Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Intresserad av Kungens sexliv? Det är hans privata sak.

Att det har blåst rejält runt vår Kung senaste tiden kan inte ha undgått någon. Personligen blir jag bara förbannad på alla som ropar efter hans abdikering och än värre, de som sitter och slänger ur sig patetiska sexskämt om kungafamiljen.

Vad har vi att göra med kungens sexliv att göra? För att han är avlönad med våra skattepengar? Tror inte det va? Det är saker som enbart berör honom och hans fru, Silvia. Ingen av gamarna som tänker på resten av familjen, hur det känns för barnen att läsa dessa rubriker dag in och dag ut?

Däremot så ska ju hans sk vänner ha sig rejält på skallen som har gått till kriminella element för att få hjälp att skydda kungen. Är de dumma eller är de dumma på väldigt enkel svenska? Det är så ovärdigt att jag inte ens tänker besvära mig med att gå in på det mer än så här.

Men jag undrar hur det kan bli ett sånt liv för bilder som tydligen inte ens finns? Fanns dessa sensationella bilderna som visar att även kungen är man (för han är inte ensam om att ha gått på strippklubb eller vänstrat, tro mig) så skulle de ha nått media för längesen. Så vad har ni jagat efter?

Idag kom ett smått oväntat besked, kungen tänker ge en intervju till TT angående sista tidens skriverier. Många har gissat på att han kommer att tillkännage att han ska abdikera. Personligen har jag fram till nu då intervju släppts hoppats på att han inte kommer att abdikera, men inte hållit det för allt för omöjligt tyvärr.

Och nu har vi svaret: Kungen förnekar att det ska finnas bilder på honom där moralpaniktanterna anser att moralens förfall har trätt in i det Bernadottska hemmet. Varför skulle han neka till detta om det fanns minsta lilla risk att dessa bilder skulle finnas? Det är en sak när en halvdum lokalpolitiker försöker att rädda skinnet genom att ljuga så han tror sig själv, kungahuset vet däremot bättre.

Jag tycker att media faktiskt borde skämmas rätt så mycket som har förstört det fina rykte vår monarki alltid har haft.

Vad var syftet?

De röster som har fått höras är i princip enbart de som är emot monarkin. Vore jag inte så sansad och tråkig så skulle jag kunna yppa en pytteliten teori om planterade incidenter med ett högre syfte. Men, så roligt ska vi inte ha det. Utan vi nöjer oss med att Kungen och hans familj ska lämnas ifred.

Visst, man ska granska kungahuset, men som jag sa inledningsvis: vad fasiken har vi med kungens sexliv att göra? Precis lika lite som han har med vårt att göra..

Var stolta och tacksamma över att vi är en monarki, gynnar Sverige på många sätt.

 

4 comments on “Intresserad av Kungens sexliv? Det är hans privata sak.

  1. Martin Eriksson
    30 maj, 2011

    ”Varför skulle han neka till detta om det fanns minsta lilla risk att dessa bilder skulle finnas?”

    Varför nekar Ola Lindholm till att ha tagit kokain trots att han avgivit ett positivt prov?

    Enkelt.Anfall är bästa försvar oavsett hur risigt du ligger till!

  2. Camilla
    30 maj, 2011

    Jag säger inte att karln är fullständigt oskyldig. Men .. har vi med det att göra?

  3. Jan Lindquist
    30 maj, 2011

    Vad spelar det för allra minsta roll? Intressenterna i detta drev förefaller betydligt mer perverterade än vad huvudpersonen eller offret verkar vara. Jantelagen inkarnerad!

    Förutom det fega i att hoppa på någon som har ytterligt små möjligheter att försvara sig överhuvudtaget så undrar man stilla var gränserna för allmänintresset för en persons privatliv tar slut.

    Mobbing!

  4. OveRFalun
    1 juni, 2011

    Jag måste erkänna, jag har varit på stripklubb eller vad det heter.
    I Stockholm.
    För länge sedan.
    Så här gick det till;
    Jag körde taxi då och som taxiförare fick man fika på stripklubbarna.
    Inte så att vi taxiförare var otroligt intresserade av striptease, det var mer så att stripklubbarna var intresserade av oss taxiförare.
    Orsaken var att det kunde vid vissa tidpunkter vara svårt att få tag på en taxi och då var det ju bra om vi satt där.
    Blyg som man var så vågade man sig inte dit, man visste ju inte vad som skulle hända om det plötsligt kommer fram en vacker dam och klär av sig mitt i fikat så strippklubbarna fick vänta.
    I alla fall så tog jag och en kollega mod till oss och bestämde att om vi höll oss till varandra så skulle nog damerna kunna hålla på sig och sagt och gjort, vi styrde in på Malmskillnadsgatan, bara den gatan inger ju rysningar, och knallade in på klubben med det fina namnet.
    I dörren blev vi mottagna av en otroligt trevlig kvinna några år äldre än vi själva, kom iohåg att detta hände för länge sedan så jag själv var 20+, och hon frågade om vi ville se på showen vilket vi rodnande och stammande hrklade fram att det ville vi ju, hemskt gärna och darrande av upphetsning följde vi den vackra damen och satte oss vid det bord som hon hade valt ut åt oss.
    Det var ganska mycket folk där, dock inte kungen vad vi kunde se i dunklet och när ännu en vacker dam serverat oss kaffe och något litet att äta så drogs ridån undan och in på den lilla scenen kommer en man med en stor resväska.
    Vi anar sensation.
    Han förklarar på engelska att han hoppas att publiken inte skall bli besvikna men han påstod sig vara kvällens nöjesattraktion och hade som ambition att trolla för oss.
    När han trollat fram några grejor ur väskan och bort något annat så kommer en man i medelåldern, välklädd och nykter, och frågar mig om det möjligen skulle kunna vara så att jag skulle kunna köra honom till hotellet men givetvis, föklarar han mycket vänligt, skall jag ju dricka upp mitt kafrfe först.
    Spelar ingen roll sa jag och reste mig upp.
    I dörren tackade jag för kaffet och mannen kördes till sitt hotell.
    Så här eferåt så är jag ganska säker på att det inte var kungen för i så fall, varför skulle han åka till ett av de stora hotellen i Stockholm när han har en egen lya att krypa in i.
    Så nu när det stormar kring vår egen kung, kom ihåg att jag är medlem av republikanska föreningen och vill i själva verket inte ha någon kung alls, så funderar jag över vad jag skulle svara på frågan om jag har varit på någon stripklubb.
    -Jaaaa, eller nej, eller jag tror det, tror jag!

Kommentera

Information

This entry was posted on 30 maj, 2011 by in Kungahuset, Okategoriserade.
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 2 278 andra följare

