Tankar åt alla håll & kanter

Är förnuft för mycket begärt?

Svartskallepartiet, vad blir det sen? Svennejävelpartiet?

Nu är hösten här och vintern är inte långt borta. Då blir jag alltid uttråkad. Lägg sen till att jag fått ett nytt jobb som verkligen sätter mig på prov. Vilket gör att min hjärna går igång och jag blir diskussionsbenägen. Livsfarlig blandning kan jag lova.
 
 Jag har missat det alla redan vetat om i två veckor eller så, att en invandrare vid namn Tarek Al-Kathibs har startat ett nytt parti med målet: Riksdagen. Namnet på det nya partiet är Svartskallepartiet.

Ska man skratta eller gråta över det valet?

Jag tror jag förstår hur han tänker, och mannen verkar vara rätt med i gamet och har koll på läget. Jag tror karln har många bra förslag på hur man får till en fungerande integration och allt annat man måste tänka på när det gäller invandringen och dess människor.

Men hallå.. Varför är det okej för honom att kalla alla invandrare för svartskalle när jag skulle åka dit så det sjunger om det ifall jag skulle drista mig att kalla någon för svartskalle? Vilket jag förvisso brukar kalla min högt älskade son rätt vad det är.

Undrar hur många invandrare det är som blir förbannade på honom för detta? Ingen aning, men däremot är jag säker på att det skulle potentiellt sett finnas tillräckligt många som gillar hans idé och vips så sitter han granne med Åkesson i riksdagen om det vore omval idag.

Undrar om det nu kommer att vara okej att använda ordet svartskalle hur man vill? Precis som det är att använda orden hora, fitta, svennejävel och så vidare? Kanske det snart finns ett svennjävelparti också? Vart ska man dra gränsen för vilka ord som är okej och i vilka sammanhang?

Nä, det hoppas jag verkligen inte.

Undrar hur många det är som tänker på vad det ordet kan såra människor som kommer hit och vill börja ett nytt och tryggt liv här? Jävligt mycket kan jag tala om. Och det är inte rätt. Inte ens lite okej att kalla någon för svartskalle. Förutom för mig då så klart när jag kallar min grabb för det. Lika lite rätt som det är att kalla någon för svennejävel eller svennehora.

Tur för Åkesson att det är 4 år kvar till nästa val, annars skulle han få en riktigt konkurrent i svartskallepartiet tror jag.

2 comments on “Svartskallepartiet, vad blir det sen? Svennejävelpartiet?

  1. Anders
    29 oktober, 2010

    Det är ok att jag kallar mig svenne, eftersom jag är etnisk/kulturell svensk och rödhårig. Men det är inte ok om andra någon invandrare kallar mig det.
    Det är ok om en neger kallar sig själv nigger, men det är inte ok om jag kallar honom det.
    Det är ok om en invandrare kallar sig svartskalle, men inte ok när jag kallar honom det.

    Ser du mönstret?

    Att invandrare kallar sig själva och ett parti som skall jobba för invandrare för ”Blattepartiet” är ok. Men det är inte ok att du eller jag kallar deras medlemmar för blattar.

    Varför? Det ena är en förolämpning mot andra och det andra är att använda en benämning på sig själv (och den grupp man anser sig tillhöra).

    Så när du betraktar dig, och av andra betraktas som invandrare. DÅ kan du kalla dig själv och andra invandrare för svartskalle.

  2. Anders
    29 oktober, 2010

    Svennedjävelpartiet har vi ju redan åtminstone två av. ND och SD.

Kommentera

Information

This entry was posted on 28 oktober, 2010 by in Uncategorized.
Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 2 104 andra följare

