Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Åkesson, dags att tala högt om vilka åsikter man accepterar inom SD

  Idag är det årsmöte för SD Värmland, och ett par timmar innan omröstningen ens varit vill jag passa på att gratulera Runar Filper till ytterligare ett återval. Filper har lyckats sätta SD i fokus rejält senaste tiden. Och med tanke på hur han krympt styrelsen till att bestå av endast två ledamöter och en suppleant så förstår man hur illa ställt det är. Fast, han har absolut gjort alla motståndare till SD glada med sina val av nära allierade, för det har kastat så mycket orättvis skit på alla andra som är bra människor med en helt annan syn på människor och demokrati.

 Det är dags nu, inte om ett halvår, för Jimmie Åkesson i egenskap av partiledare för ett riksdagsparti som dras med den ena skandalen efter den andra att visa vad för sorts åsikter de eftersöker hos sina medlemmar och företrädare.

 Vi har läst om hur Isak Nygren anser att en vit inte bör skaffa barn med en svart person, för den blandningen tycker han inte om att se.

 Victoria Wärmler anser att Islam är värre och orsakar mer bestående skada på jorden än vad en vätebomb gör. Hon har även samma inställning till människor som många andra har. Det är svenskar, födda i Sverige, som är det viktigaste. Alla andra ska bara vara glada att de får komma hit, sen behöver vi absolut inte bry oss det minsta om dessa.

 SD är idag uppdelat i två och ett halvt läger vill jag påstå. Den ena består av människor som har befogad kritik gentemot en invandringspolitik som faktiskt inte är gynnsam för majoriteten av varken svenskar eller invandrare.

 Halvan består av människor som drivs av en nationalistisk och romantisk dröm om hur vårt land ska se ut. Man är stolt över att vara svensk och landets historia. Man värnar om det förflutna och är inte mycket för stora förändringar. Men man har inga problem med att människor har olika hudfärg och kommer från världens alla hörn. Bara man assimileras till att bli som en typisk svensk. Ganska lik den första gruppen, men känslan av att vara nationalist är väldigt stark.

 Grupp två, det är den som skrämmer mig. Och Åkesson har flera gånger fått tala om att dessa personers åsikter inte hör hemma i SD. Men tyvärr så skickar han ut dubbla budskap, för något gör att dessa personer stannar kvar. Och de får vara kvar. Värmland är ett typiskt exempel på att man får vara med trots kända åsikter om att man hyllar Hitler. Kanske är det uttalanden från Åksesson som detta ” Invandrare är mer benägna att begå brott än svenskar födda i Sverige” som får denna grupp att känna att SD är partiet för just dem. Att man inom SD faktiskt vill kasta ut varenda en som inte är blond och blåögd. För hallå Åkesson, vet du ens vad du säger? Du bäddar för rasismen.

 När ska Åkesson bestämma sig? När ska SD klart och tydligt tala om vilka som är välkomna och inte? Så länge man inte gör det så får islamhatarna frodas och växa. Vilket i sin tur leder till att folk som inte kan tänka på egen hand dras med i hatet och snart ser man en fiende i alla med med mörkt hår.

 Så länge Åkesson inte tar tydligt avstånd offentligt från människor med en snedvriden syn på andra medmänniskor så kommer partiet att förlora på det. Fast det är kanske därför man flörtar med båda grupperna, för man vet att tar man ställning så kommer man att tappa mark ett tag. Varför förstöra för alla de människor som sliter hårt på ideell basis och enbart vill få en förändring som är bättre för alla? För tomtarna med de unkna åsikterna kommer alltid att hitta sin väg ut i offentlighetens ljus och då dras alla över en kam.

 Eller?

 Är det som så att SD vill låta hatet och ignoransen växa och bli dess bränsle? En sådan värld vill jag då inte leva i. Vill du?

Annonser

47 comments on “Åkesson, dags att tala högt om vilka åsikter man accepterar inom SD

  1. medlemm i skit sd med skit filper
    26 februari, 2011

    Jag är så förbannad!!!!! Va då inte finns någon annan kandidat? Idiot Filper sa till oss att det är bara den där norsken i valrådet som kan bestämma vem som ska finnas som valbar kandidat!!! Idioter! Han ljög ju för oss!!!!!

