Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

5700 infobeställare av Sverigedemokratisk material uthängda på nätet

Jag vaknade i morse och var inte riktigt säker på vart jag befann mig. Var det i Sverige eller var det i Nordkorea eller Kuba? Jag börjar tyvärr mer och mer fundera på vad som skedde egentligen runt 20-tiden i Söndags kväll, röstade vi möjligtvis för eller emot demokrati?
 
Uppdatering: Enligt Kent Ekeroth så har aftonbladet inte riktigt varit sanningsenliga. Detta handlar inte om medlemar enbart. Utan mest infobeställare, kontaktpersoner från skolor inför olika skolprojekt, journalister och politiska motsståndare. Detta kan bli kaos när man nu tror att alla dessa är medlemmar i SD. Vilket inte alls stämmer. Tänk på det innan ni jagar efter någon!
Jag är redan körd. Googla mitt namn så får du tusentals träffar, jag kommer att få det jämt lite svårt att dölja att jag är med i SD. Än har det inte varit något problem för mig, och skulle det någon gång bli det så välkomnar jag den fighten kan jag lova.
En sak som var avgörande för mig när det gällde mitt val av parti var det faktum att jag ville ta redan på om Sverigedemokrater verkligen kunde axla martyrrollen eller inte. Jag tror nämligen stenhårt på demokratins budskap, att alla ska få göra sin åsikt hörd utan att utsättas för våld, hot eller förföljelse.

Många gnällde innan valet på att det var svettigt att vara SD:are. Personligen har jag inte haft ont av det, som tur är. Men nu, det är precis som om folk inte visste att SD fanns fören nu. Helt sjukt.

Jag sitter på FB och läser folk som i panik skriver på sina statusrader att “jag är emot ditten och datten med invandringen MEN jag är ingen rasist och hatar SD. Ut med dem från riksdagen” Vad fan håller folk på med?

Nu när Sverigedemokraternas register över namn på personer som skickat in en intresseanmälan blivit hackat mår väl dessa personer gott? Och skulle något hände dessa personer vars namn finns med uthängda på nätet i skrivande stund råka illa ut så måste väl alla dessa “hata SD:are” öppna champagneflaskan och fira?

Något annat kan de inte göra, eftersom de har del i det som kan komma att hända. För man respekterar inte ett demokratiskt val, man spottar på folks åsikter. Skitsnack av högsta grad när man påstår att det är SD som inte har den respekten. Kålsuperi är det värsta jag vet.

Så.. Berätta gärna för mig hur gott ni mår när vi får läsa om allt från att personer kommer att våndas ihjäl sig över att ha sitt namn ute i det fria , när någon mister sitt jobb, när någon blir utesluten ur sitt fackförbund eller får sin bil sönderslagen. Eller.. När någon får sätta livet till.

 

47 comments on “5700 infobeställare av Sverigedemokratisk material uthängda på nätet

  1. Per Ljung
    21 september, 2010

    Du är i Nordkorea nu när SD är i riksdagen, sluta överdriv lillen 🙂

    • Greta
      21 september, 2010

      Nej nu har du allt tagit fel !? Nordkorera är kommunistiskt !

  2. Camilla
    21 september, 2010

    Hörru.. SÅ liten är jag inte 😀 Och allvarligt, nej det är vi inte. Slå upp ordet demokrati så förstår du kanske bättre vidden av det hela

  3. Svenne
    21 september, 2010

    Nu är det krig, och nu blir det motåtgärd.
    Man publicerar bara en mängd nya listor med alla möjliga människor både sossar moderater miljöovänner å liknande och säger att man hackat SD på nytt, och att dessa olika människor har sökt intresse och medlemskap och sedan får ni skylla er själva om ni råkar vara med på någon av alla dessa listor.
    Demokrati kan komma från flera håll, och nu är det vår tur !
    Ett tips: Känner du igen någon som varit på alla dessa demonstrationer mot SD, så ta med denna/dessa personerna på din lista, det kommer jag att göra.

