Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Censur av vår yttrandefrihet kanske valets hetaste ämne? SD:s nya film lanseras.

Nu är SD:s nya reklamfilm klar. Och Tv4 förväntas att sända den. Jag undrar hur det kommer att kännas för kanalen att varje dag behöva sända den? Förvisso får man betalt, men man får sig själv också en rejäl spark i baken. Vem vann är frågan man ska ställa sig.
 
Uppdaterad:
Jag ska erkänna att jag hade väntat mig något helt annat. Fast å andra sidan, jag borde ju vid det här laget veta att det jag tar för givet aldrig sker när det gäller Sverigedemokraternas utspel.

Första tanken var: Men ge er, var detta allt ni kunde åstadkomma efter all uppståndelse.

Andra tanken blev: Fan, ni är ju goa grabbar. För vilken fullträff man fått in. Först får man upp ögonen på hela världen om vilken medial och politisk censur som faktiskt råder i Sverige. Ett land som är känt för sin demokrati. Jo tjena säger jag. Nu kommer Tv4 att tvingas sända ett reklaminslag som varje gång påminner tittaren om att yttrandefrihet inte råder i vårt land. För aldrig, aldrig någonsin kommer de att kunna neka SD reklamtid.

Förvisso kan de ju säga nej, för de äger ju rätten till vad som ska visas eller inte. Men frågan blir: Vad kommer att ske om de gör det?

Folk har börjat vakna tror jag, efter den chock man först gavs av partiet.

Ska bli spännande att följa utvecklingen under dagen.

Då var det iaf klart att man får köpa reklamtid av Tv4. Ja, konstigt vore det annars tycker jag eftersom man innan hade gjort upp att det var Ok så länge man följde kanalens riktlinjer. Men jag måste säga att jag kommer att skratta varje gång jag ser filmen. Inte för att det är komiskt utan för att den kommer att ha mest genomslagkraft av alla partiers. Så är det bara. Så funkar människan, det vi hör mest om kommer vi ihåg och mest troligtvis röstar vi på det partiet oavsett om vi vet vad politiken handlar om. Iaf de som är osäkra idag på vilket parti de ska rösta.

 

12 comments on “Censur av vår yttrandefrihet kanske valets hetaste ämne? SD:s nya film lanseras.

  1. Magnus A
    1 september, 2010

    Hahaha! Skrattkramp!

  2. Stig
    1 september, 2010

    Filmen får nu ännu ett viktigt budskap: Nordens bananrepublik styrs av censurmani och avdemokratisering av vårt en gång så fina och fria land.
    SD anpassar sig väl och vinner vartenda schackdrag i det politiska fulspelet numera. Och den Danska regeringen står bakom oss, ”häääärliga tider, stråååålande tider!”

    Men varför tog de bort den gamla damen med rullator? Är hon också kränkande för musliman på ärten?

  3. z999
    1 september, 2010

    @Stig:
    ”Men varför tog de bort den gamla damen med rullator? Är hon också kränkande för musliman på ärten?”

    Ja, hon har inte täckt håret och är därmed sexigt utmanande mot män som då inte har någon skyldighet att tygla sin sexualitet. Man ska komma ihåg också att enligt antirasisterna så ska man vara tolerant mot en sådan syn på manligt och kvinnligt.

    F-n, vissa dagar längtar jag längre tillbaka i tiden än till före massinvandringen. Den tiden då Sverige var täckt med ett kilometerhögt lager med is och det inte bodde en enda dumskalle i landet som kunde tänka sig ens att rösta på något av de vidriga riksdagspartierna.

  4. Stig
    1 september, 2010

    Hahaha! Du fick in en fullpoängare där Z 🙂

    Jag kollade valvideon igen och upptäckte faktiskt att damen även visade vaderna vid två snabba tillfällen (2 X 2 sekunder). Muslimmorna tål inte sådan erotisk konkurrens från ”GAMLA KÄRRINGAR” som Expressenkrönikören Ann-Charlotte Marteus utrycker sig. Åldersförakt är helt PK i Sverige!!! I synnerhet om ”kärringen” saknar burka!

