Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Riksdagen, en dagisplats eller det viktigaste jobb man kan ha?

Först trodde jag att det var p.g.a. min feber som det lät så barnsligt det jag läst, så jag läste en gång till. Men texten framstod fortfarande som skrämmande barnsligt så det är nog tyvärr sant det jag läser. Genom åren så har man ibland skämtsamt sagt att Sveriges riksdags är landets största dagis för vuxna. Nu tror jag tyvärr att det stämmer.

”Hjälp, jag sitter brevid en sverigedemokrat. Jag är inte tillräcklig proffsig i mitt ämbete för det. Hjälp, vi sitter brevid SD i kanslihuset”

Okej, jag köper och jag förstår att många är upprörda över att SD kom in i riksdagen. Jag har även full förståelse för att många känner att de måste hävda och återigen hävda hur upprörande detta faktum är, kanske för att de själva är livrädda att bli kallade rasist trots att de egentligen anser att mycket av det sverigedemokraterna har på sin politiska agenda inte alls är så vansinnigt.

 

Men jag vägrar att köpa denna fjantiga dagiskultur som har uppkommit sista veckorna. Definitivt vägrar jag acceptera att den finns i riksdagen. Hur ofta har man inte hört hur värdelös en sverigedemokrat är? Vad är inte då de riksdagsledamöter som inte ens fixar att skilja på sak och person och enbart göra sitt jobb och inte ta det personligt? Jag undrar, hur ofta är vänsterkommunisterna oopps..sorry, vänsterpartiet åsiktsmässigt överrens med Folkpartiet? Och hur ofta kommer inte det partiet med väldigt populistiska utspel som rör invandrare, men som ingen reagerar på?

Skärp er! Ni ska stå över oss vanliga vare sig ni vill eller inte. Ni ska leda vårt land, och det inger inget förtroende om ni gnällbarn inte ens lyckas respektera den demokratiska ordning vi faktiskt har i Sverige.

Hörde att SD har nominerat Mikael Jansson till andre vice talman. Ett mycket bra val. Jag kan faktiskt inte se någon annan i riksdagsgruppen som skulle kunna bli nominerad till det förutom Jansson. En mycket stark och lugn person.

Avslutningsvis ska jag passa på att lugna sossarnas Shadiye Heydari som fått platsen bredvid Sven-Olof Sällström. Hon kan lugnt luta sig tillbaka och göra sitt jobb utan att fundera på om Sällström någonsin mött en muslimsk invandrarkvinna och hur det skulle få honom att reagera. Jag kan garantera att Sällström kommer att vara lika respektfull mot henne som mot vilken annan kvinna eller man i vårt samhälle. Vad tror ni? Att en SD:are får panik och springer skrikandes ut ur riksdagen om han upptäcker en muslim? Skärp er..

3 comments on “Riksdagen, en dagisplats eller det viktigaste jobb man kan ha?

  1. Stig
    4 oktober, 2010

    Å ena sidan ett barsnligt beteende men å andra sidan har jag viss förståelse. Jag skulle själv inte kunna ha Mona Muslim eller Ohly eller V-extremist-Kalle (Larsson) eller folkförrädaren n:o 1 Bengt Westerberg som ”bänkkamrater” utan att min armbåge förr eller senare – som i en betingad reflex – skulle göra en häftig rörelse rakt in i ”nian” och förorsaka näsblod i bästa fall eller blindhet på ena ögat i värsta fall. Sådana olyckshändelser måste man försöka förebygga gnm allvarliga varningar. Kandske det är något sådant som nu sker i riksdagen.
    Skillnaden är dock den att dessa orcher är ett hot mot min, mina barnbarns och mina vänners välbefinnande och existens medan SD:arna hotar att visa dem att kejsaren är naken.

  2. stenkvist
    4 oktober, 2010

    Bra skrivet Camilla, jag gillar också Jansson som person, pratar inte för mycket, en fördel som inte kan överskattas.

  3. Ture Björkman
    4 oktober, 2010

    Personkrysset i SVT2 idag. Kent Ekeroth, one of a kind!
    http://svtplay.se/v/2176154/aktuellt/4_10_21_00_-_textat?cb,a1366518,1,f,-1/pb,a1366516,1,f,-1/pl,v,,2176154/sb,p102536,1,f,-1

Kommentera

Information

This entry was posted on 4 oktober, 2010 by in Uncategorized.