  4. Tina
    21 september, 2010

    Ja precis, SD är inget problem, utan det finns invandringsproblem, genom det kom rasismen och därefter SD, alltså har rasister funnits länge, och att folk blir överraskade förvånar mig. Nu är det upp till dem andra partierna hur de löser problemet med invandringen och problemet med rasismen, alltså finns det två stora problem här. Partiet ska göra det bra för både parterna, och vilket parti som lyckats (om) med det, kan jag inte svara på…

    Jag är själv svensk med utländsk bakrund, men jag ser att det finns ett problem, och det gör alla andra med. Sluta tex samla alla invandrare på ett ställe!!!

    Det är självklart att man ska följa sina traditioner, fira sina högtider, be, ha slöja osv, men man ska också kunna språket ha ett jobb och fööörsöka anpassa sig till svenska kulturen, för det är viktigt om man ska fortsätta leva här!!!

    MVH En som röstat på Socialdemokraterna, men ser problemet ändå

  5. anna
    21 september, 2010

    VAD GÖR POLISEN MOT DENNA KRIMINALITET???

  6. Tina
    21 september, 2010

    Vad har polisen med detta att göra?

  7. You is a retard, yes?
    21 september, 2010

    Hör och häpna, stödjer man ett odemokratiskt parti, blir man odemokratiskt bemött.

    VILKEN CHOCK!!

    Folk vill inte se sin demokrati pulvras sönder av nötter som inte stödjer demokratin som princip. Du kanske borde försöka relatera till att ageranden har följder.

    Vill man genom ett demokratiskt beslut stödja något som i sin tur inte stödjer svensk grundlag och FN’s resolution om mänskliga rättigheter, borde man kanske försöka ta till sig av att man, genom demokratin, försöker ta bort den demokratiska principen i ett land. Något som krockar i den tanken kanske?

    Lägg ihop ett och ett.

    • Hm
      21 september, 2010

      Det är en sak att vara begåvningsmässigt handikappad men vad är det för pervers självdestruktivitet som får dig att demonstrera detta offentligt på nätet?

    • Blogo
      21 september, 2010

      Vilken domstol eller liknande instans har slagit fast att SD bryter mot ”svensk grundlag och FN’s resolution om mänskliga rättigheter”? Om du och dina kompisar beslutar er för en sådan dom, kan jag och mina kompisar med samma rätt besluta att vi tar bort dig, retard.

      Till och med Lars Ohly tillåts sitta i Riksdagen. För mig känns det väldigt olustigt, men han representerar 5% av väljarna och då får jag stå ut med det. Jag får aldrig för mig att jaga honom, hota honom eller ens tysta honom trots att han stöder odemokratiska grupper och regimer.

    • ulf blomberg
      24 september, 2010

      nej, det är inte överraskande att SD trakasseras av stenkastar-vänstern och AFA.

      de är oerhört lätta att förutse och de reagerar med våld och hot i alla lägen. men man mår ju bra och får bekräftelse av att attackera polis och meningsmotståndare. alla människor behöver bli bekräftade inklusive, eller kanske rent av specifikt, ovan nämnda grupper…

  8. latenightlady
    21 september, 2010

    Jag öppnar champagnen och njuter av att se er våndas!

  9. Camilla
    21 september, 2010

    @ Tina: Det är ju just det som är problemet, det finns problem som inte gynnar någon. Och vi har faktiskt ett ansvar i Sverige att ta hand om alla som kommer hit. Det farligaste är när vi segregera människor, menän farligare är det när man som invandrare väljer detta själv. Genom att tex inte vilja lära sig språket och bli en del av vårt samhälle. Detta slår sen tillbaka emot alla (majoriteten) av invandrare som flyter in på alla sätt och vis.

    @ Youisretard: Gillar ditt nick, passar bra till det su skrev 🙂

    Nu är det väl som så att SD är ett demokratiskt parti. Hur skulle de annars vara tillåtna att ställa upp i valet? Sen att SD kör en politik som inte kanske känns bekväm för dig är en annan sak. Men politisk våld är aldrig ok oavsett vem det drabbar.