  2. Camilla
    26 februari, 2011

    Ja, vad hade du väntat dig? 🙂 Det är värmland vi pratar om nu..Det kvittar hur mycket bevis det kommer fram om nazistkopplingar och annat jävulskap så stödjer en liten handfull lojala personer honom. Och eftersom resten inte orkar engagera sig så kan han sitta där och låtsas som om ”total enighet” råder. Skyll er själva faktiskt som inte tog reda på hur man skulle ha gjort

    Personligen är jag glad över detta resultat..det bevisar ju bara vad jag visste om 😀

  3. Ugglan
    26 februari, 2011

    Förjäkligt det här, hela SD har plötsligt blivit nazister hela bunten. Kanske vi får se Åkesson och Kent Ekeroth stå och heila i riksdagen. Finns det några mer kopplingar till nazismen så förväntar jag mig ett förtydligande.

  4. Camilla
    26 februari, 2011

    Nä, det lär aldrig hända. Och Ekeroth är ju definitivt den sista person som kommer att göra det, han är ju jude.

    Sen är det absolut inte hela SD som har en syn på människor som är unken, men den klicken förstör allting. Och det borde ligga i allas intressen, även SD att arbeta mot rasism och andra saker som inte hör hemma i en modern värld. Vilket de gör ofta, men så kommer de dubbla budskapen och då är det svårt att veta vilken fot det är som gäller.

    • Ugglan
      26 februari, 2011

      Precis, 7-8 personer i Tredje Rikets toppgarnityr (cirka 25 personer) var judar. Dessutom 4 fältmarskalkar, däribland en av cheferna för Luftvaffe, General Erhard Milch som eftertädde Hermann Göring liksom 16 generaler och cirka 150.000 män från överstes rang och ned till soldater tjänade Tredje Riket var judar, oftast placerade i Wehrmacht alternativt Marinen. Dom judar som hade erhållit järnkorset från WW1 var undantagna från förföljelser.

      Tredje Rikets Generalgövernören i Polen tillika SS General som hette Hans Frank
      (avrättad efter Nürnbergrättegångarna 16 okt 1946) fick en diskret förfrågan från från Adolf Hitler, om att undersöka om han hade judiskt blod i ådrorna. Svaret blev att: risken eller chansen var 50%, hur man nu ser på det.

      • Informerad
        26 februari, 2011

        ”Dom judar som hade erhållit järnkorset från WW1 var undantagna från förföljelser.” med mera gallimatias i din text.

        Tack, då vet vi att du är en idiot.

        Mvh
        En med univ.examen i historia

  5. Camilla
    26 februari, 2011

    Bara att kolla på hemsidan för SD Partille. Där länkar man helt öppet till Motpol. Som är en högerextrem sajt ska tilläggas.

    http://sdpartille.wordpress.com/

    • Ugglan
      26 februari, 2011

      Snaran dras åt, nu kommer vi att få se på stöveltramp utav helvete. Adolf lurar i varje buskage. Minsta lilla utstickare kan feltolkas och slå tillbaka med vidunderliga anklagelser om nazism.

      • NP Möller
        26 februari, 2011

        Vi ska naturligtvis inte överdramatisera, nazispöket ska inte överexploateras, men det finns ett antal öppna hitlerbeundrare inom SD Värmland, ännu utan förtroendeuppdrag, men medlemmar. Och då talar jag inte om några nämndemän.

    • sdpartille
      26 februari, 2011

      Jag har lagt in motpol.nu på min sida http://www.sdpartille.wordpress.com . Naivt nog har jag ingen aning om att det skulle vara någon sida om hör till ett parti inte heller har att jag sett några extrema åsikter. Kan inte påstå att jag har läst allt på motpol.nu. Kanske finns det sådant innehåll och sådana kopplingar. Jag försökte googla på sidan innan jag la in den, men hittade inga graverande uppgifter. Kanske har jag fel, får väl kolla runt bland folk som vet bättre. Jag är en helt vanlig civilekonom som totalt har tröttnat på allt elände i Sverige och from valdagen 2010 gick med i kampen mot PK-Sverige. Att du försöker demonisera mig för att jag har en länk till något du tycker är graverade är patatetiskt. Hälsningar /Mats D.

  6. Camilla
    26 februari, 2011

    Ugglan:

    Förvisso så kan väl även en jude gå emot sina egna och liera sig av någon märklig anledning med fienden. Jag är däremot tvärsäker på att det aldrig skulle ske i detta fall.

