Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

"Spika upp grishuvuden på dörren för att hålla muslimer borta" citat Levi Klausen

Det var en del som tyckte jag var taskig igår som klagade på Fr. Brunells twitter. Jag gav som svar att jag bryr mig inte så mycket om vad folk anser om det, eftersom jag alltid kommer att säga vad jag tycker om personer som på olika sätt skadar partiet med sina uttalanden och ageranden än vad jag någonsin kommer att göra med min belysning av idiotin.
 
Jag hade faktiskt tänkt vara tyst offentligt om detta, förvisso har jag inga problem att upplysa SD om vilka (o)smarta individer det finns som representerar dem, men som sagt.. Jag hade tänkt hålla käft. Bara för att jag anser att denna person nog har fått sin beskärda del av hån och skratt av andra. Jag menar, hur många har fått över en miljon träffar på youtube? Det är ytterst få, iaf om man är en relativt oviktig person för gemene man.
Men SD Värmland kan stoltsera med att ha en representant som är rikskändis. Jag får varje dag sökningar på honom, som värst har det varit över 200 på en och samma dag.
 
  Levi gör succé på Youtube
 
 
 

 Levi Klausen, sitter för SD i Filipstad. I mina ögon en mycket go och snäll kille. Även om han just nu sitter och tror att jag har tipsat media om en del mindre smarta saker han skrivit på sin FB. Men jag förebrår inte Levi för att han tror det. Saken är ju den att skulden ska läggas på Runar Filper, som så klart tog sin chans att försöka underminera min trovärdighet genom att varna alla för mig. Jag kan ju upplysa Filper när han läser detta att väldigt många är snabba på att skärmdumpa vissa personers avtryck på nätet. Så är det bara.

Varför skulle Filper, den demokratiskt valde ordförande i SD Värmland göra något sådant?

Svaret är enkelt: han är livrädd att jag ska börja avslöja allt jag vet om honom, lagom till distrikstårsmötet om några månader. Han är väl rädd att han inte ska kunna bli omvald, alternativt få Britt Engkvist vald till ordförande och sig själv vald till valberedare. För att på så sätt ändå behålla kontrollen över Värmland. Detta är inget jag hittat på, för jag har diskuterat detta sjukt många gånger med honom själv. Jag vet allt om hans planer. Även andra.

Men inte skulle jag avslöja för folk att om han inte hade begett sig till sparbanken i Sunne otaliga gånger och kontant betalat in väldigt många medlemskap åt folk, inklusive mitt och flertalet av mina släktingar och vänner, så hade han aldrig vunnit omröstningen. Då hade Göran Olsson varit ordförande idag istället. Jag skulle heller så klart aldrig avslöja att hans vän betalat in väldigt många medlemskap också, från sitt personliga personkonto i sparbanken via internet. Jag menar, skulle jag berätta det så skulle det vara den lättaste saken i världen för riks att kontrollera detta och således upptäcka valfusk.

Runar Filper kan vara lugn, jag skrattar bara åt hans paranoida sätt. Han har försökt få folk att tro att jag är med i AFA och vad han försökt lura i folk idag orkar jag inte ens bry mig i. Men jag kan garantera G. B som gör vad hon kan för att upplysa folk på FB att jag är en falsk orm att hon har lite fel: Jag är inte sur över att inte fått en riksdagsplats, jag är inte heller i behov av psykologhjälp. Men det är gulligt att hon är så mån om mig, men jag tycker det är bättre att tex folk som t.ex. via telefon blivit så kära att de “adopterat” varandras barn och ska förlova sig utan att ens ha setts, får den tiden hos en bra psykolog. 🙂

Nej, bitterhet finns inte hos mig. Och jag tror det gör mig så farlig för vissa, eftersom detta saknar fullständig betydelse för mig, det är enbart komik. Och jag har faktiskt roligt väldigt ofta.

MEN däremot finns det något som är allvarligt. Och det är det faktum att Runar Filper är villig att skada Sd:s rykte så grovt att han inte bryr sig om vilka som företräder partiet. Han skiter fullständigt i att det pågår saker som kommer att skada SD väldigt mycket, bara han får ha makten. Vilket han får när han omger sig av marionettdockor som han kan dupera hur han vill. Och låta dem göra bort sig, bara han kan visa att det finns folk på alla stolar.