    @ Latenightlady

    Ja, det får stå för dig. Säger ju mer om dig som person än något annat. Personligen så kommer jag inte att öppna champangen när syndiklaister, AFA:iter, kommunister osv drabbas av samma sak. Detta eftersom jag har stor respekt för demokratin till skillnad från dig.

  10. Tina
    21 september, 2010

    Jag säger inte att jag stödjer SD, absolut inte, långt ifrån. Men detta har visat att vi har problem, vi har rasister och vi har invandrareproblem.

    Tar ett exempel:
    Man borde inte placera utländska lärare i en utlänsk skola, som i rosengård!!!

    Ta de utlänska lärarna till en svensk skola där de finns svenska barn, och tvärrtom svenska lärare till en utlänsk skola med utlänska barn, (man borde inte dela upp det så överhuvudtaget, men så är det i vissa städer i sverige, och problemet är att svenskar har tillåtit att de ska bli så)…

    SD borde inte ha kommit in i riksdagen, men det är Svenskarna som har röstat in dem!!! Alltså finns det ett problem där ute!!!

  11. adam
    21 september, 2010

    kära kamrater vad är adressen till hemsidan ?!?!

  12. P
    21 september, 2010

    Först och främst, Camilla: stå på dig!

    För att använda ”you is a retards” ord: lägg själv ihop ett och ett! Till de som är upprörda över sd: Bränder och stenkastning mot räddningsväsendet – klart att sådant hör ihop med SD:s framgångar. De etablerade partierna har ignorerat och förringat detta. Troligen har de inte velat smutsa ned sina händer. Bättre för dem att inte ställa några krav på kunskaper i svenska och skötsamhet. Fp var rätt ute, men kom tyvärr för sent med sina förslag.

  13. Camilla
    21 september, 2010

    @ Tina: Det där var faktiskt ett väldigt bra förslag. Med lärarna alltså.

    Jag bryr mig inte om vilka du stödjer eller inte, det är faktiskt ointressant så länge man kan prata om ett problem som finns och göra det på en lugn nivå.

    Det jag däremot reagerar lite på är att du tycks anse att alla som har röstat på SD är rasister. Stämmer min uppfattning? Där har du fel, visst finns det säkert rasister som har röstat SD, det säger jag inte emot. Men däremot så är majoriteten av väljarna enbart kritiska till den invandringspolitik och annat, inte rasistiska.

    Att använda ordet rasist i tid och otid är bara dumt. Det tar udden av dess betydelse då tror jag. Och det är synd, för rasism är något vi alla ska bekämpa. Men då är det också viktigt att vi förstår vad ordet egentligen betyder.

  14. Camilla
    21 september, 2010

    @ P: Tack…det ska jag.

    Du har rätt i det du skriver, problemen finns men sopas under mattan. Och varför man reagerar är ju för att man inte vill att problematiken med detta ska sprida sig över hela landet. Sen har detta inte ett dugg att göra med människan som sådan.

    Folkpartiet blir vid varje val väldigt lika SD, men man klara sig utan att bli utsatta för samma metoder som SD. Därför tror jag att effekten kommer att bli den samma som för liknande partier i tex Norge och Danmark bara tiden får gå lite, att det blir accepterat.

  15. Camilla
    21 september, 2010

    @ Adam:

    Jag vet faktiskt inte det än.. Har inte letat efter den, säg till om du hittar den före mig 🙂

  16. Peroni
    21 september, 2010

    Är emot SD. Och allt partiet står för.
    Lika fast övertygad, är jag, om att enda sättet att
    bemöta partiet är med tydligt demokratiska medel.
    Dialog.

    -Jag beklagar, verkligen, det som inträffar nu.
    Både vad gäller hot mot SD-företrädare, störande av
    mötesfriheten, publicerande av medlemsregister, mm.

    Så: Grattis till valframgången!
    Och: Hoppas att ni ”åker ut”, som senast, 2014. 😉

  17. Camilla
    21 september, 2010

    @ Peroni:

    Så: Grattis till valframgången!
    Och: Hoppas att ni ”åker ut”, som senast, 2014.