    Jag vet inte riktigt om jag tolkar dig rätt, jag vill gärna tro att du är rätt irionisk men det är svårt att avgöra tyvärr.

    Det lurar inte alls en Adolf i varje buske, men man ser tyvärr tydligt att folk inte har koll på vad högerextrema åsikter egentligen är. De håller med dem och anser att det är bra saker. Det är först när någon informerar dem om att de länkat och refererat till kända högerextrema som de tar avstånd..jag är övertygad om att majoriteten av denna grupp ärligt menar att de tar avstånd, men iom att de har tyckt att det som någon sagt eller skrivit varit bra så går ju det ihop med deras egna åsikter och värderingar. Även om det nog känns jäkligt obehagligt att inse att man gillar åsikter av högerextrem art så måste man nog rannsaka sig själv väldigt noga..För man är det man sympatiserar med..även om man inte ens fattar vad det egentligen är..

    • Ugglan
      26 februari, 2011

      ”Högerextremistiska” åsikter behöver väl inte i alla lägen vara helt fel. Och vem är det då som har tolkningsföreträde vad som är ”högerextremism”. Expo?

      Själv är jag inte medlem av SD, men jag tycker att det i nuvarande läge som Sverige befinner sig i så är en röst på SD helt rätt. Bara att sitta och märka ord och hitta felaktigheter hos enskilda företrädare för partiet leder bort från det viktiga budskapet som SD står för. Nämligen att få stopp på den skadliga massinvandringen från MENA länderna till Sverige och få stopp på den pågående islamiseringen av Sverige. Att medborgarna i Sverige oroar sig för islamskt inflytande beror inte på några fobier. Islamisterna flyttar fram sina positioner hela tiden och vi med kristna och vänsterländska värderingar trängs undan.

  7. Camilla
    26 februari, 2011

    Jag säger inte att det är fel eller inte ett måste att på allvar lyfta frågor som påverkar oss alla, då menar jag både svenskar och invandrare samt asylsökande.

    Däremot är det absolut inte okej att bortse från nazistiska nätverk som på olika sätt vill ta sig in i de demokratiska salarna. Vill du ha nazister som politiker eller nämdemän?

    Är det okej tycker du att dessa får finnas och ha inflytande under SD:s flagg?

    Vill du att SD ska ha ett rykte om sig att man hyser personer med rasistiskt eller högerextremt sinne ”bara” för att det är viktigt att man börjar ta debatten om islams påverkan på samhället och antalet invandrare?

    Ja..det får då stå för dig det..

  8. Camilla
    26 februari, 2011

    @ Informerad: Det blev med ens klart att Ugglan bara var spydig iom hans sista kommentar..men det är intressant att se hur vissa kan bortse från vidrigheter bara för att få sin åsikt framförd..säger en hel del om dem.

  9. Camilla
    26 februari, 2011

    @ SDpartille

    Jag demoniserar inte dig. Det får stå för dig själv . Fast du är inte ensam inom SD att länka till Motpol. Här kan du läsa om hur bla Ordförande i SD Värmland ser på länkning till Motpol.

    http://expo.se/2011/sd-politiker-rangordnar-manniskor_3761.html

    • sdpartille
      26 februari, 2011

      Jag får kolla med våra riksdagsmän och pressekreterare nästa vecka. Känns som om motpol har en massa spännande artiklar av högt intellektuellt innehåll. Mycket djupare än vad man kan hitta på andra platser. Jag läste igenom 5-6 av de senaste artiklarna och hittade inget som ens kommer i närheten av att vara ett problem. Har Du läst något som är ett problem på denna sajt, Camilla? /Mats D

      • Magnus A
        1 mars, 2011

        sdpartille 09:14. Att Kinnunen inte skulle begripa att motpol inte är vad de normala SD:are som inte är antisemiter, inte är identitära och inte är nära en ideologi i linje med och/eller hänvisande nationalsocialism vill ha är jag förvånad. Martin Kinnunen är inte direkt någon newbee här.