Jag lägger upp ett par dumpar som jag har i min ägo, så kan ni ju själva avgöra om det är jag som är bitter över att inte sitta i riksdagen eller om det är någon annan som kanske skulle göra något annat än att vara offentlig företrädare för ett riksdagsparti med tanke på att han vill bli den nye lasermannen, fast istället för en laserpistol så kan man använda en gräsklippare. Eller så drar vi alla muslimer över en luskam och tycker de alla är dumma i huvudet och apor. Och så spikar vi upp ett grishuvud eller två på våra dörrar så håller vi muslimerna borta.

Undrar om inte Filper borde undervisa sitt folk i skillnaden mellan muslimer och fundamentalister. Men kanske han själv inte vet skillnaden?

 

 

23 comments on “"Spika upp grishuvuden på dörren för att hålla muslimer borta" citat Levi Klausen

  1. Ture Björkman
    14 december, 2010

    Ett pyttigt tillägg. Här är länken till ”det stora” youtubeklippet

    545 000 visningar, att lägga till ditt klipps 200 000.
    Men detta har säkert inget med SDs kräftgång i lilla Värmland heller att göra…

  2. Camilla
    14 december, 2010

    Ahhh..tack.. jag bara tog första bästa jag hittade 🙂

    Nä, självfallet har detta och liknande saker inte något att göra med att SD i Värmland bara får 2,5% mot rikssnittet på hela 6,7%

  3. Rebecca
    14 december, 2010

    Det var ord o inga visor. Det är bra. Jag har läst o reagerat på språkval samt vissa uppmaningar. Jag skulle aldrig göra så om jag var förtroendevald, inte annars heller. Jag tror inte att du drivs av avundsjuka, snarare är du en rättstänkande människa som ser vad som är rätt att göra. Det är bra.

  4. Camilla
    14 december, 2010

    Tack Rebecka..Blir ärligt väldigt glad för det du skriver. Jag har aldrig drivits av hämndbegär eller vilja att förstöra. Utan jag försöker göra det som är rätt, och tro inte att det är varken roligt eller enkelt att skriva något sådant här. Men man måste se bortom vad man tycker personligen om vissa människor, för det som är viktigast är att man lever upp till att vara ett parti där sådant här inte får finnas. Annars kommer det att brista.

  5. Ture Björkman
    14 december, 2010

    Att ex-nazisten Klausen saknar ett och annat torde stå klart för de flesta, men det är Runar Filper som har direkt ansvar för dennes befordran från att tidigare ha varit ersättare i Filipstad, till förstanamn. Den som tar ett dyligt beslut saknar givetvis helt omdöme. Vilket annat parti i Sverige, i Värmland, eller på planeten öht, ger en förstaplats på en valsedel till folk som Klausen?

    Filper satte en Expoutpekad som enda namn på fullmäktievalsedeln i Torsby.

    Erik T Johansson i Karlstad har varit Filpers närmaste medarbetare i distriktet under tre år, och det samarbetet fortsätter, trots att det internt är helt känt att denne har problem med ideologin, att denne rasistattackerat utomnordiskt födda partimedlemmar, och att denne till och med medgett spridande av antisemitiskt material i media.

    http://sunnebloggen.wordpress.com/2010/05/27/mer-internt-valfusk-darfor-en-uppdatering-av-handelserna-i-sd-varmland/

    SD Värmland styrs enligt rena maffiaprinciper, där den enda gångbara valutan är lojalitet till den uppblåste ordföranden, och där vad som helst får tas till för att han ska kunna sitta kvar. Som tur är har det här gått upp för väldigt många värmlänningar vilket valresultatet givetvis visar.

  6. Pingback: FLASH: CAMILLA RÅGFORS OUTAR FILPER « Sunnebloggen: SD i Värmland, ett dokument

  7. Janne
    14 december, 2010

    Hej Camilla!
    Jag har ingen aning om något av detta du skriver om och jag känner ingen av er inblandade heller. Det jag reagerar över är att denna pajkastning sker för öppen ridå. Det borde rimligtvis klaras av internt, eventuellt med hjälp från riks.
    All kritik mot partiet och dess företrädare skadar naturligtvis partiet när det sker på det här viset. Jag säger alltså inte att kritiken är felaktig eftersom jag inte har den blekaste men helt fel forum.