    Sådana argument kan jag utan problem köpa 🙂 Det visar ju på att du vet hur demokrati funkar, för man tycker inte alltid lika så är det bara. Jag får väl hoppas på att partiet kommer att kunna bevisa vad de går för på ett bra sätt så att kanske din uppfattning ändras innan 2014…iaf liiite 😉

  18. John
    21 september, 2010

    Hej!

    Det är inte så konstigt att utländska lärare hamnar i en skola i tex. rosengård som du sa Tina. Det är inte så konstigt att det blir fler invandrartäta orter i Sverige, när vi har denna förbannade borgerliga regering just nu. Som har sin ideologi.. fattiga, sjuka och invandrare ligger inte högt på deras priolista, utan det är de rika som ska få det succesivt bättre. (Är ju ganska roligt att det blev historiskt att en borgerlig regering lyckats vinna två val i rad.. det visar ju på hur deras politik egentlige är. För hur har dem vunnit valet? Jo, genom att kopiera Socialdemokraterna, för att få väljare att tro på dem.) Detta medför så klart konsekvenser. Klart att de fattiga och de som kommer hit till Sverige inte har någon trygg eller bra grund att stå på. Så det är för mig inte särskilt konstigt att ett parti som SD ökar med nästan 3% enheter under en sådan regering.

    • Tina
      21 september, 2010

      Ja du John. Du förstår! BRA att en gör det! Jag stödjer inte SD alls, men jag förstår att ett sådant här Parti har dykt upp, och varför!? Därför Röstar jag på sossarna men vet att SD finns där nu, och kommer finnas tills de andra partierna har löst problemet!

      OBS: Bevara Sverige Svensk! Det känner väll ni igen, de blev aldrig stora nog, för dååå var det socialdemokraterna som styrde, alltså gjorde de ett bra jobb men invandringen!

      • John
        21 september, 2010

        Alliansens har ingen bra politik när det kommer till välfärd, sjukvård, invandring, trygghet.. eller jag, dem har i princip ingen bra politik överhuvudtaget. Det dom däremot har lyckats med är att ge en del människor en lite större plånbok.. men på vilken bekostnad, jo välfärden? Och det är konsekvenserna av det vi märker av i dagsläget. Det finns inget mer som jag hatar än moderaternas politik och deras manipulativa valkampanj… fy fan säger jag bara. De skapar inget tryggt eller säkert samhälle.. de skapar oreda i hela landet, det är va de gör.

      • John
        21 september, 2010

        Ja, vi vet ju alla SD:s grund och en hel del väljares ”egentliga” syn. Men vad partiet gjort på senare tid är att försöka ”förmildra” sin politik så att icke rasister ska gå med i partiet pga. att de är irriterade på invandringspolitiken. Självklart finns det rasister som röstat, precis som du säger Camilla, och säkerligen en del i medlemsstabben också. Men detta parti kommer aldrig att lösa några invandringsproblem, bara skapa hat.
        Det är snarare en väckarklocka för de andra partierna att en del svenskar inte är nöjda med invandringspolitiken som råder just nu. (Vilket man kan tacka den borgerliga regeringen för.) Så jag hoppas och håller tummarna för att de 7 partierna kan komma på en tillfällig lösning och att de rödgröna kan få komma till makten snart så att vi får ordning på detta Sverige som är påväg mot sin avgrund. Tänk bara om vi skulle få en kris liknande Volvos i dagens samhälle. Vad skulle alla de arbetarna som fått sparken göra då? Om de inte har någon trygghet bakom sig?

        Jag hoppas verkligen att Sverige lär sig av sina misstag och sätter stopp för den borgerliga regeringen!

  19. Tina
    21 september, 2010

    Enligt medier så framgår ni som rasister, faktiskt. Om alla (förutom SD) säger att SD är ett rasistiskt parti, så är det väll det? Eller? Om ni inte är rasister så är ni patrioter 😀 Något i den stilen, sen hur man tolkar orden det får man själv avgöra. En rasist behöver inte betyda att man går runt och slår ner invandrare eller dödar svarta! Det kan helt enkelt betyda att man bara vill ha svenskar i samhället!