        ”Rundsnack”:

        Vet inte om du som en i SD Partille ogillar min kritik av Patrik Ehn — han ska väl vara trevlig som person… –, och kanske känner ett ansvar i partiet att kritisera kritiker (mig) utanför partiet (jag är dock röstare på SD i riksdagen) istället för att själv (våga!!) kritisera sådant som borde kritiseras i partiet. Men jag anser att SD Göteborg är insyltad i fel ideologi iom att Patrik fört fram konservativ revolution och talar om att förändra samhället med metapolitik enligt recept som låter som formuleringar i nationalsocialism. Iofs accepterar Erik Almqvist i SD:s ledning detta (har kollat) och med tanke på SD:s passivitet när Patrik Ehn kom undan med en olämplig mejlkonversation med en tysk nationalsocialist undrar man hur djupt sådant här (ideologin) ligger inom SD?

        Om SD är hederliga utan dubbel agenda borde de utveckla sig till ett öppnare parti — bl a vad kritik beträffar — samt ett mer genomskinligt parti beträffande att följa egna regler, men även ha tydliga regler! Allt för att slippa utveckling mot mer av sådant som nu ser ut som dubbla agendor implicerande falskspel. Jag förstår de som sagt tack och adjö och inte vill vara med om att ens rädda SD. Betänk att den tid jag nu lägger ner på att skriva detta skulle kunna — och bör — tolkas som en avsikt i den riktningen. Att ifrågasätta det är att falla undan för den lättköpta inre mekanism i partiet som just har taggarna utåt och möjliggör att en ev. subversiv (om inte subversiv, planerad!) undervegetation av semi-nationalsocialism ostört får hållas. Men jag vill alltså påpeka att det antingen är hårda nypor som gäller (tydliga regler som följs slaviskt) eller lönlöst att tro på förbättring.

        Klimat av sammanhållning inåt och taggar utåt alltså ett där det tvivelaktiga tillåts frodas inom partiets väggar. Detta egentligen central ledningsfråga!

        Jag har egentligen aldrig gillat SD:s stil där en del snudd på öppen rasism fått husera i SD-material. Sådant har kanske bidragit till en känsla hos dem som om SD hade utvecklats rätt borde ha tillhört ND? Jag tror dock inte att SD:s problem är uniforma i landet, men finns nog på fler platser än man kan tro.

      • Magnus A
        1 mars, 2011

        Borde apropå Ehn även påpeka att hans bakgrund så sent som 2009 var tvivelaktig och inte accepterades enligt vissa av SD:are (bl a Åkesson) formulerade kriterier som jag hört.

    • Magnus A
      1 mars, 2011

      Intressant info om Henrik Johansson där. En som möjligen letat sig in i eller tillhör Fria Tiders och Politiskt Inkorrekts nätverk, med tanke på att han länkas och citeras av dem kring det de drivit som scoop rörande incident i en simhall?

      Eller nåt? Såg hans namn först idag…

      (Och om någon nu utan kunskap om mig står i färd att anklaga mig för att inte vilja minska invandring eller rädda Sverige från massinvandring och mångkulturalism tar ni fel. Detta inte heller val mellan motpols högerextremism och islam — motpol inte så negativ till islam, mest till judar — utan att välja bort nazister och antisemiter. Varken det eller radikal islam tack!)

  10. Informerad
    26 februari, 2011

    Sd-Partille re

    Det finns som du säger flera begåvade skribenter på Motpol vilket inte hindrar att dessa i princip undantagslöst anser att Sverige bör vara etniskt rent från utländska element. Hur detta mål ska uppnås brukar dessa dock tala tyst om, av förståeliga skäl… Om de är ”nazister” kan diskuteras men att samtliga är fascister står klart.

    Därför ska inte Sverigedemokrater länka till Motpol. Tex Britt Engqvist i Värmland, med ett flertal offentliga roller, länkar i skrivande stund till Motpolsbloggen Solguru på sin blogg Gammelsvensk. Men ingen är väl särsklilt förvånad över Engqvists göranden och låtanden.

  11. Camilla
    26 februari, 2011

    Jag skulle precis ge ungefär samma svar till dig SDpartille som ”innformerad” gjorde.

    Det är just detta partiet måste ta tag i, bestämma sig för vilka åsikter som är okej. Som man kan se så finns det allt för många som endera faktiskt bär på väldigt unkna åsikter om andra människors rätt i samhället baserat på deras härkomst, eller så är man så SD-indoktrinerad att man till slut tappar förmågan att skilja på sina egentliga åsikter och de som man matas full med från olika SD-sympatierande håll.

