Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Värmlands Sverigedemokrater förläggs med facebook-förbud?

Idag har varit en intressant dag. Var länge sedan telefonen ringde så mycket som idag, och jag har haft många givande och intressanta samtal. Förärades (ironi) även med ett samtal från Expo, de ville inget av värde men de har skrivit en artikel som jag inte kan låta bli att kommentera. Andra samtal har varit enbart om Runar Filpers omval. Trodde inte att intresset för det skulle vara så stort. Personligen struntar jag i den mannen, men det ska bli rolig läsning att se hans på förhand givna kommentarer.

Expo tar i artikel upp skärmdumparna som jag la ut i går. Och nej Runar, det är inte jag som tipsat dem. Ledsen att behöva göra dig besviken. (Ni förstår, Runar Filper har fått dille på att jag ska vara AFA-medlem i smyg förstår ni)

Jag blev full i skratt när jag läste ordförande Filpers kommentarer. Varför skyddar han något som inte bör skyddas? Levi Klausen är vida känd för sina plumpa kommentarer om muslimer. Den ena mindre rumsren än den andra. Och där emellan skriver han mycket bra saker. Men helt klart är det att Levi Klausen hyser åsikter om muslimer (observera att han inte ger sig på Islam som religion utan människorna som tillhör den religionen )som inte hör hemma i något parti. Klarar man inte av att ta reda på vad man egentligen är emot så ska man nog inte ha offentliga åsikter.

Varför bryr jag mig så mycket om detta? Jo, för att jag tycker det är skamligt att ett parti som försöker tvätta bort sin stämpel som rasistiska ändå har förtroendevalda som konstant ger sig på en grupp människor. Det är okej att debattera Islam och dess innebörd på olika sätt och inom olika områden. Men det är inte okej att få utbrott som kan sammanfattas väldigt enkelt: Allt är muslimernas fel men jag vet inte varför.

Är det detta SD vill att folket ska mötas av? Ja, tydligen är det så enligt Sverigedemokraternas ordförande i Värmland, Runar Filper. Eftersom han slätar över allt detta. Jag vet varför, han har hellre en öppet främlingsfientlig företrädare än en tom stol. Snacka om att skita i partiet och i kandidaten och bara se till sig själv.

Intressant var det även att läsa att Filper anser att ingen Sverigedemokrat ska få skriva på Facebook. Oj så tomt det kommer att bli i min vänlista nu då. Ja, men det var väntat. Istället för att lita på sina medkamraters omdöme och intelligens så tar han för givet att alla ska göra bort sig och det blir ju så jobbigt för honom att behöva stå till svars för sitt omdöme när det gäller val av kandidater. Det säger ju en hel del om vad han tycker och tror om de som är förtroendevalda eller hur? Han räknar med att det ska bli fler som gör en Klausen.

Hur som helst. Allt är som vanligt med andra ord inom SD Värmland. Det är något man alltid kan vara säker på, inget kommer någonsin att förändras.

12 comments on “Värmlands Sverigedemokrater förläggs med facebook-förbud?

  1. Ture Björkman
    15 december, 2010

    ”Intressant var det även att läsa att Filper anser att ingen Sverigedemokrat ska få skriva på Facebook. Oj så tomt det kommer att bli i min vänlista nu då.”

    Förvisso. Annars brukar det talas mycket om sociala mediers betydelse för SDs framgång.

  2. Camilla
    15 december, 2010

    Precis.. men det är ju inte Fikpers starka sida. Det vet ju alla. Så jag kan förstå att han tänker i de banorna.

  3. Kjell Thalin
    15 december, 2010

    Med den hetsjakt som ni nu kör mot Runar tror jag att ni skälva skjutit er i foten.

  4. Dragan Klaric
    15 december, 2010

    Du behöver inte oroa dig för att jag ska försvinna från din Facebook vänlista. Har under dagen rensat ut bland så kallade vänner på Facebook, blev drygt 40 stycken som åkte väck. Tål inte falska individer som ena dagen är ens vän men sen i nästa stund kan stå och pissa på en bara för att man självmant valde att lämna SD.

  5. Camilla
    15 december, 2010

    @ Kjell

    Hetsjakt? Vad pratar du om? Menar du att man inte får kritisera en person i maktposition? Ska man bara berömma allt han gör? Även dumheterna? Kommer inte att ske..

    @ Dragan: Ja, såna upprensningar borde man göra lite till mans tror jag 🙂 Men jag är glad att du inte tillhör SD Värmland och är belagd med yttrandefrihet 😉

    • Dragan Klaric
      15 december, 2010

      Jag skulle vilja träffa den som har stake nog att belägga mig med yttrandeförbud 😛 Den personen är inte född än och lär nog inte födas under min livstid 😀

  6. Camilla
    15 december, 2010

    hahahaha Nä.. det lär väl aldrig ske skulle jag tippa på 😀

    Jag är nog likadan..men jag säger iofs inte så mycket så ofta, men när jag väl börjat så är jag svår att få tyst på 😉

  7. Per Olov Ols Olsén
    16 december, 2010

    Jag är inte den som i första hand vill kommentera de krumsprång som Sd har gjort i Värmland de senaste åren, men nu som granskande reporter av alla partier och dess grundläggande organisation är det dags att kommernter Sd Värmland.
    Måste jag säga att för Sd riksledning måste Sd Värmland vara en verkig törn i foten.
    Sen går det ryketen om att vissa distrikt vill avsätta Jimmie Åkesson Landsdagarna 2011, enligt säker källa är det frågan om 3-7 distrikt som kommer att med sina ombud prova störta Jimmie.
    Följer det hela med reportens insyn.

    • Joakim Larsson
      19 december, 2010

      Det var ju lite kul. Vem skulle i så fall alternativkandidaten vara?

      Allvarligt talat, det där tror jag när jag ser det. Mina pengar är på att Åkesson omväljs med 100% av rösterna, som vanligt.

  8. Camilla
    16 december, 2010

    Ingen aning om det pågår sådana försök. Har jag lite svårt att se, för vem skulle i sånt fall vara tänkbar efterträdare till Jimme? Sen att det finns oro och kritik är en annan sak, men det går ju att lösa om alla parter är villiga att kompromissa. Eller hur?

  9. Stig
    16 december, 2010

    Och en kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten
    😉

  10. Camilla
    16 december, 2010

    Helt korrekt Stig.. Annars är det ju ingen riktig kompromiss 😉

Kommentera

Information

This entry was posted on 15 december, 2010 by in Uncategorized.