    • Camilla
      21 september, 2010

      Ja, enligt media är vi myclet olika saker 🙂 Men rasist är nog det sista man kan kalla mig för iaf. Men då krävs det ju att man klarar av att diskutera sakpolitiska frågor och inte bara häva ur sig egentligen helt betydelselösa ord, som rasist. Oftast klara man inte av att ge ett enda konkret exempel på vad man tycker som är just rasistiskt. Och skulle partiet vara av en sådan art så skulle det förbjudas..märkligt att det inte skett om det nu är så 🙂

      Sen är det som så att SD är i grunden ett nationalistiskt parti. Många kallar sig för nationalister. Vilket jag inte gör eftersom jag skiljer mig en del från vissa. Jag är missnöjd med mycket inom politiken och just nu så är det SD som är det enda parti som vågar sticka ut näsan.

    • Hm
      21 september, 2010

      Tänkte bemöta det du skriver men när jag läst färdigt insåg jag att det var för korkat att bemöta. Sov gott och glöm inte att ta din medicin.

  20. riffi
    21 september, 2010

    Jag tror det är en pseudonyhet med registret när det gäller aktiva sverigedemokrater. De finns registrerade och listade sedan lång tid tillbaka.

  21. pata
    21 september, 2010

    fyfasen vad jag njuter! det här är otroligt underhållande, stackars alla de som trodde att de kunna gömma undan sin rasistiska sida.

    hoppas du får det svårt i framtiden.

    • Camilla
      21 september, 2010

      Varför skulle jag få det svårt i framtiden? Sen tycker jag kära lilla du att du köper dig en ordbok och slår upp ordet :Rasist

    • Hm
      21 september, 2010

      Eftersom du är fascist så är det inte konstigt alls att du njuter. Det är sådana som du som ligger bakom fascismens frammarsch i Sverige. Bruna löss i vecken på Sveriges flagga. Svenska folket har kunnat se hur ni burit er åt under SD:s möten. Gatans parlament i full aktion!! Aktiva FAscister inte att förglömma eller kortare AFA.

  22. Anders
    21 september, 2010

    I Lördags gällde den svenska grundlagen:
    ”All offentlig makt utgår från folket”

    Men nu gäller PK-grundlagen:
    ”Alla offentlig makt utgår från 93,3% av folket”

    /Kommiteen för allas lika värde

  23. AnnaPanna
    21 september, 2010

    Nu är året är 1932, några få i minoritet försöker varna för Hitler, men alla skrattar åt dom som varnar för svenska socialdemokratins fredspriskandidat.

    Den som inte kan sin historia är dömd att upprepa den.

    Vad hände år 1939?
    Jag trot det var då som vi trängde ut rasisterna och släppte in industri-killen från Tyskland.

    • Camilla
      21 september, 2010

      Varför kära Annapanna vill du ta udden av den hemska ideologi Hitler försökte sprida genom att göra en jämförelse som inte funkar? Tycker du kanske att nazismens offer förtjänar att du jämför Hitlers galenskap med ett invandringskritiskt part?

  24. Lars Ohlyy
    21 september, 2010

    Alla kommunistländer har överflöd.

    Överflöd av fattigdom
    Överflöd av förtryck
    Överflöd av kontroll
    Överflöd av angiveri
    Överflöd av historieförfalskning
    Överflöd i fängelser

    • Camilla
      21 september, 2010

      Jag säger då det.. Lars Ohly sätter huvudet på spiken som vanligt 😉

    • Blogo
      21 september, 2010

      Och snart har dom överskott av arbetskraft också 😉

      Raul Castro har insett att anledningen till den låga produktiviteten i själva verket är att det finns allt för många anställda på varje arbetsplats. Närmare bestämt en miljon för många. Det motsvarar en fjärdedel av alla statsanställda och på Kuba är staten praktiskt taget den enda arbetsgivaren.