    Ta bara Facebook, jag har nyligen raderat ett hundratal för mig okända människor, de har alla velat bli ”vän” med mig pga att jag varit medlem. Helt okej egentligen. Men att dagarna i ända sitta och se deras statusuppdateringar som enbart vill förmedla hur jävla dåliga invandrare är och hur extremt farliga muslimer är får mig att spy. Man blir nog lätt hjärntvättad om man har för mycket sånt här omkring sig, och tror att bara för att en SD-are säger en sak eller länkar till någon så är det okej. Man måste alltid ifrågasätta ALLT.

  12. Anders
    27 februari, 2011

    Jag förstår inte att folk är så förvånade? SD har en styrelse som inte ser några större problem i att fd Nazister som inte tar avstånd från sina tidigare åsikter är med i partiet. Bara att se Kent Ekeroths blogg, http://kentekeroth.se/ (prova att byta ut ”islam” och ”muslimer” mot ”judendomen” och ”judar” när ni läser bloggen) eller lyssna på vad Åkesson säger när partiet blir avslöjade med handen i rasist/nazist/båtrese-kakburken. Då skyddas medlemmar med alla medel, speciellt de som är Åkessons kompisar. Istället för att försöka vara seriös och åtminstone ta avstånd från uttalandet och beteendet.

    Men inte i SD, där skyller man på media och att det är bara ”missförstånd”. Så länge medlemmarna inte utesluts eller åtminstånde gör en pudel så kommer jag, och många med mig, att associera SD med rasist- och nazistpacket.

    Så långe de är med, så kommer SD ALDRIG att bli en seriös debattör när det gäller invandringen. Så länge man inte diskuterar människor utan skuller på ”islamiseringen” och långar ord från nazisterna, ord som ”Kulturberikare” så diskvalificerar de sig.

    Att dessutom hitta på och vinkla statistik bortom all ära och redelighet (Gävle och 75%) gör det ännu svårare att inte döma SD som något annat än ett tomteparti för rasister och rättshaverister. Det är ju bara att se vad som skrivs i kommentarerna till bloggar och annat material från SD, där ingen från SD tar avstånd från rena rasisters ”stöd”.

    Nej, jag är inte förvånad att SD Värmland ser ut som du beskriver. Jag är bara förvånad att du håller dig kvar där? Det finns ju andra partier som du kan driva dessa frågor i. Som i vart fall verkar seriösa.

  13. Anders
    27 februari, 2011

    Fast Camilla, det är givande och underhållande att få insikten i partiet från någon som har har bra koll på hur det ser ut inne i partiet. Jag ser ju bara hur det ser ut från utsidan.

    Exempelvis hur lätt man blir portad på exempelvis ”Politiskt inkorrekt” om man ifrågasätter deras underlag för de mest horribla sakerna de skriver. Bara att fråga varifrån fakta kommer några gånger, att vara ”politiskt inkorrekt” bland de politiskt inkorrekta, samt själv presentera fakta som motsäger dem är ett sätt att att inte få kommentera längre.

    Jo, politiskt inkorrekt var ordet. Att hindra en faktabaserad debatt. Du är rätt uppfriskande kontrast till alla dessa fobiska män (ja det är oftast män, även om det finns en hel del kvinnor med samma inskränkta människosyn). Hade det varit fler som dig i SD-styrelser så kunde det kanske sett annorlunda ut, funnits någon som kunde debattera seriöst angående invandrings- och flyktingpolitiken.

  14. sverigeidag
    27 februari, 2011

    Nu har det nog gått troll i en del argument. Överreaktion är ett för svagt ord. Motpol är verkligen ingen nazistisk blogg, det är snarare en blogg för ganska intellektuella resonemang om vår samtids filosofiska, kulturella eller politisk problem. Dessutom har alla bloggare på Motpol inte identiska åsikter utan de skiljer sig åt. Att länka till Motpol är inget problem, det är för övrigt ganska många Sverigedemokrater som under åren har skrivit kommentarer där, ofta kritiska kommentarer. Men Motpol är intressant och man kan faktiskt förkovra sitt intellekt genom att ta del av information där. Kunskap kan aldrig var fel, men det innebär inte att man sväljer allt man läser helt okritiskt. Det är värre att länka till Aftonbladet tycker jag.

