Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Säljer ett barn för en hundring, sen tror man att rättssystemet är lika billigt.

Idag går det att läsa att domaren i fallet som rör sexhandel av en 14-årig flicka som även lider av någon form av förståndshandikapp avsäger sig fallet efter hot mot sig själv och sin familj.

Vi börjar med fallet med den utvecklingsstörda flickan som rymde från sitt fosterhem till Rosengård i Malmö. Jag utgår faktiskt från att de män som är anklagade för människohandel inte är svenskar. Åtminstone inte födda här. Jag kan ha fel, rätta mig då direkt om någon vet mer än jag själv gör i skrivande stund.

Hur är man funtad om man utnyttjar en så ung flicka som man bara måste märka inte har en värst hög intelligensnivå. Flicka ska tydligen inte ha en utvecklingsnivå högre än den man förväntar att en nioåring har. Man har på ett vidrigt sätt sålt henne till et trettiotal män, gud vet vad dessa äckel har utsatt flickan för. Man har inte ens haft vett att vilja ha pengar som det yttersta syftet eftersom man sålt henne för en hundring eller två. Inte för att summan gör brottet varken värre eller lindrigare.

För mig är det solklart att om det skulle vara så att jag har rätt i att någon av dessa gärningsmän inte är svenskar så ska de utvisas. För detta är ett brott som aldrig någonsin kommer att kunna göras ogjort. Inte heller kommer såren och skadorna att läkas. Mildras och bli möjliga att leva med ja, det kommer dem. Men inte aldrig försvinna.

För mig är sexualbrott mot barn det värsta man kan begå. Jag likställer det straffmässigt i princip som vid vållande till annans död. Inte mord, för det är och förblir en klass för sig. Men det är inte långt undan.

Vidrigt. Vidrigt. Neandertalsomänskligt beteende är detta.

Jag orkar inte ens skriva om det. Men det är också anmärkningsvärt att domaren i målet tvingas lämna fallet och inte kan vistas hemma pga. hot. Vart vill de komma? Eller rättare sagt, tror någon att vårt rättssäkerheten system är så svagt att man kan hota till sig straffrihet? Knappast. Inte heller går det att köpa sig fri.

Jag undrar bara, kan dessa s.k. män se sig i spegeln och känna sig nöjda med vad de gjort? Kan sexköparna som betalat en hundring ännu känna njutningen av sitt äckliga beteende mot ett barn? Synd att man inte kan låsa in även dessa eller skicka iväg till en öde ö, för de är minst lika skyldiga som de som sålde henne.

 

5 comments on “Säljer ett barn för en hundring, sen tror man att rättssystemet är lika billigt.

  1. Tobbe
    28 september, 2010
  2. John
    28 september, 2010

    Hej Camilla,

    Här finns namn på alla som är åtalade i kopplerihärvan:
    http://politisktinkorrekt.info/2010/09/16/svensk-14-arig-flicka-sexslav-pa-rosengard/

    …samt en massa annan intressant läsning.

    MVH
    John

  3. Koltjak
    28 september, 2010

    Eller ännu bättre här där man kan läsa att det troligen handlar om 10 st zigenare:

    http://politisktinkorrekt.info/2010/09/16/svensk-14-arig-flicka-sexslav-pa-rosengard/

  4. Stig
    28 september, 2010

    Detta är väl den vidrigaste form av hatbrott man kan föreställa mig. Vore bättre att Maria Leissner fick smaka på denna form av zigenarkultur så hon får en känsla för helheten i den kultur hon brinner för.
    Brottet är så vidrigt att det nästan är djuriskt men bara nästan för djuren står på en långt högre nivå än dessa lågt stående varelser i människoskepnad.
    Det som retar gallfeber på en är det mesiga straff dessa zigenarhallickar kommer att få, kanske 2-4 års fängelse då de förtjänar minst 15 – 20 års stenhårt straffarbete, helst mer.
    Dessutom har domaren blivit hotad och har därför avsagt sig ärendet och bytts ut. Det är minst lika allvarligt, ett fungerande rättsystem är demokratins, ja till och med civilisationens ryggrad, därför borde folk inom rättsväsendet skyddas av extremt höga straffsatser mot de som hotar eller attackerar dem.
    Sverige måste chockhöja straffsatserna så att världens skurkar och banditer uppfattar Sverige som HELVETET PÅ JORDEN och om det så bara skulle leda till några procents minskning av dessa ”resande i kriminalitet” hit så är det värt det.
    Jag skäms verkligen över att vara svensk medborgare i detta juridikens Disney Land och den enda trösten är att man delar denna genans med så många andra.

  5. Camilla
    29 september, 2010

    Tack ska ni ha för länkarna 🙂

    Stig: Jag delar din upprördhet men jag håller inte med dig om det du skrev om Maria L. Det önskar jag ingen. Och sen så tror ju jag att det handlar mer om en grupp riktiga stolpskott som saknar all form av männskligtbeteende än en kulturell handling.

Kommentera

Information

This entry was posted on 28 september, 2010 by in Uncategorized.