    Ha de’!

    Janne

    • Jesper
      15 december, 2010

      Tyvärr där har du fel Janne. Det är ingen ”intern” grej eller som du kallar det ”pajkastning” och detta har ett allmänintresse. Tyvärr är det här med Filpers utdragna mygel inte känt före valet och distriktsårsmötet, och snusket har lett till omfattande vilseledande av distriktets medlemmar och sympatisörer, och viktigast, de väljare som ändå röstat SD i valet i länet som utgått från ett minimum av hederlighet i partiet, har röstat in Filper i både landstingsfullmäktige och i kommunfullmäktige, varav åtminstone det förra varit helt omöjligt om distriktet kunnat genomfört ett rättvist årsmöte. I det här fallet har partiets tystnadskultur utåt SKYDDAT demokratiskt avskum som Runar Filper. Det får vara slut med den här kulturen som används för att tysta intern kritik, åtminstone i Värmland.

      Det här är för övrigt inte okänt hos partiet centralt. Det ska du inte för en sekund misstänka. Anledningen till fortsatt tystnad kan bara de svara för, men att förvänta sig att Filper m flera fortsätter ge sig på Camilla men fortsatt räknar med hennes fortsatta tystnad utåt är givetvis sjukt. Riks är som sagt troligen informerade om Runar Filpers, och för att tala klarspråk, XX, agerande. Vad Rågfors har gjort, för att skydda partiet, har varit att i det längsta hålla tand för tunga utåt i detta ärende.

      Slutligen, ”Janne”, månar du om partiet så se till att en viss ordning och standard kan hållas internt, vilket innebär att manipulativa oduglingar hålls kort. Det är ett krav vi kanske båda delar?

  8. Camilla
    15 december, 2010

    @ Janne: Nä.. det handlar inte om pajkastning eller smutskastning. Det handlar i stort om det signaturen @Jesper skrev.

    För mig finns det två saker som är väldigt viktiga, den ena är sanningen. Jag kan blunda för viss modifiering i vissa situationer, om jag vet att det är för det bättre. Det andra är att jag klarar inte av att se hur vissa får sitta och sprida sitt hat hur som helst.

    Jag har stora krav på saklighet. Hets mot människor vägrar jag att acceptera.

    Sen tycker jag att jag har varit väldigt tålmodig som inte öppnat munnen förens nu. Jag har mest suttit tillbaka lutad och bevittnat en persons frenetiska smutskampanj mot mig. Utan att lyfta ett finger. Men tids nog passerar alla gränsen för vad som är okej, och det har skett nu. Nu kan ju de som är intresserade av sanningen få veta den. Resten kan ju fortsätta att hata och sprida sjuk propaganda om de vill. Men från mig lär ingen få höra liknande saker. Jag har alldeles för mycket respekt för alla människor lika värde. Sen kan jag även arbeta för att förbättra det som är ruttet, men jag behöver inte kränka eller hetsa mot människor. Inte heller begå brott eller leva på manipulation.

    @ Jesper: Jag såg att du hade skrivit ett namn i din text, jag tog bort det eftersom den personen inte är en officiell företrädare för SD. Och jag har själv valt att inte namnge personen av olika skäl. Ett är att jag anser att han är en bra person som även han blivit manipulerad av en annan.

  9. Kjell Thalin
    15 december, 2010

    Men snälla Camilla nu tror jag att du spårat ur, så här uppförde du dig inte under den tid du var med i det nya partiet. Och vet du vad jag tror Ian håller Runar högt för som du vet är det inte alltid så lätt att sålla agnarna från vetet.

    • Perp
      15 december, 2010

      Bra Kjell. Det är numera allmänt känt i distriktet att Filper ringt runt och försökt beordra folk i Forshaga att de skulle namnskriva dej på valsedlar inför valet. Det gick ju inte så bra, men var ett bevis på dina nya lojaliteter.

      Tycker du för övrigt att historien med DNPartiet är relevant i dag? Att en högintelligent aristokrat som IW fö skulle ha något som helst över till lurken från Ämtervik måste vara ett skämt?!