    • Ugglan
      27 februari, 2011

      Håller helt med. Kallar man Motpol.nu för nazistisk är man bra inskränkt i skallen. Som ovanstående kommentator påpekar, så har skribenterna på Motpol.nu vitt skilda åsikter och det är inte alltid lätt att avgöra deras politiska hemvist. Vidare håller Motpol.nu mycket hög standard, vilket man inte kan säga om vissa andra bloggar.

  15. Mittenradikalen
    27 februari, 2011

    Filper är säkert värd kritik för mycket. Jag har för min del frågetecken kring att det var så få SD-kandidater i de värmländska kommunerna, varför det varit så många avhopp under hans ledning, varför valresultatet för SD i Värmland var relativt dåligt och varför SD i Värmland sedan valet kantats av rätt många fler skandaler än genomsnitt för ett SD-distrikt av den storleken (någon skandal blir det alltid någonstans i ett parti, men det finns en gräns för hur tätt de får dugga…).

    Men det går heller inte bara att sitta och gnälla på Filper. Med ett tillräckligt starkt organiserat motstånd mot hans kandidatur bland SD-medlemmar i Värmland, så hade han ju röstats bort, enligt SD’s stadgar. Varför ställde t.ex. inte en sån som ”medlemm i skit sd” upp själv, eller tog initiativ till att få bort Filper? (men i just det fallet tror jag vi skall vara tacksamma). Jag tror ärligt talat att distrikt Värmland som sådant är rätt svagt – tyvärr. Filper har gjort sitt till som distriktsordförande, men jag tror å andra sidan inte att precis allt hänger på en enda person.

    Jag läste anklagelsen ang. sajten motpol.nu . Jag har nog inte läst den innan, men kollade runt där lite nyss. Jag kunde inte omedelbart se att den skulle vara ”högerextrem”, vad man nu ska lägga för värdering i det, en del anser ju SD i sig högerextrema. Har du en kort motivation, Camilla?

    Kan Åkesson göra mer för att agera mot dem som motverkar partiets värderingar? Det går inte att svara Nej på en sådan fråga. Som partiledare har han ett ofantligt smörgåsbord av möjligheter. I sitt senaste brev till partimedlemmarna var Åkesson väldigt tydlig med att rasism bland vissa företrädare inte är acceptabelt, och han skrev det på förekommen anledning. Rent konkret så väcks uteslutningsärenden när skäl finns, sen måste det förstås ha en viss kaliber innan någon verkligen utesluts. Så tippar jag t.ex. att Victoria Wärmler klarar sig från uteslutning (tveksamt om ärende ens väcks… hon föreslog ju trots allt inga vätebombningar av någon), men att Isak Nygren inte gör det.

  16. Camilla
    27 februari, 2011

    Helt rätt Mittenradikalen, hade man velat och orkat organisera sig så hade det varit piece of cake att peta Runar. Om han inte gjort samma sak som förra året, betalat folk ur egen fick med hjälp av en annan..jag har redogjort för personer i PS exakt hur de ska kunna kolla detta uppenbara, men tydligen är det beteendet ok i SD men i andra partier är det total förbjudet.

    Värmland är så otroligt svagt, det ser man tydligt på den nya styrelsen. Filper har inte partiets bästa i sin agenda, då hade han avgått och släppt fram någon som är mer drifitg och som skulle kunna ena distriktet och bli ett populärt politiskt ansikte utåt. Men han kör sin trad om att ”enighet råder” fast det är så klent att det saknar ord.

    Sen vet jag att informationen om hur man byter ut en ordförande inte har funnits hos de som är kvar och vill ha bort honom. Plus att det finns ingen möjlighet för medlemmar att bli aktiva och bygga ett kontaktnät om inte Filper bestämt att de duger, viket innebär är tok-lojala mot honom.

    Det är en stor förlust för SD att han får fortsätta att köra sitt egna partiskadliga race.

    När det gäller motpol så är det så att finns flertalet skribenter som har åsikter som är allt annat än extrema. Sen finns det absolut personer som inte är något liknade, men jag vet att man både nu och innan har krävt av represetanter för partiet att ta bort länkningar dit från partiet. Det säger mycket.

