Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Levi Klausen uppmanas av Sd riks att lämna partiet

Att lägga ut känslig kritik om partimedlemmar är inte uppskattat, det är jag väl medveten om. Däremot så är det ibland nödvändigt för att det ska hända något när distriktsordföranden inte gör något åt vissa saker trots att många medlemmar har påtalat detta. Men så är det inte på riksnivå, där agerar man snabbt och handlinskraftigt.

  Jag kommer ärligt att sakna Levi Klausen, och jag tycker det är synd att han inte visste bättre. Men att hans kommentarer på facebook skulle vara “dåliga skämt” som Runar Filper hela tiden hävdar köper nog få.

Bara ett klassiskt citat”, ”ett skämt”, ”Klausen handlar först och tänker sedan”… Runar Filper (SD) försökte bortförklara Klausens uttalande medan Klausen själv gjorde sig onåbar

 

Jag blir glad över att se att SD riks inte tummar på vilka krav de ställer på sina företrädare. Det stärker deras trovärdighet tror jag hos folk.

SVT: Levi Klausen utesluts och lite oförglömliga uttalanden

 

 

5 comments on “Levi Klausen uppmanas av Sd riks att lämna partiet

  1. Pingback: Farväl, Levi Klausen, farväl! « Gotiska Klubben

  2. Monex
    17 december, 2010

    Han hade ven skrivit om indianerna som inte stoppade invandringen och nu lever i reservat. Sj lvklart kan han inte g ra s dana h r uttalanden det strider mot partilinjen och vi kan inte ha kvar en person som uttrycker sig s . Sverigedemokraterna p riksplanet hade under torsdagen inte sj lva varit i kontakt med Levi Klausen f r att informera honom utan l mnat ver detta till l nsavdelningen.

  3. z999
    19 december, 2010

    Att indianerna samlades upp i reservat efter massinvandringen till USA är väl inte speciellt kontroversiellt? Aborginerna i Australien har ju också blivit utträngda genom invandring liksom afrikanerna i Sydafrika en gång i tiden. Felet är att varken indianerna eller sydafrikanerna hade en nation med nationsgränser så man kan inte jämföra det med invandring till västerländska samhällen.

    Tipset att spika upp ett grishuvud för att hålla muslimer borta anser jag är helt ok, till skillnad från om man säger ”spika upp ett grishuvud för att hålla araber borta”. Har svårt att tänka mig att majoriteten muslimer ens tar illa upp.

  4. Camilla
    19 december, 2010

    @z999

    Vad??

    Hur f*n kan du säga att majoriteten av muslimer inte skulle ta illa upp? Jag tar illa upp och jag är inte ens i närheten av att vara muslim.

  5. z999
    19 december, 2010

    Jag har testat och sagt det till muslimer och dom tycker att det kan man väl göra om man vill så länge man inte spikar upp något på deras dörrar. Jag känner inte alla muslimer i Sverige men rätt många (har dock inga muslimska vänner, vän betyder något mer för mig än att man känner varann och inte är otrevlig mot varandra). Muslimer skäms inte över att de inte vill befatta sig med griskött. Saken är väl den att det inte bara är muslimer som skulle hålla sig borta från en om man spikade upp ett grishuvud på dörren, men man skulle få besök från hyresvärden tror jag.

Kommentera

Information

This entry was posted on 16 december, 2010 by in Uncategorized.