  5. Camilla
    2 september, 2010

    😀 Dagens höjdpunkt sägs vara den första koppen kaffe på morgonen, men jag vette sjutton. För mig är det att vakna & läsa kommentarerna ni har lämnat medans jag snarkat!

    Jag kan inte göra annat än att ge tummen upp för SD just nu. Trots min icke-övergående-obehagskänsla för första filmen. Jag är ju så dålig på detta med att gnälla på etablissemanget som ni vet. Jag är den där korkade som alltid ska försöka medla och förstå alla sidor av myntet innan jag öppnar munnen..

    Men när våra grannländer till och med kritiserar censuren då kan man ju inte ha förföljesemani eller hur?

    Det som är riktigt illa är att igår när förtidsröstningen drog igång så vart det ett jäkla liv på många ställen. Jag har inte läst än något om det i media men Facebook där har man ju full koll på vad som sker. Flera rapporterade att man dels vägrat låta de lägga fram SD:s valsedlar, nån blev nekad att gå in i lokalen med SD:s tröja på sig för det var förbjudet att sprida propaganda. Man har tagit bort valsedlar på flera ställen osv. Är säker på att det kommer in ett stort antal polisanmälningar idag.

    Sen undrar jag om nån av er hört något om hotet Björn Söder och Kent Ekeroth blev utsatta för i förrgår vid ett tumult artat möte? Det var ungefär som när SD Uppsala blev attackerade av 100 st aggressiva vänsterfolk, i tidningen stod det att ett fåtal meningsmotståndare hade fört en diskussion. Jo tjena..

    Nä..nu meta kaffe så jag vaknar o kan vara mer sammanhängande 🙂

  6. gotiskaklubben
    2 september, 2010

    Lägg in bilder på dansk och norsk media som tala om valcensur i Sverige.
    Då kan filmen bli super.

  7. Stig
    2 september, 2010

    Nej jag har inte hört eller läst något om hotet mot Björn Söder och Kent Ekeroth. Jag googlade på ”hot mot Björn Söder och Kent Ekeroth i Upsala” men fann inget.
    Var har du läst om det, kan du ev. länka?

  8. Camilla
    2 september, 2010

    Facebook.. både Björn och Kent skrev om det ”Björn Söder: Mötet i Halmstad avklarat. En mobb av upprörda islamister ansåg att
    yttrandefriheten skulle inskränkas och att ingen kritik mot Muhammed får
    existera. En av dem ville slå till undertecknad med koranen… Polis
    ingrep. Muslimerna på plats bekräftade precis det vi tidigare sagt och
    varnat för…”

    Du får skaffa dig ett fejjan-konto och adda alla SD-profiler så är du alltid uppdaterad med de senaste händelserna 🙂

  9. Stig
    2 september, 2010

    ”Du får skaffa dig ett fejjan-konto och adda alla SD-profiler så är du alltid uppdaterad med de senaste händelserna”.
    Ja, jag får väl göra det trots att jag är raka motsatsen till exhibitionist. Får väl fixa till en profil som är så slätstruken som möjligt, det ska väl inte vara så svårt… 😉

    • Camilla
      2 september, 2010

      Akta dig Stig, det kan vara det största steg du ta i livet 😉 Jag ska berätta en liten hemlis för dig..en av partiets i särklass bästa företrädare började sin karriär som en mycket anonym och slätstruken person på fejjan..vips en dag så var han ordföring både här o där och syntes överallt. Så du ser vad Facebook kan ställa till med 😀

  10. stenkvist
    2 september, 2010

    Bloggen tar sig tycker jag 😉

  11. Camilla
    2 september, 2010

    Tack.. Jag vet inte riktigt vad som hänt..men det rullar iaf 😉

Kommentera

Information

This entry was posted on 1 september, 2010 by in Danmark, Media, Politiker, SD, Yttrandefrihet.

Navigation