    Jag läste det där brevet häromdagen, och jag tycker det är jättebra att Åkesson var så tydlig. Men det gick bara ut till dem som är aktiva. Inga andra. De däremot får höra när han säger att ”Invandrare är mer benägna att begå brott än svenskar födda i sverige” Det om något ger dubbla signaler. Och låt oss säga att Åkesson internt varit väldigt tydlig, varför agerar då inte vissa distriktsordföranden och resten av styrelserna mot personer som är öppet hängivna Hitler? Jag går på Åkesson enbart för att han faktiskt är den som är ytterst ansvarig.

  17. Mittenradikalen
    27 februari, 2011

    Tillägg:

    Jag finner det Victoria Wärmler Ohlson påstås ha sagt om människors olika värde som betydligt mer problematiskt än vätabombspladdret. ”Invandrarmänniskor”? Var sjätte sverigedemokratiskt aktiv har invandrarbakgrund, har de också lägre värde eller vad menar hon? Att finna invandringspolitiken problematisk har (undanhållen svordom) ingenting med värdering av människor att göra.

    Jag kunde dock inte bekräfta att Expo återgivit henne korrekt, och jag finner ingen anledning att förbehållslöst lita på den källan. Expo är som alltid väldigt dåliga på att visa konkret var de fått sina uppgifter ifrån, genom t.ex. länkar eller skärmdumpar. Jag fann tyvärr inte Wärmlers blogg och inlägget i original.

  18. Camilla
    27 februari, 2011

    Jo, det stämmer. Jag fick en skärmdump skickad till mig på det. Inte från expo så klart, men från en annan medlem som hade reagerat på det. Jag tar det själv väldigt personligt, hon påstår ju rakt av att mina släktingar inte har samma värde som hon själv och hennes åsiktsfränder. En spark i magen på många av partiets medlemar.

    Hade det bara varit vätebomben så hade jag inte lagt ner nån energi på detta, men det finns mer tydligen. Och även om jag själv sett detta under lång tid på fb så har jag inte sett kopplingen till Wärmler fören nån la den här länken i bloggen tidigare idag..det är skrämmande…

    http://gaddstryparn.blogg.se/2011/february/utkast-feb-24-2011.html

  19. Mittenradikalen
    27 februari, 2011

    Kort kommentar till Camilla, det från 05:42 låg i bufferten ett tag och var bara komplement till tidigare post.

    Det är viktigt hur man uttrycker sig och som partiledare måste man väga orden. Jag minns en intervju på engelska nyligen där Åkesson sa precis som du säger, och det lät inte bra alls, det tror jag inte han själv heller tyckte i efterhand. Iofs tror jag det till stor del kan hänföras till att Åkesson inte behärskar engelska tillräckligt bra (jaja, statsminister Fälldin kunde inte ett ord engelska).

    Att hänvisa till statistik som visar högre kriminalitet bland vissa invandrargrupper måste gå att göra, men man får vara noga med vilka argument och slutsatser man uttrycker kring det. Därifrån till att uttrycka att invandrare är mer kriminella än svenskar, är ett långt steg. Det riskerar att uppfattas väldigt fel och att lämna strupen öppen för (berättigad) kritik.

  20. "Skållllhett för SD Värmland"
    27 februari, 2011

    Camilla – Ang Vätebomben har inte Vätebomben en pseudonym till ”Isabelle Reimoret”?

  21. Camilla
    27 februari, 2011

    Ingen aning alls. Men av skäl jag behåller för mig själv så har jag svårt att se att det skulle vara hon. Men som sagt, jag har ingen aning.

  22. Camilla
    27 februari, 2011

    @ Skålhett: Hittade detta i Wärmlers egen blogg. Jag måste ha missuppfattat den va? För inte kan hon väl sitta där och försöka påstå att hon efter lite grävande journalistik hittat en som är synonym med Isabell Reimoret, det skulle alltså vara Isabella Mendrix. Som vi alla vet är samma person som Victoria Wärmler-Ohlsson. Hmm..

    http://www.skrivkonst.net/2010/06/12/gulligt-scoop-vem-ar-jag-egentligen/

  23. Camilla
    28 februari, 2011

    Jisses Micael.. Du är rätt sjuk va?