      Tidigare var staten, av politiska skäl, beredd att ta den kostnaden. Men nu, har Raul Castro förklarat, är det inte längre möjligt av ekonomiska skäl. Det finns helt enkelt inga pengar. De överflödiga arbetarna måste helt enkelt omplaceras. Men var?

      Ca 60 000 kubaner har sökt sig jordbruket sedan staten ställt jord till förfogande för de intresserade. Ytterligare en miljon hektar obrukad mark kommer snart att bli tillgänglig. Det innebär, i bästa fall, ytterligare 60 000 jobb. Men det saknas fortfarande 880 000 jobb. Raul Castro har alltså problem. Men hur mycket det skulle kosta att uppfylla alla de drömmar han och partiet har, kan han dock inte ge något svar på. Kanske Lasse Ohly har svaret……?

      -Anställ folk i offentliga jobb……. Hahahahah….

      http://allvarligt-alltsa.blogspot.com/2010/07/sverigeohlykuba.html

  25. Conny
    21 september, 2010

    Jag börjar med att undra om sverige är en demokrati och alla medel verkar vara tillåtna inte konstigt att folk funderar på att inte gå och rösta

  26. Hm
    21 september, 2010

    Svara-funktionen är otydlig på din blogg. Det måste vara tydligt vem man svarar så det inte blir något missförstånd. Dessutom är det viktigt att bevaka kommentarerna, en som kallar sig Kalle horunge har börjat spamma bloggen med könsord.

  27. Camilla
    21 september, 2010

    @ Hm

    Jo, svarsfunktionen är kass. Det är därför jag brukar skriva ett nytt med hänvisning till vem jag ”pratar” med.

    Jag har fått en sjuk besökshöjning på bara några timmar, jag vill ogärna sätta kommentarsfunktionen på förhandsgranska innan publicering. Men jag har tagit bort hans idiotiska inlägg och har fullt upp med att städa bort all annan sjuk skit som kommer,

    • Hm
      21 september, 2010

      @Camilla
      Ja, jag brukar använda ‘snabel-a’ men tänkte pröva svarsfunktionen.

  28. Stig
    21 september, 2010

    Hoppas jag är med på listan!
    Bättre merit går knappast att få.

    • ulf blomberg
      24 september, 2010

      stig,

      eller någon annan. vet ni var man hittar denna lista? vill gärna se mitt eget namn där! (speciellt som jag är aktiv socialdemokrat…*s*)

      snart kommer (den oerhört självkritiska) valanalysen…

  29. Camilla
    24 september, 2010

    Ulf:

    Den är borta så vitt man vet. Om nu ingen har sparat den och den ligger och flyter på ngn annan sida.

  30. ulf blomberg
    24 september, 2010

    varför gick S kraftigt bakåt?

    1. man vägrar konstant att följa trender. folk börjar att tröttna på att ”vara solidarisk” mot en ständigt ökande skara invandrare. att svenska folket av tradition velat ha höga skatter är sant men nu verkar det vara en mera egoistisk attityd i det svenska samhället. svensken är inte rasist men tänker mera på sin egen situation när samhället blivit hårdare. trenden är densamma i övriga europa och varför skulle sverige vara annorlunda?

    2. man satsade på de ”gamla etablerade” men, handen på hjärtat, vem blir upphetsad av namn som östros, ylva johansson eller bodström? varför har S så svårt för att förnya sig? jag personligen tror att de inte har något val, de har helt enkelt inga mera spännande namn. S har av tradition alltid varit ett toppstyrt parti.

    3. persson men även sahlin var konstant emot något samarbete med V, att persson aldrig hade släppt in kommunisterna är lika givet som ett amen i kyrkan. sahlin däremot svängde, och gjorde det väl häftigt. V har, trots alla år i riksdagen, inte kvalificerat sig för några ministerposter och folket ville inte ge dem möjligheten denna gång heller. samarbetet blev dödsstöten och bör avbrytas.

Kommentera

Information

This entry was posted on 21 september, 2010 by in Uncategorized.
