur var det nu han formulerade sig, den där Nobel?
    Jo, så här var det:
    Alfred Nobel ville att fredspriset skulle ges till den som gjort mest för ”folkets förbrödrande, och avskaffande eller minskning av stående arméer”.

    Tjolahopp!

Kommentera

Information

This entry was posted on 2 maj, 2011 by in Okategoriserade.