      Runar Filper har 20 aktivister i Värmland, varav 6-7 som han litar på, så låt oss inte göra ett monster av en inkompetent reaktionär skogstomte för att han lyckats mobilisera några dussin passiva medlemmar på ett DÅ med hjälp av diverse ”hjälopmedel och smörjmedel”. Det är han inte värd. Men sanningen är alltid välkommen.

      • albin
        29 december, 2010

        Skall Du Kjell Tallinn bli sd näste orförande i Forshaga o har du fått nåre fler löften det blev inge av dejepartiet

  10. Camilla
    15 december, 2010

    Kjell.. Jag har inte spårat ut. Men precis som du säger, det gäller att ta bort rutten frukt från ett friskt träd annars så dör hela trädet till slut. Och jag vet inte, men tycker du att det är okej med hets mot folkgrupp eller att muta till sig makten? Det gör inte jag.. sen får du tycka vad du vill 🙂

  11. Rickard
    15 december, 2010

    Skrev ett blogginlägg om hur islamiseringen av Sverige går till. http://enannandelavsmedby.blogspot.com/2010/12/uffe-har-ratt.html

  12. Kjell Thalin
    15 december, 2010

    Svar till dig Perp varför vågar du inte sätta ut ditt namn när du har så mycket mot Runar ?

  13. Camilla
    15 december, 2010

    @ Kjell

    Ingen behöver uppge sitt namn om de inte vill. Jag kan mycket väl förstå varför denna person inte gör det, eftersom jag vet vem det är.

  14. Kjell Thalin
    15 december, 2010

    Vist Camilla, ingen behöver uppge sitt namn men kom håg att det är bara oärliga personer som kastar skit på andra och inte vågar stå för sin sak. Och i o med att du vet vem det är så förstår jag nu att du har kommit i fel sällskap.

    • Perp
      16 december, 2010

      Kjell, du kanske känner till att man skriver i en e-post när man kommenterar? Därför är det kanske inte någon chock om administratören bakom denna sida känner till e-postens ägare? Så mycket för ditt ”fel sällskap”.

  15. Camilla
    15 december, 2010

    Men snälla Kjell.. Ta och ge dig. Så du menar att alla jag känner är skit? Jag är i mitt egna sällskap och jag är fullt kapabel att göra min egen bedömning av saker och ting. Du däremot vet inte så mycket om Runar som du tror. Kanske du som bör öppna ögonen lite?

  16. Janne
    15 december, 2010

    Hej igen Camilla.
    Som sagt, jag har ingen aning om vad detta handlar om men min kritik kvarstår. Jag anser lik förbaskat att medievalet är felaktigt. Har man problem med diverse figurer så ska det gå att lösa internt. Vi här nere i syd har oxo haft en del strulputtar men det har lett till uteslutningsärenden m.h.a. distriktet och riks. Borde väl funka här oxo?
    Lycka till så att det löser sej!

  17. Camilla
    15 december, 2010

    Hej !

    Det är helt okej att du säger som du tycker.. Men saken är den att detta handlar om annat än interna grejer. Och när man har försökt lösa saker internt och det inte gått så ger man upp. Sen är det som så att vissa saker har andra rätt att ta del av för att kunna göra sina egna val och ta sina egna beslut. Utan all vetskap så är dte lätt att man tror på enbart den ena sidan..

  18. Camilla
    15 december, 2010

    Ska bara tillägga en annan sak Jan.. Jag är ingen offentlig represetant för Sd.. jag är bara en vanlig döing som anser att människor som beter sig vidrig och bryter mot alla moraliska regler som finns och även lagstadgade sådana får vara beredda att bli granskade .. det hör till.. så då gäller det att man har rent samvete, Och jag vill inte att folk som är bra ska förknippas med idioti som detta, utan man bör därför ta avstånd och hoppas på att riks gör det samma. Men som du kan se i blogginlägget ovan så försvarar ju Värmlands ordförande dessa åsikter, det säger ju en hel del tyvärr.

  19. Pingback: Senaste från Filper « Sunnebloggen: SD i Värmland, ett dokument

Kommentera

Information

This entry was posted on 14 december, 2010 by in Uncategorized.