    Men du vet, ditt skitsnack bekommer mig inte. Fast, du verkar vara rätt besatt av mig, har du tänkt på det? Undrar vem som är förloraren här..Du gör verkligen bra reklam för SD medlemar i Värmland haha

    Ska jag ringa och väcka dig i morgon när jag kommer till jobbet? 😀

  24. Camilla
    28 februari, 2011

    Ps! Du vet Micael att det du pysslar med går att polisanmäla eller hur? Och eftersom du månar så om mina barn så kanske jag bör göra det för deras skull. För ingen som du ska ju ta dig rätten att fara med lögner och förtal vet du.. Stor skillnad på sanning och förtal, och privat person och offentlig. Tänk på det..

  25. Kenneth
    28 februari, 2011

    Camilla

    Är medlem i partiet sen många år och om detta stämmer att M.P är medlem så hoppas jag att han lämnar partiet! Du kritiserar oss och få uppskattar detta för att vara ärlig. Däremot så görs det på ett sätt som inte är typiskt för kritiska åsikter mot partiet.

    Därav så är kommentarer som denna udda medlem spyr ut inte acceptabla. Jag ber dig att kontakta riksorganisationen för utredning. Jag har svårt att se vem som vill sammankopplas med dylikt beteende bland våra partikamrater.

  26. Camilla
    1 mars, 2011

    @Kenneth:

    Som du ser så ska kan man inte ens bli arg på Micael. Det är denna nivå han ligger på, och jag tycker nästan lite synd om honom. Jag tror han är en bra grabb innerst inne. Hans agerade talar för sig själv.

    @ Micael:

    Nej, JAG skiter fullkommligen i dig och din dyngspridning. För du har så fel en människa bara kan ha. Men jag vet också varför du håller på, så varså god. Men vem vet, kanske jag känner mig förtalad och kränkt nästa vecka, det vet man ju inte.

    Och det finns andra som du kränker i min familj, som du minns så är ju inte detta det första du skriver. Tvätta munnen innan du öppnar den igen är mitt råd, eller fråga ”uppdragsgivaren” din hur du ska uttrycka dig bättre.

  27. sdpartille
    1 mars, 2011

    Hej Camilla och andra. Jag vill bara meddela att SD riks inte godtar länkar till motpol.nu. Pressansvarig Martin Kinnunen har bett oss ta bort dessa länkar för partiets bästa. Vilket jag nu gjort.
    http://www.sdpartille.wordpress.com
    /Matz D

  28. Camilla
    1 mars, 2011

    Hej Matz!

    Ja, det var det jag visste. Men bra att du talar om vad riks har sagt, då blir det inga fler förvirringar framöver för någon 🙂

  29. Kenneth
    1 mars, 2011

    Camilla är välkänd bland många inom partiet och det är bara du som anser att hon är de förnedrande sakerna du tillskriver henne. Dina uttalanden säger mycket om dig men än mer om Camilla. För alla normalbegåvade inser ju att du har stora bekymmer.

    Stå på dig Camilla och som jag sa, ta kontakt med riks så de får utreda denna persons medlemsskap. Han är inte en företrädare för Sd på något sätt.

  30. Camilla
    1 mars, 2011

    @Kenneth: Tack för det du skrev. Jag kommer att låta detta vara, för personer från riks har redan tidigare kontaktat mig och kollat läget efter en massa annan skit han skivit på FB. Inte min sak känner jag det som, för han saknar betydelse.

  31. Pingback: SD Värmland på väg mot sin undergång ? | Jan Rume´s Blogg

  32. Kjell Thalin
    1 mars, 2011

    Micael Persson.
    Hur kan du påstå att Camilla blivit kickad av Ian W ? Jag delar inte hennes jakt på Sverigedemokrater. Men rätt måste vara rätt hon är nog den sista han skulle kickat
    för Ian älskar människor som vågar ställa sig upp mot överheten. Och ska vi vara ärliga
    så finns det få sådana i nuvarande politiska partier.

  33. Camilla
    1 mars, 2011

    Tack Kjell..

    Men du..jag är inte på jakt efter SD, bara de som hör hemma i andra partier. För jag tror inte att du heller vill ha rötägg som förstör för hela SD eller hur? Och de är inte immuna mot att granskas, precis som alla andra.

  34. Pingback: Engqvist kämpar på i uppförsbacken « Sunnebloggen: SD i Värmland, ett dokument

Kommentera

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Information

This entry was posted on 26 februari, 2011 by in Uncategorized.
%d bloggare gillar detta: